alpinçayırı Konu tarihi: Temmuz 22, 2024 Report Paylaş Konu tarihi: Temmuz 22, 2024 Ayşe(Aişe bint Ebubekir); İslam'da Ebu Bekir'in kızıdır, Muhammed'in ikinci karısıdır ve 9 yaşında küçük bir çocukken pedofili bir şekilde 53 yaşındaki uçkuru gevşek yaşlı bir adamla zorla evlendirilmiştir. Ayşe, küçükken Muho tarafından tecavüze uğramasından ve İslam'da evlatlık kurumunun yasak olmasından dolayı hayatı boyunca asla bir çocuk sahibi olamamıştır. Aişe; anne değil tecavüz mağduru bir çocuktur ve hazreti, kutsal da değildir. Ayrıca Ayşe'nin Ali ile yaşadığı Gerdanlık(İfk) Olayı kavgasından dolayı 656'da Ali'nin halifeliğinde aralarında İslam tarihinde "ilk fitne" olarak bilinen Cemel(Deve) Savaşı olmuştur, savaşta her iki taraf da ağır kayıplar vermiştir ve savaşı Ali'nin tarafı kazanmıştır. İlgili linkler: 1) https://dinvemitoloji.com/2018/05/hz-aisenin-evlenme-yasi.html?m=1 2) https://alfa-sorgulama.blogspot.com/2013/05/muhammed-ve-aisenin-evliligi.html?m=1 3) https://karanlikayetler.wordpress.com/2014/08/01/islamda-pedofili-cocuk-evliligi-muhammed-ayse/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valery Legasov Mesaj tarihi: 2 Mart Report Paylaş Mesaj tarihi: 2 Mart Ayşe'nin yaşını kıvıracağız derken, Müslümanlar başka bir noktada hata yapıyor. Müslümanların iddiası şu; Arap toplumunda kız çocuklarının yaşı, ergenliğe girdikten sonra sayılıyor. Ayşe, 13 yaşında ergenliğe girdi desek, 13+9 yani 22 yaşında evlenmiş oluyor. Hadi diyelim böyle olsun. Peki ya Hatice? Muhammed ile evlendiğinde Hatice 40 yaşındaydı. 13 yaşında ergenliğe girdi desek 40+13'den 53 yaş yapıyor. Peki, Muhammed'in Hatice'den kaç çocuğu oldu? 6 çocuk, 2 erkek, 4 kız diye hatırlıyorum yanlışım yoksa. Peki şimdi size sorarım Müslümanlar; Hatice, 53 yaşından sonra 6 tane çocuğu nasıl doğurdu? 45-55 yaş aralığında kadınlar zaten menopoza giriyor yani doğurganlığını kaybediyor. 53 yaşından sonra bir kadının 6 tane çocuk doğurduğu nerede görülmüş? 1 değil 2 değil 6 çocuk. Her sene bir çocuk doğurdu desek 53+6 yani Hatice anneniz 59 yaşında çocuk doğurmuş... Yoksa Ayşe'ye gelince ayrı hesap, Hatice'ye gelince farklı bir hesap mı işliyor? Gerçi Müslümanlar için hava hoş. Allah istedikten sonra 100 yaşındaki bir kadın bile çocuk doğurur diyip işin içinden çıkarlar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NULL Mesaj tarihi: 26 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 26 Mayıs On 02.03.2025 at 15:17, Valery Legasov yazdı: Ayşe'nin yaşını kıvıracağız derken, Müslümanlar başka bir noktada hata yapıyor. Müslümanların iddiası şu; Arap toplumunda kız çocuklarının yaşı, ergenliğe girdikten sonra sayılıyor. Ayşe, 13 yaşında ergenliğe girdi desek, 13+9 yani 22 yaşında evlenmiş oluyor. Hadi diyelim böyle olsun. Peki ya Hatice? Muhammed ile evlendiğinde Hatice 40 yaşındaydı. 13 yaşında ergenliğe girdi desek 40+13'den 53 yaş yapıyor. Peki, Muhammed'in Hatice'den kaç çocuğu oldu? 6 çocuk, 2 erkek, 4 kız diye hatırlıyorum yanlışım yoksa. Peki şimdi size sorarım Müslümanlar; Hatice, 53 yaşından sonra 6 tane çocuğu nasıl doğurdu? 