Jump to content

Tekrar Müslüman Oldum


Tasvir-i Efkâr

Recommended Posts

6 dakika önce, Ali yazdı:

Ateistken müslüman olmuş ve müslüman olarak bir forumda yazılar yazmış ateistleri eleştirmiş birisi farzedin. Sonra bu kişi ateist olmuş tekrardan.

 

1. Bu kişi hakkında görüşünüz ne olurdu?

2. Bu kişinin eskiden aynı fikirde olduğu müslümanlar da muhtemelen sizin dediğiniz gibi ''herhalde hasta oldu'', ya da '' kesin ateist ortamlara takıldı, onlar bu çocuğu çok etkiledi, kafasını karıştırdı.'' der miydi sizce? 

1. Ateizmi anlamış, dinlerin saçma ve gereksiz olduğunu farketmiş derim.

2.Diyebilirler, hala dinlerin ne kadar saçma ve gereksiz olduğunu anlayamamış olanlar var.

Link to comment
Share on other sites

Şu an, Deadanddark yazdı:

1. Ateizmi anlamış, dinlerin saçma ve gereksiz olduğunu farketmiş derim.

2.Diyebilirler, hala dinlerin ne kadar saçma ve gereksiz olduğunu anlayamamış olanlar var.

1. İşte burada hoşunuza gideni (sizin tabirinizle gerçeği görmüş) ama tersi olunca ahmaklık olarak lanse ediyorsunuz ben buna katılmıyorum. Yani sizin bakış açınızla adam akıllı davranmış o sebeple ateist olmuş yine ancak müslüman'a göre asıl o zaman aptallık etmiş oluyor. Her iki kişinin dili de ilkel ve sürü psikolojisi dili maalesef. Bizdense iyi değilse ahmak vs.

 

2. Hala ateizm'in ne kadar saçma ve tutarsız bir fikir olduğunu anlayamamış olanlar var. Diye diyebilir karşıdaki de bu tavrınıza. Bir de aynı dil burda da karşımıza çıkıyor. Onlarda hasta olmuş veya ateist ortamlara girmiş galiba diyorken siz de tarikata girdi herhalde ya da birileri etkiledi deyip teşhis koydunuz. Elbette birileri etkiler hangimiz etkilenmedik ki ama sonunda kararı sağduyu ve içtenlikle verdiyse fikir değiştirmesine hakarete gerek var mı sizce? (Aydınlık yerine karanlığı seçmiş olsa da!!)

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Ali yazdı:

Ben ateistim diyorsunuz ve insanlara yanlış örnek olmayın diye kendimi yırtıyorum sadece. Samimi bulmak zorunda değilsiniz sadece fikri çürütmek varken kişinin karakteriyle ilgili analizde bulunmak sağduyulu ateistlere yani bizlere yakışmaz demek istiyorum.

Yırtma bir taraflarını, yeterince kötü örnek olan dindar var, din adamı var. Seni onlari düzeltmeyle uğraşmaya davet ediyorum. Gel el ele verelim birlikte daha ahlaklı günlere koşalım.

Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, Deadanddark yazdı:

Yırtma bir taraflarını, yeterince kötü örnek olan dindar var, din adamı var. Seni onlari düzeltmeyle uğraşmaya davet ediyorum. Gel el ele verelim birlikte daha ahlaklı günlere koşalım.

Yani aslında din kötü değil de  kötü olan dindarlar din adamları mı var? Yoksa dinde kötü  külliyen hepsini mi düzeltelim diyorsunuz?

 

Üstteki cümlem sizin düşünceniz karşılıksız kalmasın diye idi. Ancak konuyu başka tarafa çekmek için bu kez karşı taraftakileri eleştirelim deyip sıvışmamak lazım bence. Bizden kaynaklanan dil sorununu halledince zaten toplumdaki din adamı mı yoksa tarikatçı mı neyse hepsiyle fikir tartışmasına gerekirse gireriz bilgimiz oranında.

