Jump to content

Şiddet Nedir, Şiddete Karşı Olmak Nedir


somebody

Recommended Posts

2 saat önce, Kafir İmam yazdı:

Bu dünyaya senin gibi üretilmiş insan lazım değil , üreten insan lazım .. sonuçta çoğunuz aynı fötün mahsülüsünüz.

 

Üzerime falan alındığımı zannetme lütfen ancak her ateist bireysel değerlendirilmeli, çünkü onların tek bir ortak paydaları var.:)

Nedir o ortak payda? Piyasaya sürülmüş tüm tanrıları reddederler. Bunun dışında onları bir çatı altında toplayan ortak bir nokta yoktur. Dolayısıyla her yelpazen çıkmaları mümkün ve her pisliğe karışmaları da mümkün. Hasılı "... çoğunuz aynı fötün..." diyerek genelleme yapmak pek yakışık olmadı.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Kafir İmam said:

Bu dünyaya senin gibi üretilmiş insan lazım değil , üreten insan lazım .. sonuçta çoğunuz aynı fötün mahsülüsünüz.

 

Söz hakkın olduğunu sanmıyorum
Kuşluğunu yap ve öt sadece
Düşünmeyi beceremediğin kesin
İnsan için lazım kriterleri ancak inançlı yani dogmatik kafalarda olur.
İyi insan kötü insan kriterlerin de var değil mi o ilkel kafada? :)

 

Link to comment
Share on other sites

14 saat önce, Ateist-Bakış yazdı:

Söz hakkın olduğunu sanmıyorum
Kuşluğunu yap ve öt sadece
Düşünmeyi beceremediğin kesin
İnsan için lazım kriterleri ancak inançlı yani dogmatik kafalarda olur.
İyi insan kötü insan kriterlerin de var değil mi o ilkel kafada? :)

 

İyilik kötülük diye somut bir şey yoktur önce bunu anla. Sakat koyunu sırtında veterinere taşıyan çobanı iyilik örneği gösterirler sonra da koyunu keser yerler. Hangisi iyi hangisi kötü?

Bu iki yüzlülük hem dinci hemde sözde çağdaş tayfanın çoğunda var. @kavak bu yüzden çoğu aynı şeyden üretilmişler dedim.

Greenpeace üyeleri çevrecilik yaparlar ama hiçbiri sivil havacılığa ses çıkarmaz. Asıl oksijeni tüketen uçaklardır. İki saatlik uçan bir jet motoru 300 ton oksijen tüketir.

Bu da bir çeşit ikiyüzlülük ve kimlikçiliktir. Yani ben çevrecilik derneğine üye oldum öyleyse çevreciyim diyor herkes. Hele bir de eylemde polis dayağı yemişse çevrecinin önde gideni oluyor yaaa😂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 hafta sonra...
On 14.02.2022 at 19:13, Ateist-Bakış yazdı:

Bu başlıkta uzun uzun benzetmelerle detaylarla anlatmıştım ama ne kadar bilirsen bil, bildiğin karşındakinin anladığı kadardır kuralından dolayı anlaşılmadığından en basit haliyle özetleyeyim.

1- Bu dünyada şiddet vardır çünkü insan sistemleri illüzyonlara dayalıdır.
2- İllüzyonlar inançtır.
3- Tüm illüzyonların birbiriyle çatışması kaçınılmazdır ve haliyle hep şiddet çıkar.
4- Bütün bu illüzyonları gerçeğin acı yüzü er geç yok edecektir.
5- Ancak gerçekle yüzleşmenin yaratacağı son büyük şiddet, illüzyonlara bağlanmış insanların yüzde doksanını yok edecektir.

Bütün bu durumlar bir görüş değil bir tespittir.
Kendini kandıran herkes gerçekle yüzleşir ve kandırılmışlığı yok olur.

