Jump to content

Vicdani Red Konusu


evrensel-insan

Recommended Posts

Siz, vicdani rettin politik ve dini yönüne karşı olmanızı bu olguların vicdani bir içeriğe sahip olmayışını gösteriyorsunuz.Ahlak , Politika ve Din farklı bir kaynaktan mı besleniyor?Aralarında ne fark var ki?

Onlar çok farklı kavramlar..

Ahlak ve etik her kavramın katalizörü olabilir.

Ama bu bağlamda tek başına ve ayrı bir kavramdır.

 

Bu arada yanlış anlaşılmak istemem.

Siz elbette ben politik nedenlerden dolayı can almak istemem diyebilirsiniz.

Ben komünistim ve bir diğer komünisti asla öldüremem, ben yalnız kapitalistleri öldürürüm diyebilirsiniz.

Bu sizin doğal hakkınız.

Ya da ben dinsel nedenlerden can alamam da diyebilirsiniz. Ben Müslümanım. Bir diğer Müslüman'ı öldüremem diyebilirsiniz.

 

Ama bunu ben can alamam, vicdanım can almaya izin vermez şeklinde belirtirseniz, yalan söylemiş olursunuz.

Sahte bir vicdana bürünmüş olursunuz.

Bu içten bir ifade değil. Amacı aldatmak bu ifadenin.

 

Ben sizin onları vicdani red kategorisine almanıza itiraz ediyorum.

Yalnız bir türlü vicdani red vardır. Onun da ne olduğunu çok iyi biliyoruz.

 

Burada Kürtlerin askerlik yapmama nedenini de bu yalanlardan biri olarak değerlendirebiliriz.

Kürt bir diğer Kürt'ü öldürmemek, ona ızdırap çektirmemek için Türk askeri olmak istemeyebilir.

Bunu elbette anlayabiliriz. Kabul bile edebiliriz.

Ama vicdana sığınılmaması koşulu ile..

Bu bağlamda vicdandan bahsetmek bir sahtekarlıktan, ahlaksızlıktan başka birşey değil.

Erkek olun, erkek..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Yeri gelmişken şunları da eklemek istiyorum.

 

Eğer mutlaka vicdan terimini kullanmak istiyorsanız, onun da yolu var.

Komünistin vicdanı diyebilirsiniz. Ya da Müslüman'ın vicdanı, Hristiyan'ın vicdanı diyebilirsiniz.

Onlarda da vicdan kavramı var. Ama çok sınırlı. Onlar öldürmeye karşı değiller.

Sadece kendi dindaşlarını, yoldaşlarını öldürmeye karşılar.

 

Bir komünistin vicdanı ile bir budistin vicdanını karşılaştırınca aradaki farkı görürsünüz.

Komünist ne pahasına olursa olsun bir diğer komünistle bir araya gelmek ister. Kapitalisti öldürmek komünistin en doğal hakkıdır.

Budist ise yalnız mutlu olmak peşinde koşan hatta mutlu olmak zorunda olan bir meczuptur.

Vicdanında yalnız mutluluğa yer vardır.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hacı senin vicdan derken neyi kastettiğini tam olarak anlamak güç?Vicdan nedir hangi organın ne yönde nasıl gelişerek beslenen bir işlevidir bunu açıklaman iyi olur.Sanırım vicdan tanımın apayrı senin.

 

Benim şahsi kanaatim insan vicdanının ahlaki ,politik ve dini tercihlerde bir rol oynadığı yönündedir.Dolayısıyla vicdani rettin bu kapsamda yeralması gayet mantıklı geliyor bana.

 

Ayrıca vicdani rette bulunmak bence daha erkekçe bir tavır.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

İşte böyleee,

 

Türklerin ESKERE gidişlerinde yaptığı SEVİNNÇLİ gösterilerinni başkalarında görmek çoh zordur.

Hele başka budunlarda göremezsiniz.

Türk ESKER doğar demenin anlamı şudur.

Eski Türklerde savaşın yakın gerilerinde aylelerde bulunurdu.

Oralarda doğar oralarda büyürdü.

Bu nedenle ,Türk ESKER doğar denmiştir.

 

Türklerde SAVAŞA direnmede burdan kaynaklanır.

Ne diyor Yahudı pilot?

