Jump to content

Canlılık Nedir ve Neden Vardır?


haci

Recommended Posts

Bu itirazları sadece itiraz için yapıyorsun. Canlının ne yaptığını biliyoruz. Sen yeni birşeyler eklememişsin.

Papağan gibi başkalarının canlılar hakkında söylediklerini tekrarlıyorsun.

Mantıklı kuramlar şeklnde katkıların yok. Yaratıcı değilsin. Ezbercisin. Felsefenin sınırlarını bile zorlayamıyorsun. İçinde hapsolmuş kalmışsın.

Canlinin ne yaptigini bilsen "canli ile cansiz farkinin" farkinda olursun.

 

Son satirlarin ise kendi agzin ile kerndini tanimliyor.

 

Gordugun gibi bilgin ve dusuncen bittiginde, senin yaptigin tam da bu son satirindir.

 

Yalniz istemeyerek olsa da, kendini desifre etme adina da onemlidir.

 

"Mantikli kuram" nedir mantik, bir acikla bakalim.

 

Ozaman bilimsel mantigin ne oldugunu da ortaya koyariz.

 

Tabi farkina varirsan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Oluşturuldu
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yazdıklarımı eleştirmek istiyorsan buyur...

Henüz öyle bir şeye baş vurmadın.

Ben yazdıklarıma bilimsel eleştiri bekliyorum. Kişisel değil..

Elestirilerin hepsi bilimsel.

 

Sen daha abiyogenez ile evrim farkini bilimsel olarak acikliyamiyorsun.

 

Evrilmek ile degismek eylemlerini ozdes kiliyorsun.

 

Tartismasiz ne oldugu ortaya konamayan maddeden bahsediyorsun.

 

Canli ile cansiz farkini ortaya koydugum halde yanit vermeden itiraz ediyorsun

 

Fizik ile kimya farkini bilmiyorsun.

 

Ustelik butun bunlara "kisisel" diyorsun.

 

Klasik bilim ile modern bilim farkini biliyor musun?

 

Ayrica verdigim video da bilimsel olarak neye itiraz ediyorsun?

Link to comment
Share on other sites

Hani evrim, degisimdi?

 

Evrimin evrilme bunyesinde, degisim de olabilir.

 

Yalniz evrim=degisim degildir.

 

Ikisi bir birininden farklidir.

Evrim elbette değişimdir.

Her değişim evrim değildir ama her evrim değişimdir.

Her zaman değişime uğrayan maddedir.

Değişim genel olarak kullanılan bir deyimdir. Evrim=değişim diyebilirsiniz. Yanlış değildir. Bunu evrimi bilmeyen anlamayabilir. Onlar için eksiktir diyebilrisiniz.. Açıklamanız gerekir.

Ama evrimin ne olduğunu bilenler için bu analoji doğrudur ve yerindedir. Sizin anlamanız gerekir. Çünkü evrimin ne olduğunu bildiğinizi tahmin ediyorum. Yanılıyor muyum?

Link to comment
Share on other sites

Canlılık maddenin davranış şekillerinden biridir.

Canlılık enerjinin dağılma zorunluğu sonucu ortaya çıkan, koşulların uygun olduğu hemen her ortamda çıkması mümkün bir davranış şeklidir.

Enerjinin dağılması paradigması entropi olarak bilinir.

Bir yerde durmaya zorlanmayan enerji dağılır. Bu entropinin tanımlarından biridir.

 

Maksimum entropi üretimi yasası maddeyi organize olmaya zorlar.

Canlılık bu organizasyon sırasında ortaya çıkar..

Canlılık evrende enerji dağılımı sürecine katılır ve onun hızlandırır.

Canlılık bir düzen olduğundan ve her sistemde entropi artmak zorunda olduğundan, canlının olduğu ortamda entropi artmaya devam edecktir.

Entropi canlılığı kolaylaştırır. Canlılık entropinin ürünüdür.

İronik olarak yaşlanma ve ölümden de entropi sorumludur.

