Jump to content

Müslümanların % 90 ının bilmediği, duymadığı ayetler


rende

Recommended Posts

enfal 67'de savaş esirlerinin öldürülmesini emreden bir ifade göremiyorum.

 

enfal 70'i okursan savaş esirlerinin öldürülmediğini görürsün.

 

muhammed 4'i okursan da savaş esirlerinin ne yapıldığını görürsün.

Enfal 67 ne diyor pekii?

 

Gereksiz bilgiler:

Enfal 70-Allah müslümanlara esir aldıkları için kızmış ama bu seferlik ELLERİNDEKİ esirlerden aldıkları ganimeti afiyetle yemeleri söylemiş.

Muhammed 4-Bu savaş alanı dışındaki alınan esirlerden bahsetmektedir.

 

Gerekli not:"Enfal 67'de ne diyor"a cevap verdiğin zaman zaten yapmaya çalıştığın savunmadaki çelişkileri göreceksin

Link to comment
Share on other sites

Kafalar kuma gömülüyormus gibi yapilsada iletilerde yazilanlarin gerceklikleri insanin suratina tokat gibi inerler...

 

Diger konu ise islamin putlarina saygi duyup kuran ayetlerini sanki allah tarafindan gönderilmis gibi kabul ederek tartisan ateistler islam yalakasi dindar sahtekar sanal ateistlerdir.

 

Kuran ayetlerini uyduruk pezevenk allahi benimle tartisabilecek bir babayigit henüz cikmadi...Onlari alir evirir cevirir sallaya sallaya layik olduklari foseptik cukuruna atarim kimse ordan cikartamaz.

 

Iste böyle...

 

Hadi yolunuz acik olsun.

Link to comment
Share on other sites

enfal 67, yeryüzünde ağır basmadıkça esir almak olmaz diyor.

 

enfal 70, peygambere esirlere bir şeyler söylemesi emrediliyor. buradan, esir alınan kişilerin öldürülmediği anlaşılıyor.

 

muhammed 4, "savaş sona erinceye kadar" deniyor.

Kalınlaştırdığım cümleniz ne ifade ediyor yani ayetin emri nedir? Buna net cevap verirseniz düştüğünüz yanılgıyı net ve rahatlıkla ortaya koyma şansım olur :)

 

Alacağım cevaptan sonra verdiğiniz ayetlerle birlikte çelişkinizi ve gerçeği görmeme arzunuzu göstermem de mümkün olacaktır.

 

Saygılarımla

 

Enfal 67- Hiç bir peygambere, yeryüzünde kesin bir zafer kazanıncaya kadar esir alması yakışmaz. Siz dünyanın geçici yararını istiyorsunuz. Oysa Allah (size) ahireti istemektedir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.

Link to comment
Share on other sites

yeryüzünde ağır basmadıkça esir almak yakışmaz diyor. bunda anlaşılmayacak ne var?

 

enfal 67'nin devamındaki ayetlerde esirlerin öldürülmediği ortada -ki öldürülseler bile buradan sana ekmek çıkmaz :)

 

esir dediğin misafir değil düşman, savaş halindesiniz. sen onun işini bitirmezsen, o senin işini bitirebilir.

 

hele ki yeryüzünde zayıf iken düşmanı öldürmek yerine salıvermek, bir nevi intihar demektir.

 

o halde o senin işini bitirmeden -ya savaş alanında ya da esir aldıktan sonra- sen onun işini bitiresin ki kendini sağlama alasın.

 

muhammed 4 ayetinde esirlerin ne yapılması gerektiği belirtilmiş.

Link to comment
Share on other sites

yeryüzünde ağır basmadıkça esir almak yakışmaz diyor. bunda anlaşılmayacak ne var?

 

enfal 67'nin devamındaki ayetlerde esirlerin öldürülmediği ortada -ki öldürülseler bile buradan sana ekmek çıkmaz :)

 

esir dediğin misafir değil düşman, savaş halindesiniz. sen onun işini bitirmezsen, o senin işini bitirebilir.