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Deadanddark yazdı:

Yırtma bir taraflarını, yeterince kötü örnek olan dindar var, din adamı var. Seni onlari düzeltmeyle uğraşmaya davet ediyorum. Gel el ele verelim birlikte daha ahlaklı günlere koşalım.

Bir de sanırım siz aynı inançta olmadığınız bir kişiyi hiçbir açıdan savunamam veya savunmamalıyım diye düşünüyorsunuz? Nefret dili birbirimizden uzaklaştırır bizi fakat hiçbir etkileşim olmasın herkes kendi yoluna gitsin artık yıllardır uğraştığımız yeter falan diyorsanız da saygı duyarım.

Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, Ali yazdı:

Yani aslında din kötü değil de  kötü olan dindarlar din adamları mı var? Yoksa dinde kötü  külliyen hepsini mi düzeltelim diyorsunuz?

 

Üstteki cümlem sizin düşünceniz karşılıksız kalmasın diye idi. Ancak konuyu başka tarafa çekmek için bu kez karşı taraftakileri eleştirelim deyip sıvışmamak lazım bence. Bizden kaynaklanan dil sorununu halledince zaten toplumdaki din adamı mı yoksa tarikatçı mı neyse hepsiyle fikir tartışmasına gerekirse gireriz bilgimiz oranında.

Din dediğimiz şeyde sadece bir tanrıya inanma yok sonuçta.

Kuralları, kanunları, ritüelleri var.

Suistimal edilme , lehine kullanma imkanları var. Nefreti, kini, savaşı var.

Daha temiz bir toplum için neden dinlerden kurtulmayalim?

Düzeltme vakit kaybı olur, kökünü kurutalim.

 

Link to comment
Share on other sites

1 dakika önce, Deadanddark yazdı:

Din dediğimiz şeyde sadece bir tanrıya inanma yok sonuçta.

Kuralları, kanunları, ritüelleri var.

Suistimal edilme , lehine kullanma imkanları var. Nefreti, kini, savaşı var.

Daha temiz bir toplum için neden dinlerden kurtulmayalim?

Düzeltme vakit kaybı olur, kökünü kurutalim.

 

Daha tepkisel yaklaşma konusu benimde aklıma geldi. Yani argüman üretmek veya çürütmekle teizm bitmez. Yine de inanmaya devam eder. Fakat endişem; fikirlerle fikir bazında tartışmak yerine kökünü kazımak için fiziksel veya psikolojik şiddet vs. Kullanmak toplumda kırılma veya uzun vaadede problemlere yol açar mı bilemedim. 

Sizin de tepkiniz buna sanıyorum. Onlar yıllardır yapıyor biz neden yapmayalım tarzında?

Link to comment
Share on other sites

19 saat önce, Ali yazdı:

Tanrısı derken neden hakaret ediyorsun?

nesne

1. isim Belli bir ağırlığı ve hacmi, rengi olan her türlü cansız varlık, şey, obje.

2. isim, dil bilgisi Geçişli fiili bütünleyen yalın veya belirtme durumunda bulunan tümleç:
      `Ali bir kitap almış` cümlesinde `kitap` nesnedir.

3. isim, felsefe Öznenin dışında kalan her konu, obje:
      "Her nesne ve olaya alaycı bir gözle bakmak ilkesinden yola çıkar bu görüş." - Salâh Birsel

 

nesnel

1. sıfat Nesne ile ilgili, nesneye ilişkin, öznel karşıtı.

2. sıfat, mecaz Gerçeğe varmak amacıyla, taraf tutmadan inceleme yapan, hüküm veren, objektif.

3. sıfat, felsefe Bireyin kişisel görüşünden bağımsız olan, objektif.

 

Tanrının kendisinin  nesne  değil.

Bu yüzden ahlakın nesnel kökeni tanrı olamaz.

