Jump to content

Tekrar Müslüman Oldum


Tasvir-i Efkâr

Recommended Posts

20 saat önce, supernova yazdı:

İstediğin kadar inkâr et. Agresifliğin bu durumun sana bayağı bir battığının en bariz göstergesidir... Adamın açtığı topic forumda trend oldu...

İnanır mısın bu durumdan o kadar rahatsız oldum ki göğüs kıllarımı yoldum.

Adamın açtığı topic trend olmuş dedin ya şimdi öfkemi dindirmek için sırt kıllarımı yolacagim.

Ne güzel kafan var senin. 

Benim yaptığım sadece anladığınız dilden konuşmak. 

18 saat önce, supernova yazdı:

He ya o yuzden matematigin ingilizcesi algebradır(el cebir).

Matematiğin İngilizcesi math dir. Cebir ise matematik ile ilgilidir.

Cebirin babası ise Diophantus isimli bir Yunan olarak kabul edilmektedir. 

Senin saydığın o insanlar daha çok Hint Yunan matematik ve felsefecilerini kendilerine örnek almış ,eserleri arapcaya çevrilmiş ve onların kaynaklarından yararlanip kendi caplarinca birşeyler yapmış kişilerdir.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • moderator locked this konu
  • 3 hafta sonra...

Aĝır hakaret içeren son iletiler silindi. Aĝır kişisel hakaret içerdiĝini düşündüĝünüz mesajlara yanıt vermeyin. Mesajı raporlayın ki konu daĝılmasın. Biz de forum kuralları çerçevesinde gerekeni yapmaya çalışacaĝız.

Tekrar ediyorum: Aĝır hâkâret içerikli mesajlar yazmak ve aynı minvalde yanıt vermek, forum kurallarına aykırı.

Link to comment
Share on other sites

tekrar müslüman olan şahsın tüm iletilerini üşenmedim uzun uzun okudum

belirteyim ki ben galaktik dinindenim, kurucusu ise İlteriş-i Türki yani  benim. hobilerim arasında doğalgaz kombisiyle konuşmak ve kaybolan cevizimi Sirius'un lideri Gavs-ı Galaksi-i'den bulmasını istemektir, ki hep bulmuştur.

dinimin ilk kuralı ateistlikten çıkıp müslüman olan mürtedlerin öldürülmesi gerektiğidir.

çünkü ateizmdeki aydınlıktan sonra irtidadı seçen kör, sağır, kalbi mühürlenmiş, maymun, domuz, dili sarkmış köpek, eşek, hayvan, hayvandan da aşağılık soysuz olduğu için insanlık namına onları nerede görürseniz öldürün.

Korkmayın, sizden 20 kişi 200 mürtede bedeldir. Ganimetlerin hepsi benimdir. La bir dur belki savaşacak hıyar bulamam ahaa yeni vahiy geldi: ganimetin 1/5'i benim gerisi sizindir ve sizden 100 kişi onlardan 200 kişiye bedeldir. Anaları Bacıları da size helaldir, para karşılığı alın satın yolunuzu bulun. bonus olarak vagina dışına boşalabilirsiniz, bu kıyağımı da unutmayın.

işte biz ayetlerimizi böyle açıklıyoruz, şüphesiz ki İlteriş-i Türki çok merhametlidir.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 saat önce, ilteriş yazdı:

tekrar müslüman olan şahsın tüm iletilerini üşenmedim uzun uzun okudum

belirteyim ki ben galaktik dinindenim, kurucusu ise İlteriş-i Türki yani  benim. hobilerim arasında doğalgaz kombisiyle konuşmak ve kaybolan cevizimi Sirius'un lideri Gavs-ı Galaksi-i'den bulmasını istemektir, ki hep bulmuştur.

dinimin ilk kuralı ateistlikten çıkıp müslüman olan mürtedlerin öldürülmesi gerektiğidir.

çünkü ateizmdeki aydınlıktan sonra irtidadı seçen kör, sağır, kalbi mühürlenmiş, maymun, domuz, dili sarkmış köpek, eşek, hayvan, hayvandan da aşağılık soysuz olduğu için insanlık namına onları nerede görürseniz öldürün.

