Jump to content

Insanogluna Dogumdan Gelen Hicbir Kavramsal Deger/Bilgi Yoktur.


evrensel-insan

Recommended Posts

 

.

Sen adını bilmediğin bir meyve bulsan, onu tadıp, anlam ve içeriğini keşfetsen, o meyve kavramı senin beyninde adı konmadan oluşmaz mı ? İlla ki bir ad mı koyman gerekir.

Iste o yuzden fenomen diyoruz. Sonra dabu fenomen ile tek tarafli bir monolog kuruluyor. Yani her turlu gozlem algi kavram bilgi v.s. sadece insanoglu tarafina ait. Ad koymak kendince iletisim ya da baska bir insanoglunca kuracagin iletisim icindir. Dil de boyle olusur, ortak bir iletisim. Yalniz burada ileti tek taraflidir. Iste meyva da sorun yoktur ama, insanoglu tartisir. Cunku o senin ne dedigini algilar ve senin ile ayni yetilere sahiptir.

Link to comment
Share on other sites

.

Meyveye Meyve denmeden önce fenomen mi diyoruz :) ( Bu şakadır, ciddiye alma )

 

Demek ki, önce kavram oluşuyor sonra adı konuyor ( Bu ciddi )

Oyle oluyor, iste gozlem veren tabanin bilimsel adi bu.

 

Aynen.

 

Fenomen+gozlem+algi+var+kavram+ozdeslestirme=degisim.

 

Bilgi de bu degisim ustune turetiliyor.

 

Kisaca yansiyan insanoglunca egiserek yansitiliyor.

 

Farkindaysan her bir ismin bir tanimi/tarifi vardir.

 

Soyle dusun, var ne var, A var, A nedir?

 

Iste Anin ne oldugunun sorulmasina verilen yanit kavramdir.

Link to comment
Share on other sites

.

Ama daha önce " Kavram beynin bu var ile ozdeslestirdigi ada verdigi anlam ve iceriktir. " demiştin. Yani, ad vermeyi önceye almıştın. Şimdi ise; " önce kavram oluşuyor sonra adı konuyor " diyorum, " Aynen " diyorsun.

Bir seyin ne oldugu ortaya konmadan o sey ortaya konmaz. Tanim ve tarif budur. Zaten A var dediginde o A onun adidir. Anedirin yaniti kavramdir. 

 

Kavram adin anlam ve icerigidir.

Link to comment
Share on other sites

Bir seyin ne oldugu ortaya konmadan o sey ortaya konmaz. Tanim ve tarif budur. 

.

Tanımın ne olduğu önemli değil. Ben sen düşün istiyorum. Tanımı kafandan at.  Sen adını bilmediğin bir meyve bulsan, onu tadıp, anlam ve içeriğini keşfetsen, o meyve kavramı senin beyninde adı konmadan oluşmaz mı ? İlla ki bir ad mı koyman gerekir.

Link to comment
Share on other sites

.

Tanımın ne olduğu önemli değil. Ben sen düşün istiyorum. Tanımı kafandan at.  Sen adını bilmediğin bir meyve bulsan, onu tadıp, anlam ve içeriğini keşfetsen, o meyve kavramı senin beyninde adı konmadan oluşmaz mı ? İlla ki bir ad mı koyman gerekir.

Iste o olusan zaten kavramdir. Ona ad vermen onun ile iletisim onu iletim icindir. Mesela "bana bir kalem ver" dedigimde sen o kalemi gormeden bana verebilirsin. Cunku kalemin goruntusunun ne oldugu hafizandadir. Kalemin ne oldugu tartismasi ise iste kavramin tartismasidir.

Link to comment
Share on other sites

.

Demek ki, kavram önce, adı sonra imiş. Bir önceki iletide " Bir seyin ne oldugu ortaya konmadan o sey ortaya konmaz. " diyerek buna itiraz etmiştin halbuki.

Tamam oyle olsun.

 

Aciklamalar ortadadir.

 

Benim mantigimda genelde ilklik oncelik v.s. temelli indirgemeci bir algi yoktur. Ben seyleri yan yana koyarim. Cunku zaten burada zicirleme bir iliski vardir.

Link to comment
Share on other sites

.

İç içeliği değil, öncelik-sonralığı söylüyor.

 

 Bir seyin ne oldugu ortaya konmadan o sey ortaya konmaz. Tanim ve tarif budur. " 

Iste fark burda sen noktasal ben cizimsel degerlendiriyorum. Yani biri digeri ile kesismiyor, yan yana koyuyorum. Yalniz dil maalesef kesismeli ve noktalamali. Yani dil iki seyi ayni anda soyliyemiyor, biri digerinden once cikiyor. Bu da once cikanin sanki on celik oldugunu algilatiyor.

 

Ben kulaga degil, goze hitap ediyorum.

Link to comment
Share on other sites

Ona yazilanlari okuyanlar karar verecek.

.

:) Okuyanlar dil yolu ile anlaşabilip anlaşamamamıza değil, konu başlığındaki yargının doğru olup olmadığına karar verecekler.

 

Senin şu cümlenden, dil yolu ile anlaşamayacağımız anlamı çok net :

.

Yani dil iki seyi ayni anda soyliyemiyor, biri digerinden once cikiyor. Bu da once cikanin sanki on celik oldugunu algilatiyor.

Link to comment
Share on other sites

.

:) Okuyanlar dil yolu ile anlaşabilip anlaşamamamıza değil, konu başlığındaki yargının doğru olup olmadığına karar verecekler.

 

Senin şu cümlenden, dil yolu ile anlaşamayacağımız anlamı çok net :

.

Birak ta herkes neye nasil isterese oyle karar versin.

 

Pes yani sadece yazisdiklarinin degil, henuz yazmamis olanlarin bile niyetini okuyorsun.

 

Onemli olan niyet ver cabadir. O cumlenin neresine itirazin?

Link to comment
Share on other sites

Birak ta herkes neye nasil isterese oyle karar versin.

.

Okuyanların bizim kişisel dialogumuzdan çok, başlığın konusunun özüne odaklanacağını söylemek niyet okumak değildir.

 

Yoksa sen forumda bir okuyan olarak herhangi bir başlığın konusuna değil, o başlıkta yazanların anlaşıp anlaşamadığına mı odaklanıyorsun ? :)

Link to comment
Share on other sites

.

Okuyanların bizim kişisel dialogumuzdan çok, başlığın konusunun özüne odaklanacağını söylemek niyet okumak değildir.

 

Yoksa sen forumda bir okuyan olarak herhangi bir başlığın konusuna değil, o başlıkta yazanların anlaşıp anlaşamadığına mı odaklanıyorsun ? :)

Ben sadece dile gelen dusunce ve bilgiye odaklaniyorum.

 

Bak buradak bir sey tutturamadin. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...