Tanrın foruma yazabilme yeteneğine sahip olsaydı tanrın nesne olurdu.

O zaman ahlakın nesnel kökeni tanrı  derdik. :)

 

 

 

 
Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, Ali yazdı:

Daha tepkisel yaklaşma konusu benimde aklıma geldi. Yani argüman üretmek veya çürütmekle teizm bitmez. Yine de inanmaya devam eder. Fakat endişem; fikirlerle fikir bazında tartışmak yerine kökünü kazımak için fiziksel veya psikolojik şiddet vs. Kullanmak toplumda kırılma veya uzun vaadede problemlere yol açar mı bilemedim. 

Sizin de tepkiniz buna sanıyorum. Onlar yıllardır yapıyor biz neden yapmayalım tarzında?

Kökünü kurutalim deyince aklına fiziksel ve psikolojik şiddet mı geldi?

Kıvırıyorsun.

Tanrı tanımaz olduk diye barbar olduğumuzu sanmasınlar.

Çok daha makul yolları var.

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, TAO yazdı:
nesne

1. isim Belli bir ağırlığı ve hacmi, rengi olan her türlü cansız varlık, şey, obje.

2. isim, dil bilgisi Geçişli fiili bütünleyen yalın veya belirtme durumunda bulunan tümleç:
      `Ali bir kitap almış` cümlesinde `kitap` nesnedir.

3. isim, felsefe Öznenin dışında kalan her konu, obje:
      "Her nesne ve olaya alaycı bir gözle bakmak ilkesinden yola çıkar bu görüş." - Salâh Birsel

 

nesnel

1. sıfat Nesne ile ilgili, nesneye ilişkin, öznel karşıtı.

2. sıfat, mecaz Gerçeğe varmak amacıyla, taraf tutmadan inceleme yapan, hüküm veren, objektif.

3. sıfat, felsefe Bireyin kişisel görüşünden bağımsız olan, objektif.

 

Tanrının kendisinin  nesne  değil.

Bu yüzden ahlakın nesnel kökeni tanrı olamaz.

Tanrın foruma yazabilme yeteneğine sahip olsaydı tanrın nesne olurdu.

O zaman ahlakın nesnel kökeni tanrı  derdik. :)

 

 

 

 

Tanrım derken ben tanrıya inanmıyorum ki ne yapayım şimdi kulağından tutup getireyim mi bir yerlerden bulup?

Link to comment
Share on other sites

29 dakika önce, Ali yazdı:

Tanrım derken ben tanrıya inanmıyorum ki ne yapayım şimdi kulağından tutup getireyim mi bir yerlerden bulup?

Tanrı yok ALLAH vardı değil mi?

Onu getir o zaman. :)

Hala ateist taklidi yapıyorsun. 

Tanrın yoksa neden savunuyorsun müslümanlığa geçen birini?

Link to comment
Share on other sites

13 dakika önce, TAO yazdı:

Tanrı yok ALLAH vardı değil mi?

Onu getir o zaman. :)

Hala ateist taklidi yapıyorsun. 

Tanrın yoksa neden savunuyorsun müslümanlığa geçen birini?

Hayır hakaret etmeyeyim diyorum ama harbi mallık var herhalde sizde de? Allah da tanrı da yok bana göre. Müslümanlığa geçen birisini müslüman oldu diye savunmuyorum fikir değiştirme ve birbirimize karşı bakışımız ve kullandığımız dil nasıl olmalı diye konuşuyoruz.

Link to comment
Share on other sites

15 dakika önce, Ali yazdı:

Hayır hakaret etmeyeyim diyorum ama harbi mallık var herhalde sizde de? Allah da tanrı da yok bana göre. Müslümanlığa geçen birisini müslüman oldu diye savunmuyorum fikir değiştirme ve birbirimize karşı bakışımız ve kullandığımız dil nasıl olmalı diye konuşuyoruz.