Korkmayın, sizden 20 kişi 200 mürtede bedeldir. Ganimetlerin hepsi benimdir. La bir dur belki savaşacak hıyar bulamam ahaa yeni vahiy geldi: ganimetin 1/5'i benim gerisi sizindir ve sizden 100 kişi onlardan 200 kişiye bedeldir. Anaları Bacıları da size helaldir, para karşılığı alın satın yolunuzu bulun. bonus olarak vagina dışına boşalabilirsiniz, bu kıyağımı da unutmayın.

işte biz ayetlerimizi böyle açıklıyoruz, şüphesiz ki İlteriş-i Türki çok merhametlidir.

 

 

 

 

Adamın dediklerine yanıt vermek yerine güzel nazireler atmışsınız.

Link to comment
Share on other sites

17 saat önce, Ali yazdı:

Adamın dediklerine yanıt vermek yerine güzel nazireler atmışsınız.

bilgiyi  kişinin niyetine göre yani yalnızca hak edeni bilgilendirme gibi huyum var ve bunu adil bulurum. niyet okurken kriterim kendi yolculuğumdaki samimiyetimdir. oransal olarak yanlış niyet okumam düşüktür ama tabi ki de oldu ve olacak.

bence dinler ama özellikle islamda geçen hergün ağır kayıptır bu nedenle arayışı samimi olanlara en azından teoride bile olsa müşfik olabilmeyi önemserim çünkü pratikte pek tebliğci değilim.

müslümanlığa dönüş bu arkadaşta ölümü içselleştirememe , hayattaki adaletsizliği kabullenememe vs gibi saf psikolojik nedenlerle baş edemediği birikmiş travma sonucu olduysa samimi olarak naziremden dolayı üzülürüm ancak pratikteki tavrım kısa vadede ona zarar olsa da orta vadede tedaviye yönlendireceği için yine hayrınadır.

ben ilgili şahısta samimi niyet görmedim ama yine de yazdıklarım onun kaynaklarından olduğu için gayet yeterli ve bilgilendirici, yüzleştirici bir cevap olması hasebiyle nötr kaldığımı düşünürüm. said nursi bile oldum, daha fazlası beni aşardı.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 ay sonra...
On 20.09.2022 at 11:39, Tasvir-i Efkâr yazdı:

Bu burada sevimsiz bir post olacak belki ama yazma ihtiyacı hissettim. Tekrar Müslüman oldum. Uzun zamandır ateisttim. Ateistforum'da da Tasvir-i Efkâr ve Şövalye rumuzlarıyla yazmıştım. Turan Dursun Forum'da da Kozmik Perspektif nickiyle yazmıştım.