 

Araplar kaybetsede geride pekçok çekilecekleri yerleri var.

Bizim geri çekilecegimiz yerimiz yoktur.

Biz SAVAŞI %100 kazanmak zorundayız.

 

Görüyürsünüz televizyonlarda Türk analar neler diyor.

Bir oğlum daha var bu ülkeye oda gurban olsun.

YURT edinmek her YÜREGİN işi degildir.

Mısır sarayına hızmetci giren Tolonun oğlu Mısırda Tolon devletini kurmuştur.

Osmanoğulları Mevlananın mevlevilerin ,sunnilerin zulmundan kaçıp sögüte gelen bir Türkmen aşiretiydı.

Aşırattan koskaca bir ımparatorluh kurdular.

 

Bu tür işleri başarabilmek gönüllü hoplayarah zıplayarah eskere gitmekle olur.

Bu nedenlerle denmiştir,Türkler ESKER doğar,ESKER ölür.

 

Türk ,yaşlıda olsa savaşa gitmeye her zaman hazırdır.

 

O savaşacakki geridekiler korkusuz normal hayatlarını sürdürebilsinler.

 

İsrailin 1967de Araplarla yaptığı büvük savaşda,İsraıl halkı normal yaşamını sürdürmüş eskisi gibi pilejler ağzına kadar insan doluydu.

İsreilliler biliyordukı Arap uçahları buralara gelemiyecek,hatta havalanamayacaklar bile.

Gerçektende öyle oldu.

 

İsreil savaş uçahları Kahıra üstünde yarım saat Tur attıhları halda hiçbir mısır savaş uçağı havalanıpda karşılarına çıhamadı.

 

Evet,Türk ESKER doğar ve ESKER ölür.

 

Kürtlere gelince, açın terihi ohuyun ,tüm savaşlardan gaçmışlardır.

Şu veye bu nedenlerle.

Gaçmayanlara sözümüz yoh.

Tolonbeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hacı senin vicdan derken neyi kastettiğini tam olarak anlamak güç?Vicdan nedir hangi organın ne yönde nasıl gelişerek beslenen bir işlevidir bunu açıklaman iyi olur.Sanırım vicdan tanımın apayrı senin.

 

Benim şahsi kanaatim insan vicdanının ahlaki ,politik ve dini tercihlerde bir rol oynadığı yönündedir.Dolayısıyla vicdani rettin bu kapsamda yeralması gayet mantıklı geliyor bana.

 

Ayrıca vicdani rette bulunmak bence daha erkekçe bir tavır.

O zaman sen vicdandan ne anladığını yaz. Vicdanı tanımla..

Vicdanı reddin politik nedenlere bağlı olduğunu söylüyorsan politik vicdanı tanımlamak zorundasın.

Sen tanımını yap, ben tanımını yapayım; bıraktığımız yerden devam ederiz.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vicdanın tanımını farklı yaptığımızı sanmıyorum.

Vicdan ne ise odur.

Kişiye özel bir davranışın ahlaksal değerler muvacehesinde doğru veya yanlış olmasıdır.

Bu ahlaksal değerleri de çeşitli ikincil değerler saptar.

 

İkincil değerler sizi ilgilendirmiyor ve siz asla insan canı almak istemiyorsanız, vicdani red nedeniniz insancıl olmanızdır.

Bu bağlamda politik ve dinsel unsurlar dengeyi sağlamazlar. Sizin dininiz ve politik görüşleriniz değil temel ahlaksal değerleriniz bu sonuçtan sorumludur.

 

Vicdani red nedeniniz politik de olabilir. Komünistin bir diğer komünistin canını almak istememesi örneğin.

 

Red dini de olabilir. Bir Müslüman diğer Müslümanı öldürmek istemez.

 

Ama bunlar farklı ikincil değerlere bağlı vicdani redlerdir.

Ve hepsini aynı kefeye koyamazsınız.

 

Benim dinim yoksa ve politik değilsem, benim vicdani reddimin nedeni insancıl olmamdır.

Siz politik nedenlerden dolayı vicdani reddi savunuyorsanız, sizle aramızda dağlar kadar fark vardır.

 

Bizi kimse terazinin aynı kefesine koyarak değerlendiremez.

Biz farklı değerlere sahibiz.