 

hele ki yeryüzünde zayıf iken düşmanı öldürmek yerine salıvermek, bir nevi intihar demektir.

 

o halde o senin işini bitirmeden -ya savaş alanında ya da esir aldıktan sonra- sen onun işini bitiresin ki kendini sağlama alasın.

 

muhammed 4 ayetinde esirlerin ne yapılması gerektiği belirtilmiş.

Tamam işte ben de bunu söylüyorum. Neye itiraz ediyorsun? Yeryüzünde hakim olana kadar Enfal 67 ye göre esirleri öldürmeyi emreden bir Allah cc karşımızda duruyor.

 

Muhammed 4 ise savaş dışında alınan esirleri konu edinir. Yani bugün Taliban'ın, El Kaide'nin savaş bölgesi saydıkları coğrafyada insanları kaçırıp fidye alması bu ayetin konusudur.

Link to comment
Share on other sites

Tamam işte ben de bunu söylüyorum. Neye itiraz ediyorsun? Yeryüzünde hakim olana kadar Enfal 67 ye göre esirleri öldürmeyi emreden bir Allah cc karşımızda duruyor.

 

Muhammed 4 ise savaş dışında alınan esirleri konu edinir. Yani bugün Taliban'ın, El Kaide'nin savaş bölgesi saydıkları coğrafyada insanları kaçırıp fidye alması bu ayetin konusudur.

 

öldürmek gibi bir emrin olduğunu nerden çıkarıyorsun? ayette esirleri öldürmeyi emreden açık bir ifade yok, sen öyle yorumluyorsun.

 

ben esir aldıktan sonra öldürmeyi emrettiğini kabul etmedim sadece öldürmeyi emretse bile eleştirilemeyeceğini belirttim.

 

ki enfal 67'nin devamındaki ayetlerden esirlerin öldürülmediği anlaşılıyor.

 

muhammed 4, nasıl savaş dışında alınan esirleri konu ediniyormuş?

 

ayette 'savaş sona erinceye kadar' dendiğini daha önce de belirtmiştim, değil mi ama?

 

 

 

yeryüzünde güçlü iken düşman esir alınabilir de, salınabilir de. esir alsan da, salsan da pek zorluk olmaz.

 

çünkü esirleri zapt etmesi, ihtiyaçlarını karşılaması mümkündür. salıverdikten sonra da düşmana karşı koyması pek zor olmaz. hem düşmanı öldürmek yerine ondan faydalanmak daha karlıdır

 

ancak

 

yeryüzünde zayıf iken düşmanı esir almak da, salmak da doğru olmaz. düşmanı esir almak da, salmak da yük olur.

 

çünkü esirleri zapt etmesi, ihtiyaçlarını karşılaması zordur. salıverdikten sonra da esirin düşman orduyu güçlendirmesi vardır. yılanın başını ezmek yerine koynunda yılan beslemek akıl karı değildir.

Link to comment
Share on other sites

Sn Katalan bence gereksiz lafı dolandırıyorsunuz. Böyle yapacaksanız başka konuya geçelim ya da mertçe aşağıdaki ayetteki talimat nedir söyleyin.

 

Enfal 67- Hiç bir peygambere, yeryüzünde kesin bir zafer kazanıncaya kadar esir alması yakışmaz. Siz dünyanın geçici yararını istiyorsunuz. Oysa Allah (size) ahireti istemektedir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.

Link to comment
Share on other sites

muhammed 4, nasıl savaş dışında alınan esirleri konu ediniyormuş?

 

Not:Önce üstteki iletiyi yanıtlayıp sonra bunu yanıtlarsan daha anlamlı olur.

