Jump to content

Insanogluna Dogumdan Gelen Hicbir Kavramsal Deger/Bilgi Yoktur.


evrensel-insan
 Share

Recommended Posts

Hayir degildir, cunku fenomen kavrmsal bilgi olarak sabitlenmez. Her bir gozlemin algisi ve onun turettigi kavramsal bilgisi de farkli yenilenen ve degiskendir.

Saatler değişken çalıştığında, ya pili bitmiştir ya da mekanizması bozulmuştur. Değişkenlik ancak farklı eylemsizlik dizgelerinde söz konusu olabilir.

Link to comment
Share on other sites

Saatler değişken çalıştığında, ya pili bitmiştir ya da mekanizması bozulmuştur. Değişkenlik ancak farklı eylemsizlik dizgelerinde söz konusu olabilir.

Degiskenlik her yerde soz konusudur. Insanoglunun yarattigi en buyuk soyut zaman degiskenlik uzerine kurulmustur. Ayrica gozlemdeki hareket te degiskenlik uzerinedir.

Link to comment
Share on other sites

En basitinden bilgi temelli bir teoriyi metafizik temelli bir ideoloji ile yani idealizm ile bagdastirmak, iste bilgi ve varlik farkinin algilanamamis olmasinin ve ufkun metafizik varliksal dogma ile sinirli olusunun bir delilidir.

Post Modernizm ile Kuantum fiziğindeki bulguları birbirinden soyutlayamaz, Yapılandırmacılığın çıkış noktasının bu bulgularda saklı olduğunu inkar edemezsin.

Link to comment
Share on other sites

Post Modernizm ile Kuantum fiziğindeki bulguları birbirinden soyutlayamaz, Yapılandırmacılığın çıkış noktasının bu bulgularda saklı olduğunu inkar edemezsin.

Benim hic bir seyi inkar etme gibi bir anlayisim yok ve senin de kelime oyunlarina karnim tok.

 

Bilimsellik ne supheyi ne de kesinligi icermez, OLGUSAL GECERLILIK VE GOZLEMSEL YANLISLANABILIRLIK demektir.

 

Gercek te insanoglu yapilandirilmisligidir.

Link to comment
Share on other sites

Olmaz, doğru. Ama fenomen bir şey veren taban değildir, bizim gözlem ile alabildiğimizin tabanıdır. Fenomen tabanının bilinci yoktur. Bir şey vermez.

Tabi ki fenomende kavramsal bilgi yoktur, insanoglu fenomeni disinda.

 

Iste bilimsel olarak insanoglunun gozlem algi kavram ve bilgi yetiusini harekete geciren tabana fenomen deniyor. Insanoglunun kendi fenomeni de dahil.

Link to comment
Share on other sites

Degiskenlik her yerde soz konusudur. Insanoglunun yarattigi en buyuk soyut zaman degiskenlik uzerine kurulmustur. Ayrica gozlemdeki hareket te degiskenlik uzerinedir.

Konumuz insanın duygusal durumuna göre değişken olan zaman algısı değildir. Somut, ölçülebilir dolayısıyla fenomen olan, gözlem alabildiğimiz tabandır.

Link to comment
Share on other sites

Konumuz insanın duygusal durumuna göre değişken olan zaman algısı değildir. Somut, ölçülebilir dolayısıyla fenomen olan, gözlem alabildiğimiz tabandır.

Fenomenin "degiskenligi" insanoglu gozlemi algisi ve kavramsal bilgisi ve elinde bulunan teknigi fenomen uzerinde kullanimi v.s. ye baglidir.

 

Iste bu temelde, fenomen noktaslanamaz, sinirlanamaz, mutlaklanamaz, teklenemez, ilklenemez v.s. kisaca bunlar gozlem vermez.

Link to comment
Share on other sites

Benim hic bir seyi inkar etme gibi bir anlayisim yok ve senin de kelime oyunlarina karnim tok.

 

Bilimsellik ne supheyi ne de kesinligi icermez, OLGUSAL GECERLILIK VE GOZLEMSEL YANLISLANABILIRLIK demektir.

 

Gercek te insanoglu yapilandirilmisligidir.

Bilimsellik öyledir de, Yapılandırmacılık numen kesinliği üzerine bina edilmiş.

Link to comment
Share on other sites

Fenomenin "degiskenligi" insanoglu gozlemi algisi ve kavramsal bilgisi ve elinde bulunan teknigi fenomen uzerinde kullanimi v.s. ye baglidir.

 

Iste bu temelde, fenomen noktaslanamaz, sinirlanamaz, mutlaklanamaz, teklenemez, ilklenemez v.s. kisaca bunlar gozlem vermez.

Noktalandığını, sınırlandığını söylemedim. Fenomen olduğunu söyledim.

Link to comment
Share on other sites

Bilimsellik öyledir de, Yapılandırmacılık numen kesinliği üzerine bina edilmiş.

Hayir, adi ustunde yapilandirmacilik uzerine insa edilmis. Gercegin yapilandirilmis oldugunu soyler ve bilginin turetim kaynaginin insanoglu oldugunu soyler.

 

Bilgi de metafizikteki gibi, insanoglu temelli ogeler olan madde dusunce ve kavram tartismasi ve indirgemeci determinist ideolojisi yoktur.

 

Bilginin gercegin ne oldugunun inancla dogrulanmasi oldugunu soyleyerek hem bilginin, hem inancin hem de gercegin insanoglu urunu oldugunu bilir.

Link to comment
Share on other sites

O halde neden " Somutu soyutlama yetisi " kavramsal bilgidir dedin ? Beyin bir fenomen değil midir ? Şimdi de " fenomenin bilgi tasidigina dair bir gozlem yoktur " diyorsun.

Sen okudugunu da anlamiyorsun. Insanoglu disinda kalan fenomenden bahsediyorum. Beyin fenomeni ve ona ait yetiler zaten insanoglunundur.

 

Cunku insanoglu bunu gozlemi ile ortaya koymus.

 

Sen neyi anlatmaya calisiyorsun?

 

Hala yasamda olan ile dogan farkini algilayamamissin.

 

Tum degerler yasayan icindir, dogan bunu bilmez.

Link to comment
Share on other sites

Sen okudugunu da anlamiyorsun. Insanoglu disinda kalan fenomenden bahsediyorum. Beyin fenomeni ve ona ait yetiler zaten insanoglunundur.

 

Cunku insanoglu bunu gozlemi ile ortaya koymus.

İnsanın kendisi de kendi gözlemine açık bir fenomendir. Dolayısıyla, hem de fenomen bilgi taşımaz demek hem de somutun soyutlama yetisi kavramsal bilgidir demek çelişkili düşüncenin göstergesidir. Asıl sen ne okuduğunu ne de kendi söylediğini anlayabiliyorsun.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...