 

Benim gözümde yalnız bir tür vicdani red vardır.

O da insancıl olmaktır.

Ben başka vicdani red kavramını yeterince vicdani bulmuyorum.

Ama siz bulabilirsiniz.. Ona siz karar vereceksiniz. Çünkü o sizin vicdanınız.

Herkesin vicdanı kendine.. Kabull ettiğiniz vicdani red sizi rahatsız etmiyorsa sorun yok.

O vicdanla yaşayacak olan sizsiniz.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O zaman sen vicdandan ne anladığını yaz. Vicdanı tanımla..

Vicdanı reddin politik nedenlere bağlı olduğunu söylüyorsan politik vicdanı tanımlamak zorundasın.

Sen tanımını yap, ben tanımını yapayım; bıraktığımız yerden devam ederiz.

 

Ben demek istediğimi şöyle söyleyeyim,

 

Bir türbanlı kız türbanı çıkardığında vicdani olarak huzursuz olabilir bu nedenle vicdani eğilimi sebebiyle türbana özgürlük tanıyan partilere yönelerek politik tercihini yapabilir.

 

Yahut Atatürk'e vefa duyan bir şahıs Atatürk sevgisinin vicdanında oluşturduğu yönelimle laiklik savunucusu kesilebilir.

 

Vicdan sadece insancıl olmaktır ve herkeste denk veya aynıdır diye düşünmek pek doğru değil.

 

Vicdan bağlı olduğunuz ahlaka, dine ve politikaya yön verebilir.Vicdan size bir tercih yaptırtabilir bunlarla ilgili.

 

Umarım anlatabildim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ben demek istediğimi şöyle söyleyeyim,

 

Bir türbanlı kız türbanı çıkardığında vicdani olarak huzursuz olabilir bu nedenle vicdani eğilimi sebebiyle türbana özgürlük tanıyan partilere yönelerek politik tercihini yapabilir.

 

Yahut Atatürk'e vefa duyan bir şahıs Atatürk sevgisinin vicdanında oluşturduğu yönelimle laiklik savunucusu kesilebilir.

 

Vicdan sadece insancıl olmaktır ve herkeste denk veya aynıdır diye düşünmek pek doğru değil.

 

Vicdan bağlı olduğunuz ahlaka, dine ve politikaya yön verebilir.Vicdan size bir tercih yaptırtabilir bunlarla ilgili.

 

Umarım anlatabildim.

Vicdanın tanımı konusunda hemfikiriz.

Bunların hepsi vicdani red örnekleri..

Ama her biri için farklı bir vicdan söz konusu. Ona da değinmişsiniz zaten.

 

Başlığa dönersek....

Bir Türk için kabul edilebilir en pratik vicdani red insancıl nedenlerdir.

Dinsel ve politik nedenler bizde asla kabul edilemezler.

Ben budistim diyerek kurtulamazsınız. Çünkü ülkemizde üç dinin dışında bir din kabul edilmiyor.

Onlar da insan canı almaya karşı değiller. Tam tersine.. kan görmek isteyen dinler onlar..

 

Vicdani red insancıl nedenlere dayanıyorsa, siz yine devlete hizmetle yükümlüsünüz.

Masa başında görevlendirilirsiniz veya patetes soyarsınız.

Onlara da ihtiyacımız var.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ben savaşmaktan anlamam, kavga bile edemem... Beni tehdit edenlerden veya herhangi bir sebeple benimle fiziksel olarak kavga eden herkesten her zaman şikayetçi olmuşumdur polis bile "sen neden dövmüyorsun" diyerek benimle alay etmişliği vardır ama nedense şimdiye kadar ben birisinden şikayetçi olduktan sonra ve evlerine mahkeme kağıdı gittikten sonra bütün o serseriler birer kuzuya dönüp özür dilemiş şikayetimi geri çekmemi istemiştir...

Şimdi merak ettiğim şey şu biz mahallede birisiyle kavga ederken ailelerimiz medeni insanlar oturup konuşurlar kavga etmezler demiyorlarmı?

Öyleyse neden aynı şiddeti polis, ordu yada eylemciler,teröristler yaptığı zaman adı hak/hukuk yada özgürlük/din/vatandaşlık sevgisi/ırk gibi kavramlara dayandırılıyor? yapısında ordu bulunan bir ülke ne kadar medenidir? burda sadece türkiyeden değil bütün dünyadan bahsediyorum...