 

Ayeti okursan görürsün, üstelik Allah cc nin 2 ayeti çelişir mi? ÇELİŞMEZ :) Enfal 67'deki "esir almayın" öldürün almanında değilse yani senin çarpıtmaya çalıştığın gibi "esir almayın" ise aşağıdaki esirler nasıl alınacak? Muhammed 4 savaş bölgesinde çapulculukla ele geçirilen doğrudan muharebeye girmemiş olanlardan alınan esirleri anlatır. Muharebede alınan esirler olsa o zaman senin çarpıtmaya çalıştığın Enfal 67 ile tezat çıkar. Özellikle kalın yaptığım yeri okursan bunun muharebe ayeti olmadığını, savaş bölgesi için geçerli olduğunu rahatlıkla anlarsın. Örneğin bugün Irak'ta yaşanan durum gibi. Bütün ırak bir savaş bölgesidir.

 

Üstelik bu ayetteki fidye konusu ise yine Enfal 67'deki "Siz dünyanın geçici yararını istiyorsunuz" ile çelişir. Enfal 67'de Allah fidye alınmasına kızarken Muhammed 4'de niye helal kılsın? Çünkü esirlerin kapsamı farklı

 

Muhammed 4-Öyleyse küfredenlerle karşılaştığınızda hemen boyunlarını vurun. Nihayet onları sindirince, bağı sıkı basın. Sonra da ya bir lütuf veya bir fidye. Yeter ki harb hazırlıklarını bıraksın. Eğer Allah, dileseydi; onlardan elbette intikam alırdı. Fakat kiminizi kiminizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince; Allah onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

Link to comment
Share on other sites

enfal 67'de "esir almak yakışmaz, derhal aldığınız esirleri öldürün" diye bir talimat var mı, yok mu? yok .

 

enfal 70'de ne deniyor? esirlerin bağışlanabileceğinden bahsediliyor.

 

muhammed 4 ne diyor? esirleri ya fidye karşılığı ya da karşılıksız salın diyor.

 

başka ne diyor? savaş bitene kadar böyle yapın diyor. muharebeye girmiş-girmemiş gibi bir ayrım yapmıyor.

 

ne diyor? küfredenlerle karşılaştığınızda diyor. gerek savaş alanında gerekse de yolda-sokakta yeter ki karşılaşın.

 

savaş bölgesinden adam kaçırırken, hem adamın boynunu vuracaksın hem de esir alacaksın, öyle mi? nasıl olacak o iş?

 

önce savaşacak, öldürebildiğini öldürecek, sonra da geri kalanları esir alacaksın.

 

şimdi gelelim çelişki iddiasına,

 

enfal 67'de yeryüzünde ağır basmadıkça esir almak yakışmaz deniyor. o halde zayıf olduğunda esir almayacaksın.

 

enfal 67'de esir almanın doğru bulunmama sebebi, dünya malı peşine düşülmesidir.

 

hal böyle olunca, zayıfken maddi çıkar elde etmek için esir almanın doğru olmadığı ancak belki stratejik (esir takası vs.) amaçlarla esir alınabileceği söylenebilir.

 

muhammed 4'de ise onları sindirince esir alın deniyor. bu da yeryüzünde ağır basıldığı durumlarda uygulanabilecek bir ayettir.

 

son olarak,

 

ayette "aldığınız esirleri öldürün" gibi esirleri öldürmeyi açıkça emreden bir ifade olsaydı kabul ederdim

 

ancak ayette böyle bir ifade yok. bu yüzden, sırf sen mert diyesin diye olmayan bir şeyi kabul edemem.

 

şunu kabul edebilirim

 

zayıf durumda olunduğunda düşman esir alınmaz, doğrudan öldürülür.

 

hatta esir aldıktan sonra da düşmanı öldürmeyi kabul edebilirim -ki böyle yapmanın daha akıl karı olduğunu belirtmiştim.

 

ancak ayette böyle bir ifade yok, devamındaki ayetlerde de yok bilakis esirlerin bağışlanabileceğinden bahsediliyor.

 

bence sen bu ayetlerin üzerine bir bardak soğuk su iç. bu ayetlerden sana ekmek çıkmaz.

 

esirlerin öldürülmesini emreden bir ayet bulmayı çok istiyorsan, biraz daha kur'an araştırması yapabilirsin.

Link to comment
Share on other sites

enfal 67'de "esir almak yakışmaz, derhal aldığınız esirleri öldürün" diye bir talimat var mı, yok mu? yok .