Konuya gel o zaman.

Ahlakın nesnel kökeni ALLAH mı?

Bu görüşünü yazda öğrenelim. :)

Link to comment
Share on other sites

8 dakika önce, TAO yazdı:

Konuya gel o zaman.

Ahlakın nesnel kökeni ALLAH mı?

Bu görüşünü yazda öğrenelim. :)

Emin değilim yani ahlak konusu ve hayatın anlamı veya amaç konusu biraz muğlak bende. Nihilizm demiyorum ancak tam olarak ne konmalı yerine onu da bilmiyorum. Fakat bu şekilde de ateist olmakta sakınca görmüyorum.

Link to comment
Share on other sites

37 dakika önce, Ali yazdı:

Emin değilim yani ahlak konusu ve hayatın anlamı veya amaç konusu biraz muğlak bende. Nihilizm demiyorum ancak tam olarak ne konmalı yerine onu da bilmiyorum. Fakat bu şekilde de ateist olmakta sakınca görmüyorum.

Hayatın anlamı ve amacı olabilmesi için bilinçli bir tanrının olması gerekiyor.

Tanrıya inanmıyorsan bu soruların peşine takılmazdın. :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, TAO yazdı:

Hayatın anlamı ve amacı olabilmesi için bilinçli bir tanrının olması gerekiyor.

Tanrıya inanmıyorsan bu soruların peşine takılmazdın. :)

 

Yanlış anladın. Yani hayata anlam katan şeyler nedir, ne olmalı veya anlam aramak gerekir mi ve iyi ve kötü gibi normatif önermeler nasıl belirlenir bunlar konusunda emin değilim.

Link to comment
Share on other sites

3 dakika önce, Ali yazdı:

Yanlış anladın. Yani hayata anlam katan şeyler nedir, ne olmalı veya anlam aramak gerekir mi ve iyi ve kötü gibi normatif önermeler nasıl belirlenir bunlar konusunda emin değilim.

Ben sana tokat atsam yada yalan söylesem bunun kötü olup olmadığını belirleyemiyor musun? :)

 

Link to comment
Share on other sites

13 dakika önce, TAO yazdı:

Ben sana tokat atsam yada yalan söylesem bunun kötü olup olmadığını belirleyemiyor musun? :)

 

Yine yanlış anladık herhalde birbirimizi. Bu bana göre kötü olabilir veya bir mazoşistsen iyi de olabilir hatta hoşuma da gidebilir. Fakat burada arkadaşında bahsettiği şey nesnel ahlaki iyi ve kötü kavramlarının nasıl bir ontolojik temeli olduğu ile ilgili problem. Yani toplumların hepsi ''amanda ahlak felsefesi ne diyor, bana tokat attın dur bir etik teorilere bakayım demiyor.'' ancak iş felsefeye gelince biraz karmaşıklaşıyor.

Link to comment
Share on other sites

On 22.10.2022 at 13:41, Tasvir-i Efkâr yazdı:

için iyilik yapacağına böylesi daha mantıklı.

 

On 30.10.2022 at 18:51, Sputnik yazdı:

Ben şahsen en mantıklı ve akılcı müslümanların vahhabiler yada kendi deyimleriyle "selefiler" olduğunu düşünüyorum. Tarikatçıların türbelere taptığını filan söylüyorlar, gayette haklılar. Ayrıca tarikatçıların şeyhlerine put gibi sevgi beslediklerini de iddia ediyorlar. 

Bakın cübbeli ne diyor? Allah ete kemiğe bürünüp mahmut efendisi gibi görünmüş. 

Gerçekten inanan ve ağır deli olmayan birisi Allah'ın mahmut gibi görüneceğine kesinlikle inanmaz. 

 

 

 

Bunları daha makbul bulmanızın nedeni eleştirilmesinin daha kolay ve iddialarının daha çürük olması olabilir mi sadece soru ?