 

Evet vicdani retçiyim yurtdışına çıkarsam bedelli yapacağım...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ben savaşmaktan anlamam, kavga bile edemem... Beni tehdit edenlerden veya herhangi bir sebeple benimle fiziksel olarak kavga eden herkesten her zaman şikayetçi olmuşumdur polis bile "sen neden dövmüyorsun" diyerek benimle alay etmişliği vardır ama nedense şimdiye kadar ben birisinden şikayetçi olduktan sonra ve evlerine mahkeme kağıdı gittikten sonra bütün o serseriler birer kuzuya dönüp özür dilemiş şikayetimi geri çekmemi istemiştir...

Şimdi merak ettiğim şey şu biz mahallede birisiyle kavga ederken ailelerimiz medeni insanlar oturup konuşurlar kavga etmezler demiyorlarmı?

Öyleyse neden aynı şiddeti polis, ordu yada eylemciler,teröristler yaptığı zaman adı hak/hukuk yada özgürlük/din/vatandaşlık sevgisi/ırk gibi kavramlara dayandırılıyor? yapısında ordu bulunan bir ülke ne kadar medenidir? burda sadece türkiyeden değil bütün dünyadan bahsediyorum...

 

Evet vicdani retçiyim yurtdışına çıkarsam bedelli yapacağım...

Yani politik nedenlerden dolayı vicdanı redci değilsin.

Dinden dolayı da değilsin.

 

İnsancıl nedenlerden dolayı redcisin.

 

Sen bizdensin..

 

Aradaki farkları göremeyenlere acıyorum.

Vicdani red konusunu tartışırken bile kin ve nefret tohumlarını saçanlara gerçek vicdani reddin ne olduğunu bu ileti çok güzel açıklıyor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Yani politik nedenlerden dolayı vicdanı redci değilsin.

Dinden dolayı da değilsin.

 

İnsancıl nedenlerden dolayı redcisin.

 

Sen bizdensin..

 

Aradaki farkları göremeyenlere acıyorum.

Vicdani red konusunu tartışırken bile kin ve nefret tohumlarını saçanlara gerçek vicdani reddin ne olduğunu bu ileti çok güzel açıklıyor.

Hacı ne uzatıyorsun.

Bazısı insancıl nedenlerden yapmaz, bazısı şu bazısı bu.

Ben de 5 ayımı devlet aptallığına adamamak için yapmam.

 

Neyi tartışıyorsun, neyi çözüme bağlayacaksın?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hacı ne uzatıyorsun.

Bazısı insancıl nedenlerden yapmaz, bazısı şu bazısı bu.

Ben de 5 ayımı devlet aptallığına adamamak için yapmam.

 

Neyi tartışıyorsun, neyi çözüme bağlayacaksın?

Burası forum..

Burada tartışırsın..

Tartışmayıp da ne yapacaktık yani..

Bizden ne yapmamızı bekliyorsun...

 

Sen beş ayını, belki de altı ayını devlete çalışıyorsun.

Bu yüzden askerlik yapmam diyorsun ama, sana o şansı vermez bu devlet.

Çünkü bu devlet de senin gibi düşünüyor.

Bu devlet de senin gibi faşist...

Birbirinize tam uymuşsunuz...

 

Senin vicdani red nedenin faşizm..

Aramızda vicdanı faşist olanları simgeliyorsun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Burası forum..

Burada tartışırsın..

Tartışmayıp da ne yapacaktık yani..

Bizden ne yapmamızı bekliyorsun...

 

Sen beş ayını, belki de altı ayını devlete çalışıyorsun.

Bu yüzden askerlik yapmam diyorsun ama, sana o şansı vermez bu devlet.

Çünkü bu devlet de senin gibi düşünüyor.

Bu devlet de senin gibi faşist...

Birbirinize tam uymuşsunuz...

 

Senin vicdani red nedenin faşizm..

Aramızda vicdanı faşist olanları simgeliyorsun.

Ne alakası var Hacı

Ha vicdani ha siyasi, ha dini...

Demek istediğim askerlik yapmak istemeyen yapmaz.

Kimsenin kişiyi istemediği bir şey yapmaya zorlamaya hakkı yok.