 

enfal 70'de ne deniyor? esirlerin bağışlanabileceğinden bahsediliyor.

 

muhammed 4 ne diyor? esirleri ya fidye karşılığı ya da karşılıksız salın diyor.

Esir almak yakışmazsa, bu esirler nasıl alınacak?

 

Enfal 70'deki olaya kızdığı için Allah Enfal 67'yi göndermiş (bana inanmıyorsanız buyurun hadislere ve tefsirlere bakın). Fakat madem elinizde ve fidye alacaksınız bu seferlik affettim diyor.

 

Muhammed 4 ü zaten daha önce açıkladım. Bu iletinin ilk cümlesini de okursan anlarsın gerçeği.

 

Sonuç olarak ekmez çıkmaz lafını çirkin bulduğumu belirterek bu konuyla ilgili kararı okuyanların takdirine bırakıyorum.

Link to comment
Share on other sites

"yeryüzünde ağır basmadıkça" esir almak yakışmaz ancak yeryüzünde ağır basıldığında yakışabilir.

 

"bu seferlik affettim" dendiğini varsayalım "ancak bundan sonra böyle yapmayın, aldığınız esirleri öldürün" denmiş mi? allah dileseydi "ganimeti yiyin ve aldığınız esirleri öldürün. bundan sonra da hep böyle yapın" ya da "ganimeti yiyin, bu seferlik aldığınız esirleri öldürmeyin ancak bundan sonra aldığınız esirleri öldürün" diyebilirdi ancak dememiş, "ganimeti yiyin, esirlerde iyi hal görürsem bağışlarım" demiş.

 

muhammed 4'ün hiçbir şeyini açıklamadın. ilk cümlene ilk cümlemle yanıt verdim, okursan gerçeği görebilirsin.

 

sen kalkıp burada büyük insanlara çapulcu ve yaptıklarına da çapulculuk diye hakaret edeceksin ancak benim hiçbir hakaret içermeyen benzetmemi çirkin bulacaksın, olacak iş değil.

 

karar, her yer ve zamanda her şeyi okuyan, Hakîm olan Allah'ındır.

Link to comment
Share on other sites

sen kalkıp burada büyük insanlara çapulcu ve yaptıklarına da çapulculuk diye hakaret edeceksin ancak benim hiçbir hakaret içermeyen benzetmemi çirkin bulacaksın, olacak iş değil.

 

karar, her yer ve zamanda her şeyi okuyan, Hakîm olan Allah'ındır.

Aşağıdaki suçu işleyenlere çapulcu demek bence çapulculara hakarettir. Umarım kimseye bir daha başkalarının çoluk çocuğunu taksim edip, kadınları kızları seks kölesi olarak kullanmak nasip olmaz.

 

Fasil : GAZVELER BÖLÜMÜ

Konu : Gazveler - Beni Nadir

Ravi : İbnu Ömer

Hadis : Nadir ve kureyza yahudileri Resulullah Aleyhissalatu vesselam ile savaştılar. O da Beni`n-Nadir`i sürdü. kureyza`yı yerinde bıraktı. kureyza`ya ihsanda dahi bulundu. Sonradan onlar da Resulullahla savaştılar. Aleyhissalatu vesselam da erkeklerini öldürdü, kadınlarını, mallarını, çocuklarını müslümanlar arasında taksim etti. HadisNo : 4241

Link to comment
Share on other sites

bir de bardağa öbür tarafından göz atalım bakalım

 

Fasil : GAZVELER BÖLÜMÜ

Konu : Gazveler - Beni Nadir

Ravi : İbnu Ömer

Hadis : Nadir ve kureyza yahudileri Resulullah Aleyhissalatu vesselam ile savaştılar. O da Beni`n-Nadir`i sürdü. kureyza`yı yerinde bıraktı. kureyza`ya ihsanda dahi bulundu. Sonradan onlar da Resulullahla savaştılar. Aleyhissalatu vesselam da erkeklerini öldürdü, kadınlarını, mallarını, çocuklarını müslümanlar arasında taksim etti. HadisNo : 4241