Dünyayı, gerçekliği, evrimi, maddeyi anlamamış birisinin sorudur bu "Şiddet Nedir"


 

İnsanlığın %90 ı nasıl bir şiddet ile yok olacak? Nükleer bir savaş olmadıkça zor gibi görünüyor. Ki nükleer bir savaş dediğiniz sistemi yaratacak mı?

Link to comment
Share on other sites

On 14.02.2022 at 19:17, Ateist-Bakış yazdı:

Mevcut dünya düzenin nasıl yıkılacağı, illüzyonların nasıl sonlanacağı, inananların tabiriyle kıyametin nasıl kopacağı (tüm tetikleyici ve etkenleriyle) önceki mesajlarımda var.
Üç aşağı beş yukarı olaylar zincirinin bir haritasını çıkarabilirsiniz. Yanılgı payım en fazla %5 olabilir. Bu da sürpriz faktörüdür.

Bilgili olduğunuzu düşünmesem direkt psikiyatrik vaka derdim. Kafir imam size anibal demişti. Siz o musunuz? Zira kendisi de müslümanlar protein kaynağı olacak derdi hep. 

Link to comment
Share on other sites

Şiddet açık bir şekilde (şiddetin tanımının açıklığı) herhangi bir kişide acıya sebep olan eylemdir. Dolayısıyla herhangi bir eylem duruma bağlı olarak bir şiddet sayılabilir.

On 10.02.2022 at 14:31, Kafir İmam yazdı:

Veya bile bile yanlış yapmak da şiddet olabilir mi?

Burada o yanlışın sonucunda herhangi bir kişinin zarar görüp görmediği önemli. Örneğin genelde yalan söylemek pek acıya sebep olmaz hatta kimi durumlarda acıdan kurtarabilir de.

On 10.02.2022 at 14:31, Kafir İmam yazdı:

Devlet eliyle mi yoksa sivil yolla mı yapılırsa adına şiddet denir?

Devlet tanımı gereği çoğunluğa herhangi bir şiddet uygulayamaz. Uygulasa bile çoğunluğun yararını gözeteceği için yaptığı bu eylem şiddetten daha çok bir iyilik (ahlaki iyi ile karışmasın, kullanacak kelime bulamadım) olacaktır. Yani kabaca sadece sivil yolla yapılırsa şiddet oluyor.

On 10.02.2022 at 14:31, Kafir İmam yazdı:

Veya kimlere şiddet uygulamak meşrudur?

Eğer devlet yapmazsa veya devlet adına yapılmazsa şiddet meşru olamaz asla. Devlet amacı gereği de çoğunluğun iyiliğini gözeteceği için de toplumun düzenini bozan kişilere toplumu korumak amacıyla şiddet uygulamak meşrudur denilebilir.

On 10.02.2022 at 14:31, Kafir İmam yazdı:

Zorbalığa direnmek nasıl mümkün olabilir?

Zorbalığa direnmek o şey zorbalık olduğu sürece imkansızdır çünkü zorba olan taraf her zaman mağdur olandan daha güçlü olmak zorundadır. Güçsüzün güçlü olanı yenmesi de olanıksızdır. Tabii eğer mağdur olan taraf yeterli gücü kazanırsa bu eylemi zorbalık olmaktan çıkarabilir ki bu durumda o kişi gayet de bunu bitirebilir.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Charles Dawkins said:

Bilgili olduğunuzu düşünmesem direkt psikiyatrik vaka derdim. Kafir imam size anibal demişti. Siz o musunuz? Zira kendisi de müslümanlar protein kaynağı olacak derdi hep. 

Anibal de güçlü ateist idi sanırım.
Ateistforum'dan hatırlıyorum.
Güçlü ateistlerin bilinçleri birbirine benzer.

Link to comment
Share on other sites

13 saat önce, Virtual yazdı:

Şiddet açık bir şekilde (şiddetin tanımının açıklığı) herhangi bir kişide acıya sebep olan eylemdir. Dolayısıyla herhangi bir eylem duruma bağlı olarak bir şiddet sayılabilir.