 

Faşist ne alaka yahu? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 ay sonra...

Bugun gelen aciklamalarla RTE askerlik konusunu tamamen ekonomik somuruye baglamistir. Bedelli askerlik ve askerligi, 21 gun dahil yapmamayi sadece para somurusune dayandiran RTE; cok acikki vicdani red kabulu halinde bu ekonomik somuruden mahrum kalacagini gormustur.

 

Oyuzden de duygu somurusu yapmakta askerligi guya korumakta ve bundan muafligi da bilincli, farkindalikli vicdani red'din insan ve insanlik anlayisi yerine; maddi somuru temeliner oturtmaktadir.

 

Oyuzden askerlik konusundaki kabullerive redleri vatandaslar ve yurt disinda yasayanlar cok iyi ve dikkatli algilamali ve degerlendirmelidir. Kisaca "Para odersen askerligi yapmazsin, yok odemezsen de yaparsin" seklinde bir dayatma ve ekonomik ve de duygu somurusu vatandasa sunulmaktadir.

 

Bu da RTE'nin askerligi degilde; bu konudan gelecek ekonomik cikari dusundugunu gozler onune sermektedir. Cunku sonucta vicdani reddin kabulu halinde bu yolu secen kisi ekonomik bir kayba ugramayacaktir. Bu da RTE'nin askerlikten saglayacagi ekonomik cikari onleyecektir. O yuzden de vicdani red konusunda RTE hem Mehmet ile Muhammed'i baglayarak dini duygusal somuru, hem de Mehmed'i vatan ile baglayarak milli somuru yapmaktadir.

 

Her konuda oldugu gibi, bu konuda da RTE'yi ilgilendiren tek konunun ekonomik cikar oldugu ve bunun icin her konuyu her turlu duygu somurusune tasimaktan kacinmayacagi algilanmis oldu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra...

Yeni uye olarak bir iki kelam da ben edecektim ama okudugum yazilardaki seviye dusuklugu buna mani oldu.

Kusura bakmayin,NOTAMATIK gibi bir yorumcu bu foruma uye olmus,katki yapmis, ama ayni durumdan muzdarip ki,bir daha gorunmemis,korkarim yakinda korler sagirlar birbirinizi agirlarsiniz.

 

15 ay askerlik = MEMHEMTCIK

 

6 ay kisa donem = MEHMET

 

1 Ay bedelli = MEHMET BEY

 

Vicdani Red = MEMOS

Link to comment
Share on other sites

Yeni uye olarak bir iki kelam da ben edecektim ama okudugum yazilardaki seviye dusuklugu buna mani oldu.

Kusura bakmayin,NOTAMATIK gibi bir yorumcu bu foruma uye olmus,katki yapmis, ama ayni durumdan muzdarip ki,bir daha gorunmemis,korkarim yakinda korler sagirlar birbirinizi agirlarsiniz.

 

15 ay askerlik = MEMHEMTCIK

 

6 ay kisa donem = MEHMET

 

1 Ay bedelli = MEHMET BEY

 

Vicdani Red = MEMOS

 

 

Merhaba Reha, eski dost ve arkadaşım.

Seni burada görmek güzel. Ama haklısın, burası baaayaaa yavaş işliyor. :)

Sanırım biraz daha zamana ihtiyacı var.

Sen daha neler yapıyorsun ?.

 

Sevgiler

Ataol

Link to comment
Share on other sites

  • 2 sene sonra...

Kısaca bu konudaki teorik görüşüm :

 

Vicdani Red demokratik bir haktır.

 

Ancak, bu hak Emperyalist bir devletin vatandaşı için anlamlıdır.

 

Eğer, bu hakkın talep edildiği devlet emperyalistler tarafından sömürülen, işgale uğrayan, tehdit edilen bir ülkenin devleti ise  ve bu devlet başka bir ülkenin toprağında gözü olmayan ve bu amaçla asker bulundurmayan, yalnızca savunma amacı ile asker bulunduran bir devlet ise bu hak anlamlı değildir.

 

İşgale, saldırıya maruz kalan bir ülkede, vicdani red hakkının bulunması ve kullanılması, ülkenin profesyonel ordu ile savunulmasının yeterli görülmesi söz konusu olamaz.