Link to comment
Share on other sites

Evrim elbette değişimdir.

Her değişim evrim değildir ama her evrim değişimdir.

Her zaman değişime uğrayan maddedir.

Değişim genel olarak kullanılan bir deyimdir. Evrim=değişim diyebilirsiniz. Yanlış değildir. Bunu evrimi bilmeyen anlamayabilir. Onlar için eksiktir diyebilrisiniz.. Açıklamanız gerekir.

Ama evrimin ne olduğunu bilenler için bu analoji doğrudur ve yerindedir. Sizin anlamanız gerekir. Çünkü evrimin ne olduğunu bildiğinizi tahmin ediyorum. Yanılıyor muyum?

Degisim zaten hareketin kendisidir. Degisim olmadigi an yoktur.

 

Ben de ikinci cumlene yonelik yazmistim.

 

Cunku sen degisim ile evrimi ozdes tutmustun.

 

Evrim degisime ozdes degildir. Evrimde baska gozlem veren faktoirlerde vardir. Yani degisim, donusum ve baskalasimin yaninda bir olusum soz konusudur. Burdan da evrimin teori ve olgulari ortaya cikar.

Link to comment
Share on other sites

Hayır.. Bu cümle yanlış..

Evrim evrilme sürecinde her zaman değişimdir.. Değişimden başka birşey olamaz..

Yine burda bir indirgemeci mantik soz konusu.

 

Sana bir ornek vereyim.

 

Dunya bir kelimedir, ama kelime bir dunya degildir.

 

Yani "kap ve icerik" olarak biri digerini bunyesinde barindikrir.

 

Degisim evrimi bunyesinde barindirmaz, ama; evrim degisimi bunyesinde barindirir.

Link to comment
Share on other sites

Canlılık maddenin davranış şekillerinden biridir.

Canlılık enerjinin dağılma zorunluğu sonucu ortaya çıkan, koşulların uygun olduğu hemen her ortamda çıkması mümkün bir davranış şeklidir.

Enerjinin dağılması paradigması entropi olarak bilinir.

Bir yerde durmaya zorlanmayan enerji dağılır. Bu entropinin tanımlarından biridir.

 

Maksimum entropi üretimi yasası maddeyi organize olmaya zorlar.

Canlılık bu organizasyon sırasında ortaya çıkar..

Canlılık evrende enerji dağılımı sürecine katılır ve onun hızlandırır.

Canlılık bir düzen olduğundan ve her sistemde entropi artmak zorunda olduğundan, canlının olduğu ortamda entropi artmaya devam edecktir.

Entropi canlılığı kolaylaştırır. Canlılık entropinin ürünüdür.

İronik olarak yaşlanma ve ölümden de entropi sorumludur.

Canlilik maddenin degil, fenomenin gozlem veren davranislarindan biridir.

 

Enerji ile madde arasindaki, senin alginda; fark nedir?

 

 

 

Fizikte 

 

 

Entropi, bir sistemin mekanik işe çevrilemeyecek termal enerjisini temsil eden termodinamik terimidir. Çoğunlukla bir sistemdeki rastgelelik ve düzensizlik olarak tanımlanır ve istatistikten teolojiye birçok alanda yararlanılır. Sembolü S'dir.[1] Termodinamiğin 2. yasasıdır.

 

"Rastgelelik ve duzensizlik" senin alginda nedir?

 

Hangi duzenin duzenligi alinan olcumdur?

 

 

 

Bilim adamları düzensizliği Entropi adı verilen nicelik ile ölçerler. Sistemlerdeki düzensizlik arttıkça, entropi de artar. Bu durum da faydalı (iş yapabilir) enerji miktarını azaltır. Faydasız enerjiyi (entropi) arttırır.

Eğer bir sistem tamamı ile düzenli ise entropisi sıfır olabilir.

Yukaridaki "fayda/faydali is" algisini belirleyen nedir?

"Tamami ile duzenli sistem" ne demektir?

Buna kim/ne karar verir?