Link to comment
Share on other sites

On 20.11.2022 at 20:33, Ali yazdı:

Yine yanlış anladık herhalde birbirimizi. Bu bana göre kötü olabilir veya bir mazoşistsen iyi de olabilir hatta hoşuma da gidebilir. Fakat burada arkadaşında bahsettiği şey nesnel ahlaki iyi ve kötü kavramlarının nasıl bir ontolojik temeli olduğu ile ilgili problem. Yani toplumların hepsi ''amanda ahlak felsefesi ne diyor, bana tokat attın dur bir etik teorilere bakayım demiyor.'' ancak iş felsefeye gelince biraz karmaşıklaşıyor.

Kimse canının yanmasını istemez, davranış bozukluğu normal çalışmayan beyne sahip olanlar hariç. Hiç acı hissetmeyen insan var.

Kimse öldürülmek istemez , öldürülmek istemiyorsan kimse kimseyi oldurmemeli.

Yaşamın amacı ne, beslen üre hayatta kal.

Ama sen farklı şeyler deneyebilirsin. Çık sokağa insanlara dübürünü aç göster, sana engel olan mı var.

Fakat sende biliyorsun ki sen bunu yaparsan dübürüne sümbül menekşe lale dikecek birileri çıkacaktır.

Link to comment
Share on other sites

16 saat önce, Deadanddark yazdı:

Kimse canının yanmasını istemez, davranış bozukluğu normal çalışmayan beyne sahip olanlar hariç. Hiç acı hissetmeyen insan var.

Kimse öldürülmek istemez , öldürülmek istemiyorsan kimse kimseyi oldurmemeli.

Yaşamın amacı ne, beslen üre hayatta kal.

Ama sen farklı şeyler deneyebilirsin. Çık sokağa insanlara dübürünü aç göster, sana engel olan mı var.

Fakat sende biliyorsun ki sen bunu yaparsan dübürüne sümbül menekşe lale dikecek birileri çıkacaktır.

Normalliği çoğunluk üzerinden ele alırsak evet mazoşist kişi anormal görünür. Aynı şekilde ahlaki çoğunluğa göre almaya benziyor. 

 

Yaşamın amacı beslen üre hayatta kal bu biyolojik bir çıkarım sadece fakat insan bundan fazlasını da hayatına anlam ve amaç olarak koyabiliyor. Gerçi biz ateistlerin koyacağı pek bir şey de yok ailemiz sevdiklerimiz okul vs. Hepsi bu bizim için.

 

Sizin dediğiniz daha çok insanlar genelde açıdan kaçmaya çalışır o halde acı çektirmek kötüdür gibi genellemeci bir norm bana kalırsa. Haz ahlakının belirli başlı sorunları olabilir.

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Ali yazdı:

Normalliği çoğunluk üzerinden ele alırsak evet mazoşist kişi anormal görünür. Aynı şekilde ahlaki çoğunluğa göre almaya benziyor. 

Senin dediğine göre çoğu Müslüman olan bir ülkede ateistlere bakış şekli bu yüzden.

Fakat mazoşist kişi sağlıklı bir birey değildir. Davranış bozukluğudur, bunu o kalın kafana sokmanda fayda var.

3 saat önce, Ali yazdı:

Yaşamın amacı beslen üre hayatta kal bu biyolojik bir çıkarım sadece fakat insan bundan fazlasını da hayatına anlam ve amaç olarak koyabiliyor. Gerçi biz ateistlerin koyacağı pek bir şey de yok ailemiz sevdiklerimiz okul vs. Hepsi bu bizim için.

 

Hayatına koyabilir, elbette tüketilmesi gereken bir süre ve bu süreyi hayatta kalabileceği şekilde kullanmalı insan.

Oyalanma süresi. Bu süreyi nasıl kullanacagin sana kalmış. İstersen günde beş ayrı vakit ezan yerine yüksek sesle İbrahim Topluseks den ben insan değil miyim şarkısını dinleyerek geçirebilirsin ömrünü. Katlanabilirsen tabiki.