Link to comment
Share on other sites

bir de bardağa öbür tarafından göz atalım bakalım

 

Fasil : GAZVELER BÖLÜMÜ

Konu : Gazveler - Beni Nadir

Ravi : İbnu Ömer

Hadis : Nadir ve kureyza yahudileri Resulullah Aleyhissalatu vesselam ile savaştılar. O da Beni`n-Nadir`i sürdü. kureyza`yı yerinde bıraktı. kureyza`ya ihsanda dahi bulundu. Sonradan onlar da Resulullahla savaştılar. Aleyhissalatu vesselam da erkeklerini öldürdü, kadınlarını, mallarını, çocuklarını müslümanlar arasında taksim etti. HadisNo : 4241

1500 yıl önce bedevi toplumunda rakiplerinizle savaşırsanız bedelini canınızla ödersiniz.Teslim olsanız bile bogazınızın kesilmesinden ya da köle olmaktan kurtulamazsınız.

Bugün savaş esirlerini öldüremezsiniz.(kontrgerilla,derin devletin hukuk dışılıgını saymazsak)Evrensel ahlakımız,vicdanımız köleligi kaldırmış,savaş esirlerini öldürmeyi yasaklamıştır.

Sıradan bir insan olarak Muhammed Peygamberin yaptıgı normaldir.

Sorun onun yaptıklarını bütün zamanlar için örnek göstermektir.

Onun yaptıklarını günümüz dünyasında uygulayamazsınız.Bu modern dünyada suçtur.

Link to comment
Share on other sites

savaş esirleri pişman olur ve silah bırakmayı kabul ederlerse canları bağışlanabilir ancak pişman olmaz ve silah bırakmazlarsa, böylelerini yaşatıp kendi elinizle beslemek enayiliktir, en iyisi öldürüp hem canınızı, hem malınızı korumaktır.

 

peygamberimizin yaptığı dün de doğruydu, bugün de doğrudur ve yarın da doğru olacaktır. bizlere de, tüm insanlara da örnek bir şahsiyettir. onun yaptıkları dün de uygulandı, bugün de uygulanır, uygulanıyor ve yarın da uygulanacaktır. bunlar İslam dünyasında suç değildir, modern dünyanın suç bellemesi sadece modern dünyayı bağlar, İslam dünyasını bağlamaz. İslam dışı hiçbir otorite yasal değildir, yasa dışıdır. İslam dışı otoritelerin yasama, yargılama, emir, yasak ve suç belirleme hakları yoktur. İslam dışı otoriteler yeryüzünü işgal ederek suç işlemektedirler, savunucuları ise teröristtir. yeryüzü işgalden arındırılmalı, teröristler yok edilmeli ve yeryüzünün tamamında İslam otoritesi hakim kılınmalıdır.

Link to comment
Share on other sites

savaş esirleri pişman olur ve silah bırakmayı kabul ederlerse canları bağışlanabilir ancak pişman olmaz ve silah bırakmazlarsa, böylelerini yaşatıp kendi elinizle beslemek enayiliktir, en iyisi öldürüp hem canınızı, hem malınızı korumaktır.

 

peygamberimizin yaptığı dün de doğruydu, bugün de doğrudur ve yarın da doğru olacaktır. bizlere de, tüm insanlara da örnek bir şahsiyettir. onun yaptıkları dün de uygulandı, bugün de uygulanır, uygulanıyor ve yarın da uygulanacaktır. bunlar İslam dünyasında suç değildir, modern dünyanın suç bellemesi sadece modern dünyayı bağlar, İslam dünyasını bağlamaz. İslam dışı hiçbir otorite yasal değildir, yasa dışıdır. İslam dışı otoritelerin yasama, yargılama, emir, yasak ve suç belirleme hakları yoktur. İslam dışı otoriteler yeryüzünü işgal ederek suç işlemektedirler, savunucuları ise teröristtir. yeryüzü işgalden arındırılmalı, teröristler yok edilmeli ve yeryüzünün tamamında İslam otoritesi hakim kılınmalıdır.