Link to comment
Share on other sites

Değişim değişen herşeyi bünyesinde barındırır. Spesifik olmayan bir deyimdir.

Evrim spesifik bir değişimdir.

Evrim değişimin bünyesi içinde yer alır.

Evrim değişimdir ama her değişim evrim değildir diyebilirsin. Çünkü değişim evrimden çok daha fazla birşeydir.

Temelde evrim değişimdir. Evrimin değişim olarak tanımı evrimle değişimin özdeş oldukları anlamına gelmez.

Ben hiç bir yerde hiç bir şekilde evrimin değişmle özdeş olduğunu iddia etmedim.

Link to comment
Share on other sites

Bilim adamları düzensizliği Entropi adı verilen nicelik ile ölçerler. Sistemlerdeki düzensizlik arttıkça, entropi de artar. Bu durum da faydalı (iş yapabilir) enerji miktarını azaltır. Faydasız enerjiyi (entropi) arttırır.

 

Entropi düzensizlik değildir. Düzendir..

Entropi enerjinin kullanılabilirliğinin azalmasıdır. Hepsi o kadar.

Burada faydalı ve faydasız enerji terimlerinin bilimsel karşılığı enerjinin kullanılabilirliğinin azalmasıdır.

Sistemlerdeki düzensizlik arttıkça entropi de artar tümcesi yanlış.

Her sistemin entropisi zamanla artar. Artmak zorundadır.

Link to comment
Share on other sites

Canlilik maddenin degil, fenomenin gozlem veren davranislarindan biridir.

 

Enerji ile madde arasindaki, senin alginda; fark nedir?

 

Sen fenomene kafayı takmışsın. Canlı maddenin davranış şekillerinden biridir. Bu gerçeği fenomen saplantısı ile değişitiremezsin.

 

Enerji ile madde arasındaki ilişki.. Benim algım budur. Einstein'dan adapte ettim.  E=MC2

Link to comment
Share on other sites

Sen fenomene kafayı takmışsın. Canlı maddenin davranış şekillerinden biridir. Bu gerçeği fenomen saplantısı ile değişitiremezsin.

 

Enerji ile madde arasındaki ilişki.. Benim algım budur. Einstein'dan adapte ettim.  E=MC2

Bilime ve algiya gozlem veren taban fenomendir.

 

Fenomen (Fransızcaphénomène veya görüngü), duyularla algılanabilen şey. 

 

Felsefedeki fenomonolojinin fenomeni ise;- Fenomen kelimesi, bazılarınca sadece şaşırtıcı şeyler için kullanılsa da, genel kullanımda böyle bir anlamı bulunmamaktadır.

 

Her iki halukarde de fenomenin varliksal niteligi "madde" gibi bir kesinlik, ilk, tek" icermez.

 

Ayrica bilim zaten fenomeni degil, onun fonksiyonunu ortaya koyar.

 

Bence sen fenomeni "madde" temelli bir klasik kavram ile sinirlamaktan vazgec.

 

Cunku bilim bu anlamda maddeyi degil, onun fonksiyonunu/davranisini ortaya koyar.

 

Ustelik felsefi olarak maddenin ne oldugunun da ortaya ortak bir konmuslugu yoktur.

 

Değişim değişen herşeyi bünyesinde barındırır. Spesifik olmayan bir deyimdir.

Evrim spesifik bir değişimdir.

Evrim değişimin bünyesi içinde yer alır.

Evrim değişimdir ama her değişim evrim değildir diyebilirsin. Çünkü değişim evrimden çok daha fazla birşeydir.

Temelde evrim değişimdir. Evrimin değişim olarak tanımı evrimle değişimin özdeş oldukları anlamına gelmez.

Ben hiç bir yerde hiç bir şekilde evrimin değişmle özdeş olduğunu iddia etmedim.

Neyse tamam son cunleni ele alalim ve kabul edelim.

 

Madem oyle diyorsun, demekki ben cumleni yanlis anlamisim.