Ne oldu da dine döndün diye merak edenler olacaktır. Birçok etken var ama benim için esas kırılma noktası herhangi bir dine, kutsal bir otoriteye dayandırılmayan ahlakî sistemlerin nesnellikten uzak, güvenilmez, kırılgan ve değişken olduklarını anlamak olmuştur. Başka bir deyişle, tanrısal vahyin rehberliği olmadan neyin iyi neyin kötü olduğunu kesin olarak belirlemenin bir yolu olmadığını fark ettim. Ateizmde ahlak problemi inançsızlığımın ilk zamanlarında da kafama takılan ve kesin bir cevap bulamadığım bir meseleydi ama açıkçası buna bir gün cevap bulacağımı düşündüm, görmezden gelme ve kendimce açıklamalar üretme yoluna gittim, ama sonra bunlardan kaçmanın bir yolu olmadığını fark ettim. Aksiyolojik argümandan hareketle yapılan Tanrı kanıtlamalarını ve bunlara verilen cevapları okudum, tartışmaları izledim ve bunlar üzerinde uzun bir müddet düşündüm ve aksiyolojik argümanın teizm için güçlü bir felsefî delil teşkil ettiği kanaat getirdim. Dinî konuları araştırırken gördüğüm bir diğer delil olan evrenin potansiyeli delili de mantıklı geldi. Bu delil kısaca yaşamın karmaşıklığı ve çeşitliliğinin evrenin potansiyelinde var olmasını teizmin daha iyi açıkladığını söylüyor. Bana sezgisel olarak güçlü gelen argümanlardan bir diğeri kelam kozmolojik argümandır. Başlangıçsız evren/madde/enerji fikri sezgilerime aşırı ters geliyor. Bunun gibi teizm lehine olduğunu düşündüğüm başka argümanlar da var. Tabii bunları okuduktan sonra hemen teist olmadım çünkü teizmde de saçma bulduğum şeyler vardı, ama bunları sorguladıkça Tanrı fikri mantıklı gelmeye başladı. Müslümanlarla yaptığım tartışmalarda Tanrı paradokslarına tatmin edici cevaplar da bulmuştum. Ama deizm de mantıksız geliyordu. Çünkü deizm Tanrı'nın dünyaya müdahale etmediğini, insanları umursamadığını, evreni yarattıktan sonra emekliye ayrıldığını savunuyor. Ancak ben Tanrı'nın insanı yaratıp ona ilgisiz kalmasını O'nun bilgeliğiyle bağdaştıramıyordum. Deizm bana Tanrı-insan ilişkisi konusunda tutarlı ve tatmin edici bir yaklaşım sunmadığı için, dinleri de insan ürünü olarak gördüğüm için Tanrı fikrine mesafeli durmaya devam ettim. Böyle kafa karışıklığı içinde yıllar geçti. Yıllar geçtikçe dinden kopan gençliğin akın akın feminizm, veganizm, SJW aktivizmi, LGBT ideolojisi ve kedi/köpekperestlik gibi postmodern kanser akımlara kapılmaları daha fazla dikkatimi çekmeye başladı ve bu da beni ateizmin ve sekülerizmin toplum için pek hayırlı olmadığı sonucuna götürdü. Çağdaşlığın, modernliğin, ilericiliğin bir gereği olarak dayatılan/savunulan başka abukluklara tanıklık etmek de bu fikrimi perçinledi. Müslümanlar kendini çağdaş, medeni ve ilerici sayan bu güruha göre daha mantıklı, sağduyulu ve aklıselim göründü gözüme. İslam'ın aileyi, nesli ve toplumu koruyan olumlu yönlerini görmeye başladım. Feministlerin kadın mağduriyetlerini istismar ederek kadın faşizmi ve erkek düşmanlığı yaptıklarını ve eşitlikten ziyade ayrıcalık peşinde koştuklarını görünce bu güruhun İslam'a kendi bakış açılarıyla getirdikleri eleştirilere de daha sorgulayıcı bir gözle bakar oldum. Bütün bunlar beni İslam'a yeniden yaklaştırdı ve İslam'a yeniden ilgi duymaya başladım. İlk olarak İslam'ın getirdiği hükümlerin, koyduğu ölçü ve sınırların insana yaraşır bir düzen için ne kadar gerekli olduğunun farkına vardım. Aldatıcı arzulara veya kişinin nefsinin dikte ettiklerine değil, insan fıtratına hitap eden bir hayat yaşamaya rehberlik ettiği kafama dank etti. Beni İslam'a çeken başka şeyler de var ama başlıca nedenler bunlar. Sonrasında dinden çıkmama sebep olan konuları araştırdım. Youtube'dan Müslümanlar ve ateistler arasındaki pek çok tartışmayı, cevap/reddiye videolarını izledim. İslam'a, Kur'an'a yöneltilen birçok eleştirinin mantıklı açıklamalarının olduğunu gördüm. Bu açıklamalar İslam hakkındaki olumsuz görüşlerimin genel olarak güvenilirliği şüpheli olan yahut anlamı çarpıtılmış hadislere ve yanlış yorumlanmış bazı Kur'an ayetine dayandığını anlamamı sağladı. İslam'la ilgili her soruma henüz tam cevap bulabilmiş değilim, hâlâ okuyor ve araştırıyorum, ama bulduklarım beni İslam'ın doğru din olduğuna ikna etmeye yetti.

Biraz uzun hikâye oldu ama İslam'a dönüş yolculuğumu bu şekilde özetleyebilirim.

İslam'la birlikte her şey benim için mükemmel bir şekilde anlam kazandı ve hayat daha anlamlı hale gelmeye başladı. Zaten ateizm bana hiç yaramamıştı. Ateistken hayata daha kötümser bakıyordum. Her şey kasvetli ve anlamsız görünüyordu. Özellikle hayatın hiçbir nesnel bir anlamının olmaması, ölümden sonra yok oluş düşüncesi, zalimin izzetinde, mazlumun zilletinde kalıp bu dünyadan göçüp gittiğini düşünmek beni karamsarlığa itiyordu. Şimdi zihnim rahatladı, uzun zamandır yaşamadığım bir iç huzuru hissediyorum. İslam başıma gelen en iyi şey!

 

Bu yazı şaka olmalı.