45-55 yaş aralığında kadınlar zaten menopoza giriyor yani doğurganlığını kaybediyor. 53 yaşından sonra bir kadının 6 tane çocuk doğurduğu nerede görülmüş? 1 değil 2 değil 6 çocuk. Her sene bir çocuk doğurdu desek 53+6 yani Hatice anneniz 59 yaşında çocuk doğurmuş... Yoksa Ayşe'ye gelince ayrı hesap, Hatice'ye gelince farklı bir hesap mı işliyor? Gerçi Müslümanlar için hava hoş. Allah istedikten sonra 100 yaşındaki bir kadın bile çocuk doğurur diyip işin içinden çıkarlar... Kıvırma söz konusu değildir. Eğer eski zamandan kalma tarihi bir metin inceleniyorsa o dönemin şartları göz önünde bulundurularak yorum yapılır. Objektif tarih yorumlaması yapmak bunu gerektirir. Arapların kültürü hakkında ne kadar bilgi sahibisin? Mesela dıştan bakan biri için Atatürk bir diktatördür. Fakat amacı ve yaptıklarının sonucu demokrasinin Türkiyede gelişmesine etkisi aşikardır. Ayrıca her insan biyolojik olarak aynı değildir. Herkese aynı yorum yapılamaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs 22 saat önce, NULL yazdı: Kıvırma söz konusu değildir. Eğer eski zamandan kalma tarihi bir metin inceleniyorsa o dönemin şartları göz önünde bulundurularak yorum yapılır. Objektif tarih yorumlaması yapmak bunu gerektirir. Arapların kültürü hakkında ne kadar bilgi sahibisin? Mesela dıştan bakan biri için Atatürk bir diktatördür. Fakat amacı ve yaptıklarının sonucu demokrasinin Türkiyede gelişmesine etkisi aşikardır. Ayrıca her insan biyolojik olarak aynı değildir. Herkese aynı yorum yapılamaz Din kuralları makama, zaman ve mekana göre değişmemeli. Değişiyorsa o din insan yapımı insanın zevklerine göre yapılmış bir din olur. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NULL Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs 14 dakika önce, gun yazdı: Din kuralları makama, zaman ve mekana göre değişmemeli. Değişiyorsa o din insan yapımı insanın zevklerine göre yapılmış bir din olur. "Kıvırma söz konusu değildir. Eğer eski zamandan kalma tarihi bir metin inceleniyorsa o dönemin şartları göz önünde bulundurularak yorum yapılır. Objektif tarih yorumlaması yapmak bunu gerektirir. Arapların kültürü hakkında ne kadar bilgi sahibisin?" (Yukarıdaki cümlemin açıklaması bu cümlede yapılacaktır. Biraz yanlış düşünmeye sevk edecek şekilde yazmışım.)Yanlış anlaşıldım herhalde. Hz Aişe'nin yaşının hesaplanması hakkında yazmıştım. Yazan kişi o dönemdeki çocukların ergenliğe girmesinden itibaren yaşı sayma mevzusunu bizim kıvırmamız olarak gösteriyor. Halbuki tarihi olay veya bir metin inceleneceği zaman o zamanın şartları esas alınır. Kaydeden kişiler de kendi zamanını düşünerek kayıt altına alır. Ben hiç "gelecek nesiller bizi yanlış anlayabilir" diye tüm olasılıkları uzun uzun açıklama yapılan tarihi bir kayıt rastlamadım. "Ayrıca her insan biyolojik olarak aynı değildir. Herkese aynı yorum yapılamaz" Bu yazım da Hz. Hatice içindi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs 1 dakika önce, NULL yazdı: "Kıvırma söz konusu değildir. Eğer eski zamandan kalma tarihi bir metin inceleniyorsa o dönemin şartları göz önünde bulundurularak