Link to comment
Share on other sites

Entropi düzensizlik değildir. Düzendir..

Entropi enerjinin kullanılabilirliğinin azalmasıdır. Hepsi o kadar.

Burada faydalı ve faydasız enerji terimlerinin bilimsel karşılığı enerjinin kullanılabilirliğinin azalmasıdır.

Sistemlerdeki düzensizlik arttıkça entropi de artar tümcesi yanlış.

Her sistemin entropisi zamanla artar. Artmak zorundadır.

Birincisi duzen kavrami notrdur. Eger bunu "duzenli/duzensiz" olarak ifade edersen, ona bir deger yuklemis olursun.

 

Entropi bir duzen ise, bunun duzenli ya da duzensiz bir duzen oldugunu belirleyen nedir/kimdir?

 

Enerjizaten birinden digerine donusur.

 

Enerji her bir cesidi ile zaten kullanilmaktadir. 

 

"sistemlerdeki duzenin bir duzensizlik" oldugu ne ile belirlenir?

 

Kisaca bir sistemin islemesinin kaos mu yoksa cosmos mu oldugunu kim neye gore belirler?

Link to comment
Share on other sites

Entropinin tanımında rastgelelikten ve düzensizlikten bahsedilir. Popüler literatürde entropinin çok sayıda sıradan tanımı ve açıklamaları vardır. Onların çoğu entropinin yalnız bir özelliğini tanımlar ve matematiği ile ilgilenmez. Entropi nitel bir antite değildir. Nicel bir antitedir ve denklemlerle ifade edilir.

 

Entropi için düzensizliktir demek de yanlıştır, düzen demek de..

Ama matematikle belirtilen bir kavram ve bir doğa yasası olduğundan bir düzeni simgeler.

Link to comment
Share on other sites

Entropinin tanımında rastgelelikten ve düzensizlikten bahsedilir. Popüler literatürde entropinin çok sayıda sıradan tanımı ve açıklamaları vardır. Onların çoğu entropinin yalnız bir özelliğini tanımlar ve matematiği ile ilgilenmez. Entropi nitel bir antite değildir. Nicel bir antitedir ve denklemlerle ifade edilir.

 

Entropi için düzensizliktir demek de yanlıştır, düzen demek de..

Ama matematikle belirtilen bir kavram ve bir doğa yasası olduğundan bir düzeni simgeler.

Ayni yere geldik. Buradaki "rastgelelik/duzensizlik" diyelim bir "bulusma/duzen" notrlulugu temelinde bir degerlendirmedir.

 

O zaman bir bulusmanin, rastgeleligini ve bir duzenin duzensizligini belirleyen nedir/kimdir ve neye/kime goredir?

 

Sonucta ortada bir sistem hareket ve duzen algiya gozlem vermektedir ve A ile B de bulusmus olarak algiya gozlem vermektedir. 

 

Bu alinan gozlemleri bir anlama tasimanin mantigi nedir?

 

Ya da rastgele olmayan seye ne denir? 

 

Ya da bir duzenin duzenliligi nasil olur?

Link to comment
Share on other sites

Onları da senden öğrenelim. Benden bu kadar.

Butun sorun surda.

 

Eger bir beyin illa herseyin ucunda bir akil zihin ozne v.s. ariyorsa, herseye bakis acisi bu temelde olur.

 

Eger zaten bilimselligin bilisselligine erismisse, tum yaptigi fenomenin ve de kavramin algiya gozlem verenini ortaya koymaktir.

 

O yuzden bilimsel temeldeki notr oilmayan tum degerlendirmeler, ister istemez akil ve teleoloji tasir.

 

Eger bunun insanogluna ait oldugu algiulanmazsa da, o zaman ister istemez, akil; kendine bir tasarimci, planlayici, programlayici v.s. arar.

 

Diger bir konu da, "ne ise o" dur.

 

Yani, dunyada hayat olsun diye; gunes orda degil.

 

Gunes orda oldugu icin, dunyada hayat var.

 

Iste bu iki fark, bilimsellik ile inancsallik farkidir.