Link to comment
Share on other sites

On 16.02.2023 at 18:10, Awhlind yazdı:

Bu yazı şaka olmalı.

Evet, şaka gibi ancak konu sahibi şaka olmadıĝını izah etmeye çalıştı. Ancak ben yine de tam olarak ikna olmadım, çünkü kim ne derse desin, hayatımız boyunca içinde yaşadıĝımız toplumun kültürünü ve dinini silkeleyip atmak çok zor. Bir insan %100 tekrar aynı dine/mezhebe dönüyorsa (Sünni müslüman --> dinsiz imansız --> Sünni müslüman), demek ki o dini/mezhebi hiçbir zaman tam olarak bırakamamıştı. Halbuki dünyada zibil gibi farklı dinler/mezhepler var. Hepsi de en doĝrusu olduĝunu iddia ediyor. Bunu birçok kez dile getirdim ancak nedense pek ilgi görmedi.:D

Link to comment
Share on other sites

1 saat önce, kavak yazdı:

Evet, şaka gibi ancak konu sahibi şaka olmadıĝını izah etmeye çalıştı. Ancak ben yine de tam olarak ikna olmadım, çünkü kim ne derse desin, hayatımız boyunca içinde yaşadıĝımız toplumun kültürünü ve dinini silkeleyip atmak çok zor. Bir insan %100 tekrar aynı dine/mezhebe dönüyorsa (Sünni müslüman --> dinsiz imansız --> Sünni müslüman), demek ki o dini/mezhebi hiçbir zaman tam olarak bırakamamıştı. Halbuki dünyada zibil gibi farklı dinler/mezhepler var. Hepsi de en doĝrusu olduĝunu iddia ediyor. Bunu birçok kez dile getirdim ancak nedense pek ilgi görmedi.:D

Bir noktada haklısınız. Ancak ateist olan ve sonra müslüman olan kişi muhtemelen daha önce ateist olurken ya her şeyi yerine oturtmamış olabilir ya da ateizmde yeterli yanıtı bulamadığını düşündüğü için acaba hata mı yaptım deyip tekrar bir sorgulamaya girdiyse bu dönüşü yapabilir. Cidden anlam ve amaç konusunda naturalistik yaklaşım pek bir şey sunmuyor gibi duruyor. Bu açıdan bakarsak tekrardan dönen kişiler dine bir değer biçen " inanmasa bilr alternatif olarak gören" kişiler bence. Ama siz özel olarak kendinize sorsanız din %1 lik bile doğru değildir belki size göre. Hiçbir ihtimal vermiyorsunuzdur. Bu zihinsel yaklaşım meselesi bana kalırsa. Fakat sizin dediğiniz gibi aynı dine değilde başka dine geçseydi yine benzer tepkileri verirdik ama bu kadar olmazdı belkide. Ya da bu kadar tepki verme nedenimiz bizimle bir zamanlar aynı düşündüğünü bildiğimiz gördüğümüz kişinin artık bizim gibi düşünmeyip tam da yıllardır mücadele ettiğimiz kişilere benzemesi itiraf edemesekte bizde içgüdüsel olarak " nasil olurda bu kadar aptal olabilir halbuki bu da benimle aynı düşünüyordu." Dememize neden olabiir. Yanlış anlamayın böyle düşünüyorsunuz demiyorum. Ne halt yerse yesin diyoruz elbette ama bu duygusal bir tepki de olabilir.

Link to comment
Share on other sites

4 dakika önce, Ali yazdı:

Bir noktada haklısınız. Ancak ateist olan ve sonra müslüman olan kişi muhtemelen daha önce ateist olurken ya her şeyi yerine oturtmamış olabilir ya da ateizmde yeterli yanıtı bulamadığını düşündüğü için acaba hata mı yaptım deyip tekrar bir sorgulamaya girdiyse bu dönüşü yapabilir. Cidden anlam ve amaç konusunda naturalistik yaklaşım pek bir şey sunmuyor gibi duruyor. Bu açıdan bakarsak tekrardan dönen kişiler dine bir değer biçen " inanmasa bilr alternatif olarak gören" kişiler bence. Ama siz özel olarak kendinize sorsanız din %1 lik bile doğru değildir belki size göre. Hiçbir ihtimal vermiyorsunuzdur. Bu zihinsel yaklaşım meselesi bana kalırsa. Fakat sizin dediğiniz gibi aynı dine değilde başka dine geçseydi yine benzer tepkileri verirdik ama bu kadar olmazdı belkide. Ya da bu kadar tepki verme nedenimiz bizimle bir zamanlar aynı düşündüğünü bildiğimiz gördüğümüz kişinin artık bizim gibi düşünmeyip tam da yıllardır mücadele ettiğimiz kişilere benzemesi itiraf edemesekte bizde içgüdüsel olarak " nasil olurda bu kadar aptal olabilir halbuki bu da benimle aynı düşünüyordu." Dememize neden olabiir. Yanlış anlamayın böyle düşünüyorsunuz demiyorum. Ne halt yerse yesin diyoruz elbette ama bu duygusal bir tepki de olabilir.