yorum yapılır. Objektif tarih yorumlaması yapmak bunu gerektirir. Arapların kültürü hakkında ne kadar bilgi sahibisin?" (Yukarıdaki cümlemin açıklaması bu cümlede yapılacaktır. Biraz yanlış düşünmeye sevk edecek şekilde yazmışım.)Yanlış anlaşıldım herhalde. Hz Aişe'nin yaşının hesaplanması hakkında yazmıştım. Yazan kişi o dönemdeki çocukların ergenliğe girmesinden itibaren yaşı sayma mevzusunu bizim kıvırmamız olarak gösteriyor. Halbuki tarihi olay veya bir metin inceleneceği zaman o zamanın şartları esas alınır. Kaydeden kişiler de kendi zamanını düşünerek kayıt altına alır. Ben hiç "gelecek nesiller bizi yanlış anlayabilir" diye tüm olasılıkları uzun uzun açıklama yapılan tarihi bir kayıt rastlamadım. "Ayrıca her insan biyolojik olarak aynı değildir. Herkese aynı yorum yapılamaz" Bu yazım da Hz. Hatice içindi. Kültüre göre bakarsak islam dini o zaman bölgesel insan ürünü uydurma bir din olur. Biyolojik olarak aynı değilse insanlar bu seferde Allah 'ın herkesi eşit yaratmadığı anlamına gelir. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NULL Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs Şu an, gun yazdı: Kültüre göre bakarsak islam dini o zaman bölgesel insan ürünü uydurma bir din olur. Biyolojik olarak aynı değilse insanlar bu seferde Allah 'ın herkesi eşit yaratmadığı anlamına gelir. Burada kültür olan tek şey Arapların yaş sayma olayıdır. Dediğim gibi o zamandaki kadınlar ne zaman adet görmeye başlarsa o zaman yaşı sayılmaya başlanıyordu ve bu şu an da biliniyor. Tek yapılması gereken basit bir dönüşüm işlemi. O zamanın (kadınlar için) 9 yaşı (varsayılan olarak adet görme yaşını 9 kabul edelim)= şimdinin 18'i olur. O dönemin şartlarına göre düşünmemek objektif tarih anlayışına aykırıdır. Böyle değerlendirilmezse göz neyi görmek isterse onu görür. Hakikatten kaçılır. Eğer hala itirazın var ise bana şu kalıpla açıklama yapmanı rica ediyorum. "Bu kısımda tarihsel olarak şu hata var. O yüzden şu anki yaşa dönüştürme işlemi yaparken şu hata yapılıyor." Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs 1 dakika önce, NULL yazdı: Burada kültür olan tek şey Arapların yaş sayma olayıdır. Dediğim gibi o zamandaki kadınlar ne zaman adet görmeye başlarsa o zaman yaşı sayılmaya başlanıyordu ve bu şu an da biliniyor. Tek yapılması gereken basit bir dönüşüm işlemi. O zamanın (kadınlar için) 9 yaşı (varsayılan olarak adet görme yaşını 9 kabul edelim)= şimdinin 18'i olur. O dönemin şartlarına göre düşünmemek objektif tarih anlayışına aykırıdır. Böyle değerlendirilmezse göz neyi görmek isterse onu görür. Hakikatten kaçılır. Eğer hala itirazın var ise bana şu kalıpla açıklama yapmanı rica ediyorum. "Bu kısımda tarihsel olarak şu hata var. O yüzden şu anki yaşa dönüştürme işlemi yaparken şu hata yapılıyor." Adet yaşında sonra yaş saymaya başlandığı hangi tarihi kaynakta yazılı? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs Bu tür mevzular o kadar çok tartışıldı ki, artık baymaya başladı. Ayrıca Ayşe´nin yaşını istedikleri kadar yükseltsinler, Muhammed´le olan büyük yaş farkı küçülmez. Meraklısına: https://www.ateistforum.org/index.php?