katalan Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 3- müminlere neyin farz kılındığı açıklanmış ki, sürekli olarak peygambere soru sorup onu zora sokmasınlar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Öyle diyorsan öyledir Bu ayette Muhammed e kimlerin helal kılındığı sayılıyor ve sırf ona mahsus olmak üzere ama anladım sen bu kadar açıklama yeter diyorsun. Yeter diyelim Ahzap 50- Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 ben demiyorum, ayet diyor. peygambere kimlerin helal kılındığı sayılmış, tıpkı diğere müminlere kimlerin helal kılındığının sayılması gibi. sıradaki gelsin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Ahzap 51- Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir.1)Sıranın bozulmasından diğer kadınlar mutlu olmazken Hz Muhammed'in eşleri niye mutlu oluyorlar? 2)Sırayı bozmak diğer müslümanlara mekruhken Hz Muhammed e niye helal? 3)Diğer müslüman kadınlar sıra bozulunca mutsuz mu oluyor? 4)Allah cc'nin kalbimizde olanı bildiği ne olabilir? (ayette sözünü ettiği konuyla alakalı bir husus tahminimce) 5)Bu sorular imanımı sarsıyor ne yapmamı önerirsin sn Katalan? 6)Soru mu sormayayım, beynimi mi aldırayım? 8)Kalbim mi kötü yoksa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2012 1- zevk meselesi 2- diğer müslümanlara mekruh olduğu nerde yazıyor? 3- bilmiyorum. 4- bir fikrim yok, kalplerde olanı bilen yalnızca allah'tır. 5- yakaladım seni, "imanımı sarsıyor" dedin. allah cc ve hz muhammed demenden anlamalıydım allah imanını muhafaza buyursun ve artırsın. 6- beynini aldırmaya gerek yok ancak böyle konuları sorgulamaya da gerek yok. 8- kalplerde olanı bilen yalnızca allah'tır. bu da benden sana bir soru: 7'ye ne oldu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 1- zevk meselesi 2- diğer müslümanlara mekruh olduğu nerde yazıyor? 3- bilmiyorum. 4- bir fikrim yok, kalplerde olanı bilen yalnızca allah'tır. 5- yakaladım seni, "imanımı sarsıyor" dedin. allah cc ve hz muhammed demenden anlamalıydım allah imanını muhafaza buyursun ve artırsın. 6- beynini aldırmaya gerek yok ancak böyle konuları sorgulamaya da gerek yok. 8- kalplerde olanı bilen yalnızca allah'tır. bu da benden sana bir soru: 7'ye ne oldu? 2-Nisa 3 ve Nisa 129 dan benim çıkardığım sonuç bu. Şüphesiz ki değerlendirmedir. En doğrusunu okuyanlar bilir5-Yanıltmak istemem ben dinsizim ama sen efendi adamsın seni üzmemek için öyle yazıyorum. 7'ye ne oldu? Yaşlılık diyelim Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 2- bahsettiğin iki ayetin ahzab 51 ile bir ilgisi yok. nisa 3 ve 129'da kadınlara eşit davranmaktan bahsediliyor. ahzab 51'de ise peygamberin dilediği eşiyle evli kalıp dilediğini boşayabileceği ve boşadığı eşini tekrar nikahlayabileceği bahsediliyor. eşleri arasında eşitsizlik yapabileceği gibi bir sonuç çıkaramadım ben. en doğrusunu allah bilir. 5- allah hidayet versin diyelim o zaman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 2- bahsettiğin iki ayetin ahzab 51 ile bir ilgisi yok. nisa 3 ve 129'da kadınlara eşit davranmaktan bahsediliyor. ahzab 51'de ise peygamberin dilediği eşiyle evli kalıp dilediğini boşayabileceği ve boşadığı eşini tekrar nikahlayabileceği bahsediliyor. eşleri arasında eşitsizlik yapabileceği gibi bir sonuç çıkaramadım ben. en doğrusunu allah bilir. 