Ben konu sahibinin aptal olduĝunu hiç düşünmedim. Aptal olduĝunu da zannetmiyorum. Aklı başında birisi. Yani mesele duygusal falan deĝil.

Link to comment
Share on other sites

1 dakika önce, kavak yazdı:

Ben konu sahibinin aptal olduĝunu hiç düşünmedim. Aptal olduĝunu da zannetmiyorum. Aklı başında birisi. Yani mesele duygusal falan deĝil.

Yok konu sahibi gayet bilinçli zaten onda sıkıntı yok. Sadece duygusal tepki verebiliriz böyle durumlarda diye bir referans vermeye çalıştım. Açıkçası tanrıya inanacaksam sanırım bende tasvir in dediği yönlerden olurum. Diğer kanıtlar pek tatmin edici durmuyor. Siz pozitif ateist misiniz bu arada? Yani tanrı kesin yok mu diyorsunuz. Yoksa bir açık kapı var mı ya da tamamen ilgisiz misiniz bu meselelere?

Link to comment
Share on other sites

2 dakika önce, Ali yazdı:

Yok konu sahibi gayet bilinçli zaten onda sıkıntı yok. Sadece duygusal tepki verebiliriz böyle durumlarda diye bir referans vermeye çalıştım. Açıkçası tanrıya inanacaksam sanırım bende tasvir in dediği yönlerden olurum. Diğer kanıtlar pek tatmin edici durmuyor. Siz pozitif ateist misiniz bu arada? Yani tanrı kesin yok mu diyorsunuz. Yoksa bir açık kapı var mı ya da tamamen ilgisiz misiniz bu meselelere?

Siz beni boşverin. Bu konudaki  (dindar --> dinsiz --> dindar) görüşlerimi yeterince dile getirdim. Gerisi fasa fiso.

Link to comment
Share on other sites

37 dakika önce, kavak yazdı:

Siz beni boşverin. Bu konudaki  (dindar --> dinsiz --> dindar) görüşlerimi yeterince dile getirdim. Gerisi fasa fiso.

Ben sadece sizden daha esnek bakıyorum. Bir kişi ateist olup sonradan dine dönebilir bana artık her şey normal geliyor belkide. İnsan öyle stabil varlık değil. Sadece akılsal da değil duygusal psikolojik toplumsal yönlerden de etkilenen bir varlık maalesef. Ama merak ettiğim islam değilde Hristiyanliga geçseydi tepkimiz ne olurdu acaba.

Link to comment
Share on other sites

22 saat önce, Ali yazdı:

Ben sadece sizden daha esnek bakıyorum. Bir kişi ateist olup sonradan dine dönebilir bana artık her şey normal geliyor belkide. İnsan öyle stabil varlık değil. Sadece akılsal da değil duygusal psikolojik toplumsal yönlerden de etkilenen bir varlık maalesef. Ama merak ettiğim islam değilde Hristiyanliga geçseydi tepkimiz ne olurdu acaba.

Bir kişi ateist olduktan sonra dine dönmez, özellikle o bildik üç dine hiç dönmez, bunu kalın kafana sok artık.

Bak böyle olmaz >>

679243886_flat750x075f-pad750x1000f8f8f8.thumb.jpg.b6dbc83a312fb6ba9f23da8e86f91b3f.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Teistlerin şu ahlak mevzusunun aslında kucaklarındaki bomba olduğunu algılayamaması; doğru kullanıldığında din hatta tanrı katili olabileceğini bilmiyor olması trajikomik bir durum.

Nesnel ahlak diye bir put, saman adam safsatası uydurmuşlar; hesabını non-teistlerden, seküler ahlaktan soruyorlar akılları sıra.