/search/&q=Ayşe&quick=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NULL Mesaj tarihi: 27 Mayıs Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Mayıs 45 dakika önce, gun yazdı: Adet yaşında sonra yaş saymaya başlandığı hangi tarihi kaynakta yazılı? https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/96046-peygamberi-sevemiyorum-2.html 11. yorumu oku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valery Legasov Mesaj tarihi: Pazartesi saat 08:32 Report Paylaş Mesaj tarihi: Pazartesi saat 08:32 On 27.05.2025 at 00:06, NULL yazdı: Kıvırma söz konusu değildir. Eğer eski zamandan kalma tarihi bir metin inceleniyorsa o dönemin şartları göz önünde bulundurularak yorum yapılır. Objektif tarih yorumlaması yapmak bunu gerektirir. Arapların kültürü hakkında ne kadar bilgi sahibisin? Mesela dıştan bakan biri için Atatürk bir diktatördür. Fakat amacı ve yaptıklarının sonucu demokrasinin Türkiyede gelişmesine etkisi aşikardır. Ayrıca her insan biyolojik olarak aynı değildir. Herkese aynı yorum yapılamaz Yani? Yeni bahaneniz bu mu şimdi? Kız çocukları 8 ile 13 yaşları arasında ergenliğe girer. Muhammed ile evlendiğinde Hatice 40 yaşındaydı. Eğer ki Hatice annen 8 yaşında ergenliğe girdiyse 40+8'den 48 yaş yapıyor yok eğer 13 yaşında ergenliğe girdiyse 40+13'den 53 yaş yapıyor. Yani bu durumda Hatice annen, Muhammed ile evlendiğinde 48 ila 53 arasında bir yaşa sahipti. Hadi diyelim ki 48 yaşında olsun. Muhammed'in Hatice'den kaç çocuğu oldu? 6 çocuk Şimdi sana sorarım; Hatice annen, 48 yaşından sonra 6 tane çocuğu nasıl doğurdu? Her sene bir çocuk doğurdu desek 54 yaşına kadar çocuk doğurmuş Hatice annen... Kadınlar zaten 45-55 yaş aralığında menopoza girer yani doğurganlık özelliği kaybeder. 48 yaşında bir kadının 6 tane çocuk doğurması sana mantıklı geliyor mu? Bak işte Ayşe'nin yaşını kıvıracağız derken yaptığınız onca formül, matematik hesabı nasıl oluyorsa Hatice'ye gelince tutmuyor! Ayşe'ye özel matematik hesabı yapıp sonrada "Arap toplumunda kadınların yaşı ergenliğe girdikten sonra sayılır" derseniz böyle ortada kalırsınız işte! ama tekrar diyorum siz Müslümanlar için hava hoş. Allah istedikten sonra 100 yaşındaki bir kadın bile çocuk doğurur diyip işin içinden çıkarsın yine... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Singularity Mesaj tarihi: Pazartesi saat 17:27 Report Paylaş Mesaj tarihi: Pazartesi saat 17:27 Ben konuya tamamen farklı bir boyut ve bakış açısı katmak istiyorum. Muhammed Haticeyle evlendiği zaman Hatice 40 yaşındaydı. Kendisi 25. Aralarında 15 yaş fark var, Hatice büyük. (Allahperestlerin kadınların yaşı ergenlikten itibaren sayılır safsatasını göz ardı ediyorum). Muhammed peygamber olduğunu ilan ettiğinde 40 yaşındaydı. Bu durumda Hatice 55 yaşında olur. (İlkokul 3. sınıf matematik sorusu). Kadınlar 45-55 yaş arasında menopoza girdiğine göre, Hatice'nin menapoza girdiğini varsayabiliriz. Hatice menapoza girerken Muhammed de mağaraya girmeye başladı. Kadın ilgi göstermeyi bırakınca, Muhammed de, "senin suratına bakacağıma mağara