5- allah hidayet versin diyelim o zaman.Karşılıklı cevap yazmayı sevmiyorum ama ayeti rayından çıkardığınız için tekrar cevap vereceğim. Burada çok net gördüğümüz üzere sıra olayı sadece Hz Muhammed e özel olan bu ayetle ortadan kaldırılmış. Nisa 3 ve 129 da bu ayetle bu bakımdan ilgili. Bunun size Ahzap 51 ile ilgili son cevabım olacağını bildirmeyi de bir borç bilirim. Saygılarımla Ahzap 51- Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2012 koyulaştırdığın cümleden sonra gelen cümlede boşanmadan bahsedildiği için, "geriye bırakma-yanına alma" ifadelerinin boşanma-evlenme ile ilgili olduğu sonucunu çıkardım. ayette sıra meselesinden bahsedildiğini kabul etsek bile, "böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur." ifadesinden yola çıkarak; ayetin, sadece peygamberin lehine ve hanımlarının aleyhine olmadığı, hem peygamberin, hem de eşlerinin lehine olduğu sonucuna varıyorum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2012 Sn Katalan, Geri bırakmanın ne olduğu açıktır ama sizi fazla üzmek istemem. Ayet bu ileri-geri alma işlerinden kadınların da mutlu olacağını söylüyor ancak bu iddia doğaya uymaz, isterseniz kadınlara sorabilirsiniz. Ancak kitabı Hz. Muhammed yazdıysa bütün ayet gayet anlaşılır hale gelir ve sadece bu ayet bazında bile düşünüldüğünde her türlü emare Kuran'ı Hz. Muhammed'in yazdığını ve arzularına / çıkarlarına kendi ürünü olan dini alet ettiği açıkça görülmektedir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 26, 2012 bir önceki iletimde de dediğim gibi, ayette sıra meselesinden bahsedildiğini kabul etsek bile, "böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur." ifadesinden yola çıkarak; ayetin, sadece peygamberin lehine ve hanımlarının aleyhine olmadığı, hem peygamberin, hem de eşlerinin lehine olduğu sonucuna varıyorum. Geri bırakmanın ne olduğu açıktır ama sizi fazla üzmek istemem. geri bırakmak ile senin anladığın şeyin kastedilmesi beni üzmez. çünkü böyle bir durum, kur'an'ın allah katından olmadığı anlamına gelmez. Ayet bu ileri-geri alma işlerinden kadınların da mutlu olacağını söylüyor ancak bu iddia doğaya uymaz, isterseniz kadınlara sorabilirsiniz. neden uymazmış? daha önce de dediğim gibi, bu bir zevk meselesidir. her kadın bir midir? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 neden uymazmış? daha önce de dediğim gibi, bu bir zevk meselesidir. her kadın bir midir?Neden uymayacağını forumda kadın üyeler varsa onların açıklaması daha ikna edici olur Her kadın bir değildir. İstisnalara göre genel kural koyulmaz ama bu kurak çok iyi birşey ise niye bu hak sadece Hz Muhammed'e verilmiş, tüm insanlara verilseydi de diğer kadınlar da mutlu olsaydı? Neyse bence ikimiz de görüşlerimizi ortaya koyduk. Bu ayeti geçme zamanı geldi bence... Devam mı tamam mı? Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 dediğim gibi, bu bir zevk meselesidir ve her kadın da bir değildir. zevkler ve renkler tartışılmaz yine daha önce de dediğim gibi, ayette hem peygamberin, hem de eşlerinin çıkarı gözetiliyor. bahsi geçen ayet, peygamber ve eşleri ile ilgilidir. diğer insanlar ile ilgili hükümler farklıdır. peygamberin eşleri böylesinden hoşlanıyor, diğer kadınlar da öbür türlüsünden hoşlanıyor olabilirler. kimi kadınlar kel ve kıllı erkekleri kıro diye niteleyip beğenmezken, kimileri de böylelerini karizmatik diye niteleyip bunlar için ayılıp bayılabiliyorlar mesela. dedik ya işte, zevk meselesi onlar (peygamber eşleri) bu durumdan razı iseler, ortada bir sorun yok demektir. soruların varsa alabilirim, yoksa geçebiliriz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2012 Araf 178- Allah kimi doğru yola iletirse, odur doğru yolu bulan. Kimleri de saptırırsa, işte onlar, ziyana uğrayanların ta kendileridir. Rad 27- İnkar edenler diyorlar ki: "Ona (Muhammed'e) Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!" De ki: "Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, kendisine yöneleni de doğru yola eriştirir." İbrahim 4- Biz her peygamberi, ancak kendi kavminin diliyle gönderdik ki, onlara (Allah'ın emirlerini) iyice açıklasın. Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. O mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. Nahl 93- Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz. EN’AM 6/111. Eğer biz onlara melekleri indirsek, ölüler onlarla konuşsa ve her şeyi karşılarına toplasaydık, Allah dilemedikçe, yine de inanmazlardı; fakat onların çoğu bunu bilmiyorlar. Yunus 100. Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir.Devam edelim Allah dilediğini sapıttırıyorsa ne diye milleti yakıp duruyor?Allah izin vermedikçe kimse iman edemiyorsa ne diye insanları cehennemde sonsuza kadar yakıyor? Hiç mantıklı ve adil gelmiyor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 bardağa bir de dolu tarafından bakalım Araf 178- Allah kimi doğru yola iletirse, odur doğru yolu bulan. Kimleri de saptırırsa, işte onlar, ziyana uğrayanların ta kendileridir. Rad 27- İnkar edenler diyorlar ki: "Ona (Muhammed'e) Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!" De ki: "Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, kendisine yöneleni de doğru yola eriştirir." İbrahim 4- Biz her peygamberi, ancak kendi kavminin diliyle gönderdik ki, onlara (Allah'ın emirlerini) iyice açıklasın. Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. O mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. Nahl 93- Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz. EN’AM 6/111. Eğer biz onlara melekleri indirsek, ölüler onlarla konuşsa ve her şeyi karşılarına toplasaydık, Allah dilemedikçe, yine de inanmazlardı; fakat onların çoğu bunu bilmiyorlar. Yunus 100. Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 bardağa bir de dolu tarafından bakalım Takdir ettim yaklaşımını fakat amma velakin bardağın boş tarafındakiler aynı şeyi söylemedi yorumun hakkında İstersen geçelim, cevabının içinde aslında gerçek de var bence Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afrodit Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2012 ibretlik muhabbet olmuş süphallah... bir solukta okudum maşallah... böyle devam edin inşallah ben de iki karalarım evelallah... 3 kişiden kavga çıkmaya, maazallah Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2012 Afrodit abla, Güzel güzel yazışıyorduk ama Katalan beni terk etti Ben de yine eski moduma geçip (senin şaşırdığın mod) kendim çalıp kendim oynayacağım Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 savulun! efsane geri dönüyor İstersen geçelim, cevabının içinde aslında gerçek de var bence geçmeyelim, devam edelim. gerçek olan nedir? Takdir ettim yaklaşımını fakat amma velakin bardağın boş tarafındakiler aynı şeyi söylemedi yorumun hakkında ne söyledi peki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 savulun! efsane geri dönüyor geçmeyelim, devam edelim. gerçek olan nedir? ne söyledi peki?Efsane hoşgeldin. Gerçek olan insanların iradeleri dışında Allah tarafından saptırılmaları. Allah cc nin hakem olarak Karışmaması lazım ama yapamamış, sinirlerine hakim olamamış. Muhtemelen bu ayetleri Hz Muhammed çevresinde amcaları dahil birçok insan iman etmeyince, durumu açıklamak için bu tuhaf ayetleri yazmış Bardağın boş tarafındakiler "böyle adaletsizlik olur mu" dediler Yani var mı böyle şey, hem dilediğimi saptırırım de hem de yapmakta olduklarınızdan dolayı cezalandırılacaksınız de.-------------------------Nahl 93- Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz. EN’AM 6/111. Eğer biz onlara melekleri indirsek, ölüler onlarla konuşsa ve her şeyi karşılarına toplasaydık, Allah dilemedikçe, yine de inanmazlardı; fakat onların çoğu bunu bilmiyorlar. Yunus 100. Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 Efsane hoşgeldin. Gerçek olan insanların iradeleri dışında Allah tarafından saptırılmaları. Allah cc nin hakem olarak Karışmaması lazım ama yapamamış, sinirlerine hakim olamamış. Muhtemelen bu ayetleri Hz Muhammed çevresinde amcaları dahil birçok insan iman etmeyince, durumu açıklamak için bu tuhaf ayetleri yazmış Bardağın boş tarafındakiler "böyle adaletsizlik olur mu" dediler Yani var mı böyle şey, hem dilediğimi saptırırım de hem de yapmakta olduklarınızdan dolayı cezalandırılacaksınız de.-------------------------Nahl 93- Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz. EN’AM 6/111. Eğer biz onlara melekleri indirsek, ölüler onlarla konuşsa ve her şeyi karşılarına toplasaydık, Allah dilemedikçe, yine de inanmazlardı; fakat onların çoğu bunu bilmiyorlar. Yunus 100. Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir. peki, neden şöyle düşünmüyorsun; "Gerçek olan insanların iradeleri dışında Allah tarafından hidayete erdirilmeleri. Allah cc nin hakem olarak Karışmaması lazım ama yapamamış, rahmetine hakim olamamış." bardağın dolu tarafındakilerin "böyle merhametlilik olur mu" dedikleri olmuyor mu hiç? ayrıca, enam 111 ayetini yanlış anlıyorsun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 1, 2012 peki, neden şöyle düşünmüyorsun; "Gerçek olan insanların iradeleri dışında Allah tarafından hidayete erdirilmeleri. Allah cc nin hakem olarak Karışmaması lazım ama yapamamış, rahmetine hakim olamamış." bardağın dolu tarafındakilerin "böyle merhametlilik olur mu" dedikleri olmuyor mu hiç? ayrıca, enam 111 ayetini yanlış anlıyorsun.Bardağın boş tarafındakiler (ki bunlar çoğunlukta olup milyarlarcası bu halde) konumuz. Sn Katalan, Herşeyi yanlış anlıyoruz da (ki orada çok net onlarca ayet var) aşağıdaki ayeti de mi yanlış anlıyoruz Bence bu ayetten sonra yeni ayete geçme zamanımız geldi Hucurat 17- Onlar İslâm'a girdikleri için seni minnet altına sokuyorlar. De ki: Müslümanlığınızı benim başıma kakmayın. Eğer doğru kimselerseniz bilesiniz ki, sizi imana erdirdiği için asıl Allah size lütufta bulunmuştur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 bardağın boş tarafından bakarsan "bardağın boş tarafındakiler konumuz" dersin tabi, bir de dolu tarafından bak bakalım ben de senin iddianın aksine onlarca ayet asabilirim. ilgili ayete gelince, iman ettin diye iman edenlerden teşekkür bekleme çünkü müminler için değil allah için iman etmişsindir eğer gerçekten iman ettiysen. aynı zamanda, müminlere de teşekkür borçlu değilsin çünkü seni iman ettirenler onlar değil allah'tır. bu yüzden allah'a teşekkür etmen gerekir. belki bugün iman etmiyor olabilirsin ancak "allah beni iman ettirmeyecek, hep saptıracak" diye düşünmek karamsarlıktır. pozitif olmak, bardağın dolu tarafından bakmak gerekir, allah'a teslim olup güvenmek gerekir. -ki islam teslim olmak, iman da güvenmek demektir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rende Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Sn. Katalan, Bence konu (saptırma iman ettirme) net olarak anlaşıldı Buyurun yeni ayetimiz 1) Mümin olmayanlar insan değil mi? 2) Mümin olmayanları kasıtlı öldüren Müslümanlara ne olacak (öbür tarafta)?3) Müslüman olmayanlar Allah'ın kulu değil mi?4) Ayetten mümini kaldırıp yerine insanı koysak daha şık olmaz mı? Nisa 93- Kim bir mü'mini kasıtlı olarak (taammüden) öldürürse cezası, içinde ebedi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazaplanmış, onu lanetlemiş ve ona büyük bir azab hazırlamıştır. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katalan Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Report Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Bence konu (saptırma iman ettirme) net olarak anlaşıldı ne anladığını paylaşır mısın? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now