Gerçi ezan ile sözleri farklı olsada söyleme biçimi ve Melodi birbirine çok yakın. 

Aile var evet doğru. Anne ve babanın sana öğrettiği.

Mesela kardeşlerini sevmek ve onları koruman gerektiği. Onlarda hayatta kalmalı genler hasar görmeden geleceğe taşınmalı.

3 saat önce, Ali yazdı:

Sizin dediğiniz daha çok insanlar genelde açıdan kaçmaya çalışır o halde acı çektirmek kötüdür gibi genellemeci bir norm bana kalırsa. Haz ahlakının belirli başlı sorunları olabilir.

Acı hayatta kalma için bir savunma mekanizmasıdır.

Haz falan değildir göt lalesi.

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Deadanddark yazdı:

Senin dediğine göre çoğu Müslüman olan bir ülkede ateistlere bakış şekli bu yüzden.

Fakat mazoşist kişi sağlıklı bir birey değildir. Davranış bozukluğudur, bunu o kalın kafana sokmanda fayda var.

Hayatına koyabilir, elbette tüketilmesi gereken bir süre ve bu süreyi hayatta kalabileceği şekilde kullanmalı insan.

Oyalanma süresi. Bu süreyi nasıl kullanacagin sana kalmış. İstersen günde beş ayrı vakit ezan yerine yüksek sesle İbrahim Topluseks den ben insan değil miyim şarkısını dinleyerek geçirebilirsin ömrünü. Katlanabilirsen tabiki.

Gerçi ezan ile sözleri farklı olsada söyleme biçimi ve Melodi birbirine çok yakın. 

Aile var evet doğru. Anne ve babanın sana öğrettiği.

Mesela kardeşlerini sevmek ve onları koruman gerektiği. Onlarda hayatta kalmalı genler hasar görmeden geleceğe taşınmalı.

Acı hayatta kalma için bir savunma mekanizmasıdır.

Haz falan değildir göt lalesi.

Acı haz demedim dengesiz herif. Sadece acıdan kaçıp hazza yönelmek galiba sizinki dedim. Her gün müslum gurses dinlerim ibo hafif kalır bana hocam. Diğer dediklerinize genel ölçüde katılıyorum teşekkür ederim.

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Ali yazdı:

Normalliği çoğunluk üzerinden ele alırsak evet mazoşist kişi anormal görünür. Aynı şekilde ahlaki çoğunluğa göre almaya benziyor. 

Normallik çoğunluğa göre belirlenmez.

Mazoşist olması için birinin acı çekmemesi yada acı çekmesini engelleyen bir uyuşturucu alması gerekir.

19 dakika önce, Ali yazdı:

Acı haz demedim dengesiz herif. Sadece acıdan kaçıp hazza yönelmek galiba sizinki dedim. Her gün müslum gurses dinlerim ibo hafif kalır bana hocam. Diğer dediklerinize genel ölçüde katılıyorum teşekkür ederim.

Jilet atıyor musun kendine? 🤣

Link to comment
Share on other sites

24 dakika önce, Ali yazdı:

Acı haz demedim dengesiz herif. Sadece acıdan kaçıp hazza yönelmek galiba sizinki dedim. Her gün müslum gurses dinlerim ibo hafif kalır bana hocam. Diğer dediklerinize genel ölçüde katılıyorum teşekkür ederim.

Ne dediğini sende pek bilmiyorsun.

Bazen ateist, bazen agnostik bazen de agnostik deist olmandan belli. Dengesizliğin everesti.

Ateist olduğun için aslında çok şanslısın, namaz vakitlerini takip ve namazı icra ile vakit kaybetmiyorsun. Onun yerine ben çiçeklerimin sulanma zamanlarını takip ediyorum.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...