duvarına bakarım daha iyi" moduna girdi. Bu açıdan haksız sayılmaz. Fakat ben de şunu derim: "kendinden 15 yaş büyük karıyla sırf para, pul, itibar için evlenirken bana mı sordun?". Ondan sonra efenim, neymiş? Peygamber ahlağıyla ahlaklanın. Lann bırak! Bugün olsa kadınları para karşılığı mutlu eden ve dul kadınlarla birlikte olan erkeğe yapılan muamele yapılırdı. Hatice hem zengin hem de duldu bu arada, ama konuyla alakası yok. O devirde bu ahlaki yozlaşma doğal karşılanıyor demek ki. Hatta Hatice'nin ilk kocasının nasıl ve kim tarafından öldürüldüğünün araştırılması lazım bence. Neyse. Bu mesele böyle kalsın. Mağaradan devam edelim. Mağarada düşününce, hormonlar da baskı yapmaya başlayınca, yani 40 yaş erkeğin hormonları bayaa bir güçlüdür, bu durumda, esasen yahudi kökenden gelen Hatice'yi aşıp yeni, taze, genç kızlarla takılabilmek için Hatice ve ailesinin anladığı dilden, din dilinden konuşmak farz oldu tabi. İyi düşündü kurguladı. Bence Muhammed çok zeki. Allah konusunda kurguları başarısız ama kendine sıra gelince hep hedefe yönelik hamleler. Hatice'nin ailesi yahudi olduğu için, onları baskı altında tutabilmek için Kuran'da habire Yahudilere çakıyor. Taktik iyi. 😁 Örnek veriyorum. Başka bir kadınla evlenecek, hemen dünürler başlıyor konuşmaya. "Ayıp değil mi 50 yaşında adamsın, 20 yaşında kızla evleniyorsun". Durum sakat tabi, ama hemen ayet yetişiyor, "Yahudilere söyle, fitne çıkarmasınlar". Yahudilerle ilgili her ayeti bu çerçevede değerlendirin, hepsi şaak diye yerli yerine oturur. Ondan sonra kızlarla evlenme meselesine gelince, size bazı şeyler yasak ama peygambere her türlü serbest. Adam normalde 40 yaşında cinsellikten emekli olmuşken (erken emeklilik) bir anda yeniden piyasası açıldı. Hep de gençler. Bence gayet başarılı oldu. Hatice de menapoza girmeseymis. Menapoza girerken Muhammed'e mi sordun? Yaptın mı beğendiğini şimdi? Al sana yeni din. "Yahudiler yeryüzünde fitne çıkarmayı bıraksın, yoksa onları yok ederim-Allah CC". Haddinizi bilin ulenn! 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NULL Mesaj tarihi: Pazartesi saat 21:12 Report Paylaş Mesaj tarihi: Pazartesi saat 21:12 12 saat önce, Valery Legasov yazdı: Yani? Yeni bahaneniz bu mu şimdi? Kız çocukları 8 ile 13 yaşları arasında ergenliğe girer. Muhammed ile evlendiğinde Hatice 40 yaşındaydı. Eğer ki Hatice annen 8 yaşında ergenliğe girdiyse 40+8'den 48 yaş yapıyor yok eğer 13 yaşında ergenliğe girdiyse 40+13'den 53 yaş yapıyor. Yani bu durumda Hatice annen, Muhammed ile evlendiğinde 48 ila 53 arasında bir yaşa sahipti. Hadi diyelim ki 48 yaşında olsun. Muhammed'in Hatice'den kaç çocuğu oldu? 6 çocuk Şimdi sana sorarım; Hatice annen, 48 yaşından sonra 6 tane çocuğu nasıl doğurdu? Her sene bir çocuk doğurdu desek 54 yaşına kadar çocuk doğurmuş Hatice annen... Kadınlar zaten 45-55 yaş aralığında menopoza girer yani doğurganlık özelliği kaybeder. 