Link to comment
Share on other sites

On 21.02.2023 at 20:23, Deadanddark yazdı:

Belki Tibet e falan gider, oradan yazar.

Gezip dolaşmak, farklı insanların farklı kültürlerini, yaşam tarzlarını ve dinlerini yerinde görmek gibisi yok.  İnsanın ufku genişliyor. Dünyadaki insanların ezici çoĝunluĝu ekonomik sebeplerden ötürü doĝup büyüdüĝü diyarın dışına dahi çıkamıyor. Bu nedenle doĝdukları yerdeki dinlerine/inançlarına sadık kalmalarının yegane sebeplerinden birisi bu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 23.02.2023 at 16:14, müftü yazdı:

Teistlerin şu ahlak mevzusunun aslında kucaklarındaki bomba olduğunu algılayamaması; doğru kullanıldığında din hatta tanrı katili olabileceğini bilmiyor olması trajikomik bir durum.

Nesnel ahlak diye bir put, saman adam safsatası uydurmuşlar; hesabını non-teistlerden, seküler ahlaktan soruyorlar akılları sıra.

Bu argüman çokça dillendirilmeye başladı zırh gibi buna sarılıyorlar ahlak illa ki nesnel mi olmak zorunda

Link to comment
Share on other sites

On 23.02.2023 at 16:14, müftü yazdı:

Teistlerin şu ahlak mevzusunun aslında kucaklarındaki bomba olduğunu algılayamaması; doğru kullanıldığında din hatta tanrı katili olabileceğini bilmiyor olması trajikomik bir durum.

Nesnel ahlak diye bir put, saman adam safsatası uydurmuşlar; hesabını non-teistlerden, seküler ahlaktan soruyorlar akılları sıra.

Eyphriyon ikilemi mi?

Link to comment
Share on other sites

Bende ateisttim ama ahlak argümanı ve evrenin düzenli oluşu, evrende hassas ayar argümanı benim aklımı karıştırıyor. Galiba bana dinsizlik yaramıyor. Hristiyanlık dini bana çok ahlaklı geliyor. Galiba bende ileride hristiyan dinine inanabilirim. Ve deist felan bana yarattığı insanları umursamayan ve dünyadaki adaletsizliğe sessiz kalan Tanrı beni deizmden  soğuttu. Ve hala dinleri araştırıyorum. Fakat semavi dinler arasında en barışçıl bana hristiyanlık geliyor. Belki ileride tekrar hristiyan olurum. Bana dinsizlik yaramıyor. Zaten William Craig argümanları bana mantıklı geliyor. 

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Bende ateisttim ama ahlak argümanı ve evrenin düzenli oluşu, evrende hassas ayar argümanı benim aklımı karıştırıyor. Galiba bana dinsizlik yaramıyor. Hristiyanlık dini bana çok ahlaklı geliyor. Galiba bende ileride hristiyan dinine inanabilirim. Ve deist felan bana yarattığı insanları umursamayan ve dünyadaki adaletsizliğe sessiz kalan Tanrı beni deizmden  soğuttu. Ve hala dinleri araştırıyorum. Fakat semavi dinler arasında en barışçıl bana hristiyanlık geliyor. Belki ileride tekrar hristiyan olurum. Bana dinsizlik yaramıyor. Zaten William Craig argümanları bana mantıklı geliyor. 

Bana da ahlak ve yeter sebep argümanı ve nkea nın bazı versiyonları ilginç geliyor açıkçası. Yani aklen makuliyeti var gibi olsa da nedense bir tanrıya inanamıyorum. 

Link to comment
Share on other sites

On 25.02.2023 at 00:20, O ayeti öyle anlama yazdı:

Bu argüman çokça dillendirilmeye başladı zırh gibi buna sarılıyorlar ahlak illa ki nesnel mi olmak zorunda

Değil. Zaten nesnel ahlak bir put, saman adam safsatası. Öyle bir şey yok. Ahlakın, canlılığın olageliş şekli ve temel ilkelerinin pratiğinin koşulladığı köşebentleri var sadece. Cahil teist o köşebentleri görmeyip, aradaki korelasyonu fark etmeyip, canlılığın 4,5 milyar yıllık mirasını nesnel aksiyolojik önerme(ler) sanıyor haliyle. Cahil dedik ama, bunu Enis Doko bile yapıyor. Bir insan canlılık ve doğal seçilimi doğru anlamadıysa, iyi felsefe yapması imkansız.

