Jump to content

Insanogluna Dogumdan Gelen Hicbir Kavramsal Deger/Bilgi Yoktur.


evrensel-insan
 Share

Recommended Posts

Bilmesi de gerekmez. Bilmemesi doğuştan gelen bilgi olduğunu yaşayan açısından " yok " yapmaz.

Bilmedigi de yasamdakinin bir gozlemidir.

İnsanın kendisi de kendi gözlemine açık bir fenomendir. Dolayısıyla, hem de fenomen bilgi taşımaz demek hem de somutun soyutlama yetisi kavramsal bilgidir demek çelişkili düşüncenin göstergesidir. Asıl sen ne okuduğunu ne de kendi söylediğini anlayabiliyorsun.

Iste senin burada algilaman gereken insanoglu fenomeninin diger fenomenlerden olan NUMENAL VE NUMENAL YETI FARKIDIR.
Link to comment
Share on other sites

Iste senin burada algilaman gereken insanoglu fenomeninin diger fenomenlerden olan NUMENAL VE NUMENAL YETI FARKIDIR.

İnsanın Numenal Yetisi, Fenomene Numenal değer yükler. Biz buna kavramsal bilgi diyoruz. Somutun soyutlayabilme yetisi de budur. İnsan Numenal Yetisi ile " Somutun soyutlayabilme yetisi "ne de Numenal değer yükler, o da kavramsal bilgidir. Sonuç itibariyle fenomen kavramsal bilgi taşımış olur bizce.

Link to comment
Share on other sites

İnsanın Numenal Yetisi, Fenomene Numenal değer yükler. Biz buna kavramsal bilgi diyoruz. Somutun soyutlayabilme yetisi de budur. İnsan Numenal Yetisi ile " Somutun soyutlayabilme yetisi "ne de Numenal değer yükler, o da kavramsal bilgidir. Sonuç itibariyle fenomen kavramsal bilgi taşımış olur bizce.

Yine ayni hata.

 

INSANOGLU DISINDA KAVRAMSAL BILGI TASIYAN BASKA BIR FENOMEN YOKTUR. Fenomenin kendisi zaten, insanoglu kavramidir. Dolayisi ile her hangibir fenomen uzerine bilgiyi de sadece insanoglu turetir. Bu da dogumdan gelmez, baslikta oldugu gibi yasamdan ogrenilir.

 

Bu temelde hic bir fenomende dogumdan gelen bir kavramsal bilgi yoktur.

Link to comment
Share on other sites

Tamam işte aynı şeyi söylüyorum neye itiraz ediyorsun ki. Sonuç itibariyle fenomen de bize göre bilgi taşıyor.

Ben fenomenin bize gore bilgi tasidigini soylemiyorum. Cunku biz zaten insanogluyuz, biz bilgiyi fenomen olarak kavram ile ozdeslestirdigimize ve kendimize tasiyoruz ve bunu da yasamdan ogreniyoruz.

 

Yani yasamda olan gozlemi ile bu bilgiyi ogrenecek ve turetecek bir yetimiz oldugunun farkinda ve bilincinde.

Link to comment
Share on other sites

Yani somut konuşursak, bir cismin sıcaklık ve cisim kavramlarını uydurup bir cismin sıcak olduğunu söylüyoruz. Dolayısıyla, bizim gözlem aldığımız fenomen cisim ve sıcaklık olarak bilgiye dönüşüyor. Yani, fenomen bilgi taşımış oluyor bize göre.

Fenomen bilgi tasimis olmuyor , insanoglu fenomeni bu bilgisini ilgili fenomen ile ozdeslestirmis oluyor.

Link to comment
Share on other sites

Olmuyor. Senin dedigin ile benim yazdiklarim ayni degil. Senin yazilanlardan bunu algilaman, ufkunun varliksal ve metafizik ile sinirli olmasi.

 

Insanoglu bilgiyi kendi turettigine gore, nasil olurda bir fenomenin bilgi tasidigini soyler?

 

Senin kafan benim varlıksal düşündüğüme şartlanmış da ondan.

 

İNSAN BEYNİNİN SOYUTLAMA YETİSİ, YİNE İNSANIN BEYNİNİN SOYUTLAMA YETİSİ İLE ÜRETTİĞİ, BEYİN FENOMENİNE AİT KAVRAMSAL BİR BİLGİ 'DİR.