48 yaşında bir kadının 6 tane çocuk doğurması sana mantıklı geliyor mu? Bak işte Ayşe'nin yaşını kıvıracağız derken yaptığınız onca formül, matematik hesabı nasıl oluyorsa Hatice'ye gelince tutmuyor! Ayşe'ye özel matematik hesabı yapıp sonrada "Arap toplumunda kadınların yaşı ergenliğe girdikten sonra sayılır" derseniz böyle ortada kalırsınız işte! ama tekrar diyorum siz Müslümanlar için hava hoş. Allah istedikten sonra 100 yaşındaki bir kadın bile çocuk doğurur diyip işin içinden çıkarsın yine... Hz. Hatice validem kaç yaşında kaç çocuk doğurmuştur, tam olarak bilmiyorum. Geç menopoz diye bir kavram duydun mu acaba çok merak ediyorum? Verilen sayılar yuvarlak sayılardır. Genel sayılar. Daha düşük yaşlarda veya daha üst yaşlarda menopoza girilmez diye bir kural yoktur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: Pazartesi saat 21:28 Report Paylaş Mesaj tarihi: Pazartesi saat 21:28 Ay takvimine göre mi, güneş takvimine göre mi yapılıyor bu yaş hesapları? Belki bilmediğimiz başka takvimlerde vardır. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valery Legasov Mesaj tarihi: 23 saat önce Report Paylaş Mesaj tarihi: 23 saat önce 6 saat önce, NULL yazdı: Hz. Hatice validem kaç yaşında kaç çocuk doğurmuştur, tam olarak bilmiyorum. Geç menopoz diye bir kavram duydun mu acaba çok merak ediyorum? Verilen sayılar yuvarlak sayılardır. Genel sayılar. Daha düşük yaşlarda veya daha üst yaşlarda menopoza girilmez diye bir kural yoktur. Git bir kadın doğum uzmanına sor bakalım. 48 yaşında bir kadının 6 tane çocuk doğurması mümkün mü? Hatice validen her sene bir çocuk doğursa 54 yaşına kadar çocuk doğurması lazım. 54 yaşında bir kadının çocuk doğurması sana mantıklı geliyor mu? 50 yaşından sonra hamilelik ancak tüp bebek tedavisi ile mümkün. Yoksa günümüzde 70 yaşında hamile kalan kadında var ama bak tekrar söylüyorum tüp bebek tedavisi ile. Peki şimdi sorarım sana, 1400 sene önce tüp bebek tedavisi olmadığına göre, Hatice annen 48 yaşından sonra 6 çocuğu nasıl doğurdu? Hadi 55 yaşında değilde 60 yaşında menapoza girsin ne fark eder? Bu menapoz dediğimiz şey belirli bir yaşa gelince tak diye olan bir durum değil. Belirli bir yaşa gelince kadının doğurganlığı azalır, yumurtaları daha sağlıksız hale gelir ve bir süre sonra üreme sistemi tamamen durur. "kadınların yaşı ergenlikten itibaren sayılır" dediğiniz zaman işte böyle akıl dışı, mantık dışı durumlar ortaya çıkıyor. Bu durumda önünde iki seçenek var: Ya diyeceksin ki, "Kadınların yaşı ergenlikten itibaren sayılır" olayı tamamen biz Müslümanların uydurmasıdır. Bu durumda Hatice annen, Muhammed ile evlendiğinde 40 yaşında olmuş oluyor ve 40 yaşında bir kadının hamile kalması ise normal sayılabilecek bir durum(48-50 yaşında hamile kalmasına kıyasla) ama bunu dediğin zamanda Ayşe'nin 9-10 yaşında evlendiğini kabul etmiş oluyorsun. veya "Kadınların yaşı ergenlikten itibaren sayılır" olayı doğrudur, Ayşe validemiz 18 yaşında evlenmiştir. Hatice annemizde 48 yaşında 6 çocuk doğurmuştur. Allahü Teala istediktenden sonra 60-70 yaşında bir kadın bile çocuk doğurur. Hatice annemizin 48 yaşından sonra 6 çocuk doğurması ise Allah'ın mücizelerinden biridir diyeceksin ve işin içinden çıkacaksın. tercih senin. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now