Burada o yanlışın sonucunda herhangi bir kişinin zarar görüp görmediği önemli. Örneğin genelde yalan söylemek pek acıya sebep olmaz hatta kimi durumlarda acıdan kurtarabilir de.

Devlet tanımı gereği çoğunluğa herhangi bir şiddet uygulayamaz. Uygulasa bile çoğunluğun yararını gözeteceği için yaptığı bu eylem şiddetten daha çok bir iyilik (ahlaki iyi ile karışmasın, kullanacak kelime bulamadım) olacaktır. Yani kabaca sadece sivil yolla yapılırsa şiddet oluyor.

Eğer devlet yapmazsa veya devlet adına yapılmazsa şiddet meşru olamaz asla. Devlet amacı gereği de çoğunluğun iyiliğini gözeteceği için de toplumun düzenini bozan kişilere toplumu korumak amacıyla şiddet uygulamak meşrudur denilebilir.

Zorbalığa direnmek o şey zorbalık olduğu sürece imkansızdır çünkü zorba olan taraf her zaman mağdur olandan daha güçlü olmak zorundadır. Güçsüzün güçlü olanı yenmesi de olanıksızdır. Tabii eğer mağdur olan taraf yeterli gücü kazanırsa bu eylemi zorbalık olmaktan çıkarabilir ki bu durumda o kişi gayet de bunu bitirebilir.

Yorumun için teşekkürler,

Devletin görevini yapmaması büyük çoğunluğun zararına sebep olacağı için şiddet sayılabilir. Zaten devlet denen şey halk tarafından kurulmuş ama çoğunluk acı çekmeye razı edildiyse örneğin devlete zeval gelmesin diyerek herşeye razı edilmesi de şiddettir. Çoğunluğun bunu istemesi devleti meşru kılmamalı. Çocuğun geleceği hakkında babalar dedeler zenginler istediği için karar verilip razı edilmeye zorlanması da şiddettir.

Bu tür devlet sistemleri aynı din gibi korkutarak yönetir. Şiddet ile sindirerek razı etmeye çalışır. Bence bu şiddet meşru değildir.

Link to comment
Share on other sites

9 saat önce, Kafir İmam yazdı:

Devletin görevini yapmaması büyük çoğunluğun zararına sebep olacağı için şiddet sayılabilir

Işte o zaman o devlet devlet olmaktan çıkmış oluyor ve bu durumda halk o yapının varlığını sürdürmesine izin vermemeli.

9 saat önce, Kafir İmam yazdı:

Çoğunluğun bunu istemesi devleti meşru kılmamalı.

Zaten çoğunluğun istemesi değil, çoğunluğun yararına olması önemli olan. Örneğin topluma zarar verecek (veya verebilecek) birinin toplumdan uzaklaştırılması çoğunluğun yararınadır ve devletin yapması gerenkendir fakat bu adam katil potansiyeli taşıyorsa bu durumda çoğunluk bundan çok daha kötü şeyler isteyecektir adam için.

Çoğunluğun yararına derken ne kastettiğimi biraz açmam gerekiyor sanırım. Topluma zarar verme ihtimali olan birini (burada rastgele biri değil, bir suçluyu kastediyorum çünkü rastgele birini toplumdan uzaklaştırırsanız o kişinin suçlu olmama ihtimali gereği devlet görevinin tersini yapmış olabilir) toplumdan uzaklaştırmak veya topluma geri kazandırmak toplumun yararına olacaktır çünkü hem böylece topluma gelebilecek olan zararlar minimalize edilmiş olur ve de o kişi pek de bi' zarar görmüş olmaz. Yani devlet görevini diğer ihtimale göre daha çok yerine getirmiş olur.

Link to comment
Share on other sites

On 08.03.2022 at 21:43, Ateist-Bakış yazdı:

Anibal de güçlü ateist idi sanırım.
Ateistforum'dan hatırlıyorum.
Güçlü ateistlerin bilinçleri birbirine benzer.