 

Cunku ilki, gunesi oraya koyduran bir neden akil arar. 

Link to comment
Share on other sites

Butun sorun surda.

 

Eger bir beyin illa herseyin ucunda bir akil zihin ozne v.s. ariyorsa, herseye bakis acisi bu temelde olur.

 

Eger zaten bilimselligin bilisselligine erismisse, tum yaptigi fenomenin ve de kavramin algiya gozlem verenini ortaya koymaktir.

 

O yuzden bilimsel temeldeki notr oilmayan tum degerlendirmeler, ister istemez akil ve teleoloji tasir.

 

Eger bunun insanogluna ait oldugu algiulanmazsa da, o zaman ister istemez, akil; kendine bir tasarimci, planlayici, programlayici v.s. arar.

 

Diger bir konu da, "ne ise o" dur.

 

Yani, dunyada hayat olsun diye; gunes orda degil.

 

Gunes orda oldugu icin, dunyada hayat var.

 

Iste bu iki fark, bilimsellik ile inancsallik farkidir.

 

Cunku ilki, gunesi oraya koyduran bir neden akil arar. 

Sen yazılanları ya anlamadığın için onlara böyle yerli yersiz cevaplar veriyorsun, ya da anlamak istemediğin için...

Yazılanları kendi sınırlı aklına göre yorumluyor ve yine kendi sınırlı aklınla onları yanıtlıyorsun.

Bu bir akıl hastalığıdır..

Senin burada bana atfetmeye çalıştığın davranışların hiç birisi bana ait değil.

Onlar senin hüsnü kuruntun..

Link to comment
Share on other sites

Sen yazılanları ya anlamadığın için onlara böyle yerli yersiz cevaplar veriyorsun, ya da anlamak istemediğin için...

Yazılanları kendi sınırlı aklına göre yorumluyor ve yine kendi sınırlı aklınla onları yanıtlıyorsun.

Bu bir akıl hastalığıdır..

Senin burada bana atfetmeye çalıştığın davranışların hiç birisi bana ait değil.

Onlar senin hüsnü kuruntun..

Yine bilgisiz ve dusuncesiz bir sekilde aklinca kendini savunma adina, SALDIRIYA/SATASMAYA GECMIS VE POLEMIGE YONELMISSIN.

 

Eger bir akil hastaligi varsa, bu dile getirenin kendinde vardir.

 

Zaten egosal ve gereksiz gocunman da ortada.

 

Ben burada neden sana bir seyi "atfetmeye calisayim?"

 

Ben sen degilim ki, kisiler ile ugrasayim!

 

Yukarida sadece genel olarak yazilmis bir gozlem ve bilgi var.

 

Senin adinda gecmiyor.

 

Neden acaba ustune alindin?

 

Sen once "ustune alinmayi" bir sorgula.

Link to comment
Share on other sites

Yukarida sadece genel olarak yazilmis bir gozlem ve bilgi var.

 

Senin adinda gecmiyor.

 

Neden acaba ustune alindin?

 

Sen once "ustune alinmayi" bir sorgula.

 

Pardon.. Ben bunları babam için yazdığını anlamamış, üstüme alınmışım..

Özür dilerim babam adına sana itiraz ettiğim için...

Link to comment
Share on other sites

Pardon.. Ben bunları babam için yazdığını anlamamış, üstüme alınmışım..

Özür dilerim babam adına sana itiraz ettiğim için...

Baban adina olup olmadigini bilemem ama, bir kitle platformunda dile gelen her bir yazi, tum o kitle platformunun okumasi ve gerekli gorulurse de yazmasi icindir.

 

Yani bu sitenin her bir uye ya da degil, katilimcisinin okurluguna sunulmaktadir.

 

Yani ortada bir "karsilikli yazisma" yok.

 

Zaten bilgi ve dusunce paylassimi da her o bilgi ve dusunceyi okuyan ve gerektiginde de kendi bilgi ve dusuncesini paylasan icindir. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...