11 saat önce, Ali yazdı:

Yok öznelde olabilir. Bana göre çocukları öldürmek iyidir ama sizee göre kötü olabilir.

- İyi ya da kötü değil. Mahsur görmemek (-ebilmek) denebilir. Mahsur görmeyip de gayet güzel öldüren(öldürebilen) var mı var. Bitti! Mesele bunun genel frekans, mod haline gelmesinin pratik bir mümkünsüzlük olması. Bu, onun genel kabul gören bir önerme yani "ahlak" haline gelmesini de mümkünsüz kılıyor bir nevi. Ha gelirse ne olur, toplum ortadan kalkar. Ahlak da. Ama ikisinin aynı anda var olması eşyanın, canlılığın tabiatına aykırı. Bunu bu adamların kafasına sokamadık. Kimi zekasından, kimi din saplantısından, kimisi de zaten anlamak istemediği için.

- Ahlak senin neyi söyleyip, neyi söyleyemeyeceğine dair ehliyet veren bir kurum değil. Senin söylediklerinin toplumdaki genel frekansı ahlakın ne olduğunu/olacağını söylüyor. 

-İkna kabiliyetini artırıp ya da yaptırım sağlayacak bir şey de değil. Öyle bir taahhüdü de yok. Birinci kişisel beceri belki, diğeri ise normatif hukuğun işi. Ama dinciler kendi ahlak putlarını bunlarla donatmışlar, bir çeşit İşviçre Çakısı haline getirmişler, onu da saman adam safsatasına çevirip üzerinden boş beleş hesap soruyorlar. 

- Kişisel görüş zaten ahlak değildir. Ahlak, o görüşün toplumdaki onay/red frekansıdır. Toplumca imlenir. Toplumsaldır. Sosyo-kültürel bir kavramdır. Yani ahlakı "sana/bana göre" üzerinden, tikel önermelere dayalı anlatmaya çalışan insan zaten daha ahlakın ne olduğunu bilmiyordur.

11 saat önce, Ali yazdı:

Eyphriyon ikilemi mi?

O ve ötesi.

Ahlakın seküler gerçeğinin, doğal seçilime bağlı evrimsel anlatının dinin genel-geçer putsal nesnel ahlakını koca bir yalana dönüştürmesi. Aslında dinde öyle matah bir temellendirme nesnel ahlak falan da yok ya işte, neyse. 

Dinlerin ahlakının; hele bir de sözde temellenmiş, hatta bir de sözde nesnel/evrensel iken, çağlar boyunca pratikte sürekli tokatlanması. Bunun böyle olmadığının görülmesi. Ayet bükmekten sadece kurancılığa, tarihselciliğe kadar türlü dansözlüğe mecbur bırakması.

Bir dinin böyle çuvallaması; tanrının hem teori ve hem de pratikte böylesi bir yanlış yapması mümkün mü?!

Demek ki o din yalan. Tanrı da ya yok, ya da o şey tanrı değil, kısıtlı bir mahluk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Bende ateisttim ama ahlak argümanı ve evrenin düzenli oluşu, evrende hassas ayar argümanı benim aklımı karıştırıyor. Galiba bana dinsizlik yaramıyor. Hristiyanlık dini bana çok ahlaklı geliyor. Galiba bende ileride hristiyan dinine inanabilirim. Ve deist felan bana yarattığı insanları umursamayan ve dünyadaki adaletsizliğe sessiz kalan Tanrı beni deizmden  soğuttu. Ve hala dinleri araştırıyorum. Fakat semavi dinler arasında en barışçıl bana hristiyanlık geliyor. Belki ileride tekrar hristiyan olurum. Bana dinsizlik yaramıyor. Zaten William Craig argümanları bana mantıklı geliyor. 

- Ahlak için bir üste bak. Özetin özeti orada tabii, hepsi değil. 

- Evrende düzen yok. Hatta düzensizlik de. Deterministik bir kaos var. düzen zannettiğimiz, kaosun alt kümesinde ortaya çıkan kısa kesitli, geçici örüntüler sadece. Bu bağlamda düzen için bir zekaya da gerek yok. Bu matematiksel olarak da gösterilmiş nal gibi bir gerçek. En basit geçilecek yer burası.