 

Bireylerinin askerlikten bu yolla muaf olabildiği, yalnızca maddi veya politik veya patalojik saldırgan güdülerini tatmin edenlerden terkip edilmiş profesyonel askerlerin oluşturduğu bir orduya sahip böyle bir ülkenin halkı durumunun vehametini asla idrak edemeyeceği gibi, bunun sonucu olarak da yeterli kamuoyu desteği sağlanamayacağından veya neticede kamuoyunda ölenler için bir duyarsızlık söz konusu olacağından işgal kaçınılmaz olacaktır.

 

Zira, bir ülkenin işgal edilmesine karşı savaşan ordu ile saldırgan ülkenin ordusu arasındaki savaş, TV'den izlenerek eğlence için kritik yapılabilecek iki profesyonel futbol klübü arasındaki maça benzemez.

Link to comment
Share on other sites

Eğer, bu hakkın talep edildiği devlet emperyalistler tarafından sömürülen, işgale uğrayan, tehdit edilen bir ülkenin devleti ise  ve bu devlet başka bir ülkenin toprağında gözü olmayan ve bu amaçla asker bulundurmayan, yalnızca savunma amacı ile asker bulunduran bir devlet ise bu hak anlamlı değildir.

 

Savaşlarda insanlar öldürülür. Askerlikte de savaşma, insan öldürme öğretilir. Sebep ne olursa olsun, savaşarak insan öldürmek birey bilincinin kabulleneceği bir olgu değildir.

 

Emperyalizme karşı anlamlı olan vicdani red konusu, istenmeyen düzenler, yönetimler için de geçerli ve anlamlıdır. Kaldı ki savaşlar da muktedirlerin istekleri doğrultusundadır. Kimse marak etmesin ki, muktedirler olmadığında halklar kardeşçe geçineceklerdir. 

Link to comment
Share on other sites

Savaşlarda insanlar öldürülür. Askerlikte de savaşma, insan öldürme öğretilir. Sebep ne olursa olsun, savaşarak insan öldürmek birey bilincinin kabulleneceği bir olgu değildir.

 

Emperyalizme karşı anlamlı olan vicdani red konusu, istenmeyen düzenler, yönetimler için de geçerli ve anlamlıdır. Kaldı ki savaşlar da muktedirlerin istekleri doğrultusundadır. Kimse marak etmesin ki, muktedirler olmadığında halklar kardeşçe geçineceklerdir.

Muktedirler olmadığında halkların kardeşçe yaşaması ancak bireylerin birey bilincine insanlaşma temelinde sahip olması ile mümkündür. Ki zaten bu temelde gerçekten birey bilinci olan halklarda muktedir olamaz.

 

Bununla beraber, hangi temelde olursa olsun birey bilinci Emperyalizme direnmeyi de gerektirir. Kendi birey olma hakkının olamayacağı bir muktedirin egemenliğine direnme hakkı da birey bilincinin ortaya koyduğu bir haktır.

 

O nedenle, birey bilincine sahip olanların, kendi birey olma haklarını elinden almaya çalışan kendi muktedirlerine direnirken ve bunu bir hak olarak görürken, emperyalist muktedirlere direnmemesi çelişki olur.

 

Hatta bu direniş eğer son raddede yaşam hakkına bile tecavüz düzeyine inmesi de dahil olmak üzere meşru müdafaa temelinde yaşanması gerekiyorsa, muktedirin iç veya dış olması direnen açısından bir şey farkettirmemeli diye düşünüyorum.

Link to comment
Share on other sites

Muktedirler olmadığında halkların kardeşçe yaşaması ancak bireylerin birey bilincine insanlaşma temelinde sahip olması ile mümkündür. Ki zaten bu temelde gerçekten birey bilinci olan halklarda muktedir olamaz.

 

Bununla beraber, hangi temelde olursa olsun birey bilinci Emperyalizme direnmeyi de gerektirir. Kendi birey olma hakkının olamayacağı bir muktedirin egemenliğine direnme hakkı da birey bilincinin ortaya koyduğu bir haktır.

 

O nedenle, birey bilincine sahip olanların, kendi birey olma haklarını elinden almaya çalışan kendi muktedirlerine direnirken ve bunu bir hak olarak görürken, emperyalist muktedirlere direnmemesi çelişki olur.