 

Bir insanlik disi dusunce ve inanc/ideoloji; baska bir insanlikdisi inanc/ideoloji ile telaffi edilemez.

 

Onemli olan insanlikdisi dusunce ve dav ranislarin hepsini onlemek ve hak ve ozgurlukleri saglamaktir.

 

Bunu ne emperyalist bir zihniyet ne de islam zihniyeti saglayamaz.

 

Her ikisi de bilimdisi, cagdisi, insandisi ve insanlikdis; baskici, zorlayici, mudaheleci ve insanoglu bilinc ve farkindaligi tasimayan zihniyetlerdir. Her ikisinde de insanogluna degil; ideolojik inancsal cikarin ekonomik/politik ve diplomatikj ve de metafizik fizik otesi masallarina yer verilir.

 

Ne dogal olarak adlandirilan ne de fenomenal olarak adlandirilan kul ve mal/meta zihniyeti; insan zihniyerti degildir. Cunku insanoglu temeline dayanmaz. Kendilik bilisselligi icermez. Bu temelde terorizm hem emperyalist zihniyetin hem de islam zihniyetinin bir urunudur. Cunku korkucu, bastirici, mudaheleci v.s. zihniyet ne demokrasi/ozgurluk getirir; ne de inanilan yasam sonrasi hayati.

 

Yeryuzu teror ve her turlu baski zihniyetinden, bilgi, bilim ve bilissellik ile arinir. Bu da tanri ve madde degil; insanoglunun ta kendisi ve onun numenal insanlik degerlerini ortaya koyacak olan numenal yetisidir.

Link to comment
Share on other sites

savaş esirleri pişman olur ve silah bırakmayı kabul ederlerse canları bağışlanabilir ancak pişman olmaz ve silah bırakmazlarsa, böylelerini yaşatıp kendi elinizle beslemek enayiliktir, en iyisi öldürüp hem canınızı, hem malınızı korumaktır.

 

peygamberimizin yaptığı dün de doğruydu, bugün de doğrudur ve yarın da doğru olacaktır. bizlere de, tüm insanlara da örnek bir şahsiyettir. onun yaptıkları dün de uygulandı, bugün de uygulanır, uygulanıyor ve yarın da uygulanacaktır. bunlar İslam dünyasında suç değildir, modern dünyanın suç bellemesi sadece modern dünyayı bağlar, İslam dünyasını bağlamaz. İslam dışı hiçbir otorite yasal değildir, yasa dışıdır. İslam dışı otoritelerin yasama, yargılama, emir, yasak ve suç belirleme hakları yoktur. İslam dışı otoriteler yeryüzünü işgal ederek suç işlemektedirler, savunucuları ise teröristtir. yeryüzü işgalden arındırılmalı, teröristler yok edilmeli ve yeryüzünün tamamında İslam otoritesi hakim kılınmalıdır.

Şimdi ben islam dışı otoriteleri savunuyorum. Senin tanımına göre terörist ve yok edilmesi gereken biriyim. Öyle mi?

 

Katalan, yukarıdaki iletinde yazdıkların insanlık ve nefret suçu. Bu yazdıklarından sonra cevap verilmeye değmezsin.

 

Yazık bu insanlığa

Link to comment
Share on other sites

birilerini terörist ilan etmek ve öldürmek insanlık ve nefret suçu ise,

 

pkk'liyi öldürmek insanlık ve nefret suçu değil mi?

 

pkk'li neden sizin otoritenizi kabul etmediği için terörist ilan ediliyor ve öldürülüyor?

 

bize göre,

 

pkk de, tsk de İslam dışı oldukları için birer terör örgütüdürler ve işgalcidirler.

 

ya terörizmden ve işgalden vazgeçerler ya da sonuçlarına katlanırlar.

Link to comment
Share on other sites

Nur 33 - Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder.
Link to comment
Share on other sites

Nur 33 - Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder.

 

 

Rende, allahin isi gücü yok milletin uckuruylami ugrasiyor, cok basit islerle ugrasiyor allahin...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...