- Hassas ayar falan da yok. Başka herhangi ancak bunca parametre içeren bir evren, hatta canlılığa izin vermiyor böyle bombok bir şey olsaydı dahi, içerdiği o sayıda parametreyi mal gibi birbiriyle çarpınca yine böylesi imkansız bir olasılık bulacaktın. 

Meselenin özü, bu argümanların hiçbirinin aslen din tarafından sahiplenmesinin, tanrı lehineymiş gibi kullanılmasının zaten meşru dahi olmadığı.

Ahlak bu şekildeyse, düzen sandığımız şeyin asıl mahiyeti buysa, evren ayarlıymış gibi gözüküyorsa işte tam da bu yüzden tanrı yoktur; zorunlu olarak dayatılamaz diyorum buyur. Ancak olumsal bir önerme olur, o da gönülleri olsun diye. O da dinlerin sınav mantığını havaya uçurur.

Zira bir evren ve canlılık, natüralistik anlamda bundan başka türlü var olamaz. (1. tip)

Ancak aksi durumu; düzensiz, ayarsız, içinden matematik dahi çıkamayan ama yine de var olup süregelebilen bir evreni, ahlak olmadan var olabilecek bir toplumu sadece aşkın bir varlık/tanrı var edebilirdi. (2. tip)

Ama ne tesadüf ki biz, 1. tip bir evrendeyiz. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Bende ateisttim ama ahlak argümanı ve evrenin düzenli oluşu, evrende hassas ayar argümanı benim aklımı karıştırıyor.

Bu mevzuları @müftü yukarıda gayet güzel izah etmiş, bu nedenle ben diĝer yazdıklarına bir iki cümle sarfetmek istiyorum.

16 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Galiba bana dinsizlik yaramıyor.

İlginçtir ki sizin durumunuzda olanların sayısı bir hayli fazla. Konu sahibi de dinsiz imansız bir yaşamı kabullenemedi ve tabiri yerindeyse, eksi konumuna(sünni müslüman) geri döndü. Bunun böyle olmasının çok nedenleri var elbette; içinde yaşanan toplumun kültürü, ahlak anlayışı, yaşam tarzı ve dini. Bunlar insanları çok yakından etkileyen şekillendiren hususlar. Ancak bir tanesi daha var ki bence en önemlisi aslında. O da şu: Ölüm korkusu, yani ölümden sonraki bilinmezlik. Bu durum çoĝu insanı ürkütüyor ve onları güvenli bir liman arayışına itiyor. 

Kendisinden kat kat daha güçlü hayali bir varlıĝa tapmak, ona adaklar (kurban) sunmak veya sorunlarını çözmesi için yalvarıp yakarmak bazılarını rahatlatıyor galiba. Bu üç eylem (tapmak, kurban sunmak, yalvarmak) insanlık tarihi kadar eksidir.

 

16 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Hristiyanlık dini bana çok ahlaklı geliyor. Galiba bende ileride hristiyan dinine inanabilirim.

Hrıstiyanlık hâlâ misyonerlik maskesinin altında diĝer insanların yaşamına karışmaya çalışıyor.  Tıpkı İslam gibi yayılmacılık hedefi olan bir dindir. Bu nedenle bu 2 din, dünyanın en ucra köşesine kadar gidebilmişlerdir. Kendinden olmayanların hayatına karışan ve hayali bir tanrıya tapınılmasını isteyen dinler güzel ahlaklı deĝildir.

 

16 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Ve deist felan bana yarattığı insanları umursamayan ve dünyadaki adaletsizliğe sessiz kalan Tanrı beni deizmden  soğuttu.

Hangi tanrı dünyadaki yaşama karışabilmiş veya onu umursamış ki?  Hiçbirisi!

Evet; piyasaya sürülmüş olan tüm tanrılar dut yemiş bülbül gibi sessizliĝini koruyor. Kutsal kitaplardaki tanrı eylemlerinin ve söylemlerinin hepsini bizler uydurduk. Hergün tecavüze uĝrayan çocuklara ve kadınlara hepisi sessiz kalmıştır ve hâla öyle. Sınavmış..mış falan filan, hepsi boş laf aslında.

 

16 saat önce, Bruce Wayne yazdı:

Ve hala dinleri araştırıyorum. Fakat semavi dinler arasında en barışçıl bana hristiyanlık geliyor.

Araştır, araştırmaktan zarar gelmez ve iyidir, ancak dinler insan ürünü olmaktan kurtulamayacaktır.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...