 

Hatta bu direniş eğer son raddede yaşam hakkına bile tecavüz düzeyine inmesi de dahil olmak üzere meşru müdafaa temelinde yaşanması gerekiyorsa, muktedirin iç veya dış olması direnen açısından bir şey farkettirmemeli diye düşünüyorum.

Buradaki fark birey bilinci farkidir. Bireyci akilci, bencil ve bananeci bireysellik tam da bu temeldedir ve sadece kendi bireysel, zumresel, sinifsal v.s. cikarini dusunur ve bunun icin herseyi mesru ve mubah kilar.

 

Yani kendi bireysel cani icin vicdani red istemek ile, insanlik adina bunu bireysel olarak istemek farklidir.

Link to comment
Share on other sites

Yani kendi bireysel cani icin vicdani red istemek ile, insanlik adina bunu bireysel olarak istemek farklidir.

Zaten bu ayrım önceki sayfalarda da vurgulanmış. Ama benim bahsettiğim bu değil.

 

Bu bir çıkmazdır bana göre. Şöyle ki; bir vahşi Leoparı asla öldürmek istemeyiz ama bir sebeple bize saldırdığında ve kaçacak bir fırsat olmadığında iki seçenek vardır : Direnmek veya teslim olup onun tarafından parçalanmak.

 

Buna göre, Vicdani Ret, emperyalist ülkelerde yaygınlaşmadıkça, emperyalizmin tehdidindeki ülkelerde yaygınlaşmasının insanlık adına bir faydası olamayacaktır.

 

Tarihten bir örnek :

 

Bugünkü Arnavut ve Helenlerin ataları İliryalılar çok barışçı bir halktı ama tarihte kuzeyden gelen vahşi kavimlerin katliam ve işgallerinden kurtulamadıkları gibi, kendi ülkelerini işgal eden kavimlere barışçılıklarını sirayet de ettiremediler ve tam tersine Arnavut veya Helenler gibi savaşçı kavimlere dönüştüler.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zaten bu ayrım önceki sayfalarda da vurgulanmış. Ama benim bahsettiğim bu değil.

 

Bu bir çıkmazdır bana göre. Şöyle ki; bir vahşi Leoparı asla öldürmek istemeyiz ama bir sebeple bize saldırdığında ve kaçacak bir fırsat olmadığında iki seçenek vardır : Direnmek veya teslim olup onun tarafından parçalanmak.

 

Buna göre, Vicdani Ret, emperyalist ülkelerde yaygınlaşmadıkça, emperyalizmin tehdidindeki ülkelerde yaygınlaşmasının insanlık adına bir faydası olamayacaktır.

 

Tarihten bir örnek :

 

Bugünkü Arnavut ve Helenlerin ataları İliryalılar çok barışçı bir halktı ama tarihte kuzeyden gelen vahşi kavimlerin katliam ve işgallerinden kurtulamadıkları gibi, kendi ülkelerini işgal eden kavimlere barışçılıklarını sirayet de ettiremediler ve tam tersine Arnavut veya Helenler gibi savaşçı kavimlere dönüştüler.

Burada onemli olan insanlikdisi ve vicdandisi bir ortamda bulunmama algisi ve red de bu ortama sokma algisinadir.

 

Tabi ki boyle bir ortamda, biri seni vurmasin diye sen onu vuracaksin.

 

Burada konu boyle bir ortama yapilan zorlamaya olan reddir.

 

Ben neden baskasini oldurmek icin sav asa katilayim?

 

Zaten savasta isem konu farklidir.

 

Emperyalist ulkelerfde askerlik mecburi degildir, gonullu ve paralidir. Yani bir cesit meslektir. 

Link to comment
Share on other sites

Burada konu boyle bir ortama yapilan zorlamaya olan reddir.

 

İletimin alıntısını niye " üç "ledin ? Bir kere yetmedi mi ?  :D

 

Ben de böyle bir ortama zorlayanın en başta emperyalizm ve onun işgal tehditi olduğunu söylüyorum. O nedenle en başta gidip vicdani reddini işgalcilere yapacaksın. Tabii kabul ederlerse. .. :)

 

Zaten o yüzden Vicdani Reddin emperyalist bir ülke vatandaşı için anlamlı olduğunu söylüyorum.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...