 

İşte bu Yeti insanın gözlemden elde ettiği ( türettiği ) kavramsal bilgi anlamında doğuştan mevcut olduğuna göre, demek ki insana doğumdan gelen kavramsal bilgi varmış.

 

Şimdi anlatabildim sanırım.

Link to comment
Share on other sites

Senin kafan benim varlıksal düşündüğüme şartlanmış da ondan.

 

İNSAN BEYNİNİN SOYUTLAMA YETİSİ, YİNE İNSANIN BEYNİNİN SOYUTLAMA YETİSİ İLE ÜRETTİĞİ, BEYİN FENOMENİNE AİT KAVRAMSAL BİR BİLGİ 'DİR.

 

İşte bu Yeti insanın gözlemden elde ettiği ( türettiği ) kavramsal bilgi anlamında doğuştan mevcut olduğuna göre, demek ki insana doğumdan gelen kavramsal bilgi varmış.

 

Şimdi anlatabildim sanırım.

Hayir. Burada senin alginda bir mantik carpitmasi var. Yetinin dogustan mevcut olmasi da bir insanoglu gozleminin algiladigi durumdur.

 

Yani insanoglu yasamda gozlemledigine, yeti kavramini vermistir.  

 

Dolayisi ile dogustan gelen hic bir kavramsal bilgi dogan icin yoktur.

 

Aciklamasi bu.

 

Iste bu aciklamanin algilanmasi ve algilanamamasi arasinda bilinc ve farkindalik farki vardir.

 

Birisi kavramsal bilgiyi dogustan verir, digeri yasamdan ogrenildigini soyler.

 

Birisi metafizik naturalizmdir, digeri yontemsel naturalizmdir.

Link to comment
Share on other sites

Hayir. Burada senin alginda bir mantik carpitmasi var. Yetinin dogustan mevcut olmasi da bir insanoglu gozleminin algiladigi durumdur.

 

Yani insanoglu yasamda gozlemledigine, yeti kavramini vermistir.  

 

Dolayisi ile dogustan gelen hic bir kavramsal bilgi dogan icin yoktur.

 

Mantık çarpıtması bu düşüncede asıl. O zaman doğuştan sonra da kavramsal bilgi diye bir şey yoktur. Öyle şey olur mu ? İnsan doğuştan itibaren kavramsal bilgi üretir, bir gün gelir kendi soyutlama yetisinin olduğunu da kavramsallaştırarak bilgi haline getirir ve geriye bakıp bu bilginin doğuşundan öncesinden gelen beynine ait olduğunu görür. Diğer kavramsallaştırdığı bilgilerden bir farkı yoktur bunun. Diğerlerine evet denip de buna neden hayır densin ?

Link to comment
Share on other sites

Mantık çarpıtması bu düşüncede asıl. O zaman doğuştan sonra da kavramsal bilgi diye bir şey yoktur. Öyle şey olur mu ? İnsan doğuştan itibaren kavramsal bilgi üretir, bir gün gelir kendi soyutlama yetisinin olduğunu da kavramsallaştırarak bilgi haline getirir ve geriye bakıp bu bilginin doğuşundan öncesinden gelen beynine ait olduğunu görür. Diğer kavramsallaştırdığı bilgilerden bir farkı yoktur bunun. Diğerlerine evet denip de buna neden hayır densin ?

Sen dogan ile yasamda olan farkini algilayamiyorsun, sanirim. Gozlem algi ve kavramsal bilgi tamamen islerlige yasamdan konur. Bunun islerlige konabilmesi demek te, bu islerligi yasama gecirecek yetinin dogustan geldigi gozlemidir.

 

Bunun en gecerli nedeni, gozlem algi ve kavramsal bilginin farkindaligi bilincidir. Doganda bu yoktur.

 

Anin olmasi baskadir, A nin kullanilmasi baskadir. 

Link to comment
Share on other sites

Bunu daha once tartistik. Korku yasamdan ogrenilir.

 

Tartıştık ama yarım kaldı araya başka şeyler girdi. Kaldığımız yerden devam :

 

" Korkunun nesnesi fenomenal ise, gerçekten korkulması gerekiyorsa ( bu öğrenildiğinde ) bilinçlenme ile korku artar.

 

Korkulmaması gerektiği öğrenildiğinde bu bilinçle korku azalır.

 

Korkunun nesnesi nesne değilse, soyut inanç kaynaklı ise, gerçek öğrenildiğinde korku azalır. "

Link to comment
Share on other sites

Tartıştık ama yarım kaldı araya başka şeyler girdi. Kaldığımız yerden devam :

 

" Korkunun nesnesi fenomenal ise, gerçekten korkulması gerekiyorsa ( bu öğrenildiğinde ) bilinçlenme ile korku artar.

 

Korkulmaması gerektiği öğrenildiğinde bu bilinçle korku azalır.

 

Korkunun nesnesi nesne değilse, soyut inanç kaynaklı ise, gerçek öğrenildiğinde korku azalır. "

Korku insanoglunun gozlem olarak algiladigi bir dusunce ve de davranisa verdigi kavramdir. Bunu yeni dogan bilmez. Cunku bunu gozlemleyecek algilayacak ve dusunce/davranisa tasiyacak bilgiyi henuz ogrenmemistir.

 

Dolayisi ile diyelim bebegin anne/babasi gozlem algisi temelinde bebeginin davranisini korku olarak algilayabilir.

 

Bebek te bunu ogrendikten sonra, korku algisi veren davranisini bilerek gozleme sunabilir.

Link to comment
Share on other sites

Bunun en gecerli nedeni, gozlem algi ve kavramsal bilginin farkindaligi bilincidir. Doganda bu yoktur.

 

Anin olmasi baskadir, A nin kullanilmasi baskadir. 

 

Bilinç gerekmiyor. " KAVRAMSAL BILGI YETISI" tespit edilen bir şey anlamında tespit eden / kavramsallaştıran için bilgi ( knowledge )dir. Yoksa, o kendi başına bir bilgi ( knowledge ) dir demiş değilim. Yalnızca bunun da bir etki yaratacak bir İnformation olduğunu söylüyorum. Bu yeti etkisini ( information taşıma ) algılananlar üzerinde göstererek o algılananların knowledge'e çevrilmesini sağlar. Örneğin tümevarım ( etki ) bu yetinin bir işlevi olarak bir information taşır ve algılananların bir özelliğe indirgenmesini sağlar.

Link to comment
Share on other sites

Bilinç gerekmiyor. " KAVRAMSAL BILGI YETISI" tespit edilen bir şey anlamında tespit eden / kavramsallaştıran için bilgi ( knowledge )dir. Yoksa, o kendi başına bir bilgi ( knowledge ) dir demiş değilim. Yalnızca bunun da bir etki yaratacak bir İnformation olduğunu söylüyorum. Bu yeti etkisini ( information taşıma ) algılananlar üzerinde göstererek o algılananların knowledge'e çevrilmesini sağlar. Örneğin tümevarım ( etki ) bu yetinin bir işlevi olarak bir information taşır ve algılananların bir özelliğe indirgenmesini sağlar.

Tamam iste neyin ne oldugu yasamdan ogrenilir.

Link to comment
Share on other sites

Korku insanoglunun gozlem olarak algiladigi bir dusunce ve de davranisa verdigi kavramdir. Bunu yeni dogan bilmez. Cunku bunu gozlemleyecek algilayacak ve dusunce/davranisa tasiyacak bilgiyi henuz ogrenmemistir.

 

Dolayisi ile diyelim bebegin anne/babasi gozlem algisi temelinde bebeginin davranisini korku olarak algilayabilir.

 

Bebek te bunu ogrendikten sonra, korku algisi veren davranisini bilerek gozleme sunabilir.

 

Bebeğin bilmesi gerekmediği gibi Anne-Babasının da öğrettiği bir şey değildir korku. Bebeğin dünyaya geldiğinde beyninde mevcut olan hayatta kalmak için asgari önlemleri alma konusunda yararlı olan  temel korkular belli dönemlerde aktive olur, korku nesnesi  hakkında öğrenme sonucu etkisi azalır veya çoğalır.

Link to comment
Share on other sites

Bebeğin bilmesi gerekmediği gibi Anne-Babasının da öğrettiği bir şey değildir korku. Bebeğin dünyaya geldiğinde beyninde mevcut olan hayatta kalmak için asgari önlemleri alma konusunda yararlı olan  temel korkular belli dönemlerde aktive olur, korku nesnesi  hakkında öğrenme sonucu etkisi azalır veya çoğalır.

Ben bunlardan bahsetmiyorum.

 

Bir bebegin her turlu yetisini gozleme tasimasinin ne oldugunu bebek yasamdan ogrenir. Bu da kavramsal bilgidir. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...