 

Güçlü ateist nedir ula? Ateistin zayıfı da mı var. Yani ateistim ama cumaya da giderim gibi bir şey mi😆😆😆

Ateistin referansı bilimdir bilim. Senin benim referansıma ihtiyacı olmaz. Bunlar dinci kaynaklı laflar. Muhammed'in yancısı Ebu Bekir gibi değil yani. Ateistin yancıya ihtiyacı yoktur. Sen hocanın çıkardığı gazları mı soluyorsun😀

Link to comment
Share on other sites

On 09.03.2022 at 21:07, Virtual yazdı:

Işte o zaman o devlet devlet olmaktan çıkmış oluyor ve bu durumda halk o yapının varlığını sürdürmesine izin vermemeli.

Zaten çoğunluğun istemesi değil, çoğunluğun yararına olması önemli olan. Örneğin topluma zarar verecek (veya verebilecek) birinin toplumdan uzaklaştırılması çoğunluğun yararınadır ve devletin yapması gerenkendir fakat bu adam katil potansiyeli taşıyorsa bu durumda çoğunluk bundan çok daha kötü şeyler isteyecektir adam için.

Çoğunluğun yararına derken ne kastettiğimi biraz açmam gerekiyor sanırım. Topluma zarar verme ihtimali olan birini (burada rastgele biri değil, bir suçluyu kastediyorum çünkü rastgele birini toplumdan uzaklaştırırsanız o kişinin suçlu olmama ihtimali gereği devlet görevinin tersini yapmış olabilir) toplumdan uzaklaştırmak veya topluma geri kazandırmak toplumun yararına olacaktır çünkü hem böylece topluma gelebilecek olan zararlar minimalize edilmiş olur ve de o kişi pek de bi' zarar görmüş olmaz. Yani devlet görevini diğer ihtimale göre daha çok yerine getirmiş olur.

İşte ben bunu sorarım hep, direnmek mi  yada yaşam hakkını gaspedenlere karşı nasıl bir mücadele önerilebilir. Ölmek direnmek midir , kapına zorbalıkla gelene aynı dilde cevap gerekmez mi ? Yani kim olursa olsun kim ne derse desin zorbalığa susmamak gerek bence bu şiddet olmaz. 

Link to comment
Share on other sites

Evrensel bir kurala, olması gerekene işaret ettiğini sanırlarken kendilerini gösteriyorlar.
Görüyorum sizleri :) :) 

Goril seviyesindekilerin beceri diye kıçına parmak sokmalarına tanık oluyorum.

Bu insanlara bakınca besin zincirinin en altlarındaki tırtıllar aklıma geliyor.

Dünyada iki insan türü vardır.
Biri homo sapiens (insanların %95 civarı)
Diğeri homo sapiens sapiens (%5)
Buradaki konuşmalardan görünen o ki homo sapiensler (şablon öğretilmiş, şablonu tekrarlayan, tabu kısıtlamalı insan) ile homo sapiens sapiensler (bilgi modelleyen, şablon dışına çıkan, tabu yıkan insan) arasında savaş zamanı çoktan gelmiş de geçiyor.
Bir tür diğerini yok edecek. Ve her şey kamera önünde olacak. Porno gibi.
Ekonomik kaynaklar ucu ucuna gidiyor.
Trilyonlarca dolar harcayıp kubbeler, minareler, binalar, fantastik heykeller inşa ediyorlar.

Dezenformasyon ile şaşırtmaca ile homo sapiens sapiensleri oyalıyorlar ama homo sapiens sapienslerin en iyi yaptığı şeyi, yani hesap kitap, analizi, erteleyecek oyalamaca kalmadı. Cidden. 

Kaçınılmaza gidiyor her şey.
Şurada bile yazışırken homo sapiens üyelerinin hazır şablonlara atıfta bulunarak kamuflaj kullanmaları görülüyor.

Gerilim tırmandıkça sapienslerin öğretilmiş şablon ağları arasındaki zincirler sallanıp kopuyor (devletler cepheleşiyor, tedarik zincirleri kopuyor veya düzgün işlemiyor, üretim planlanamıyor.

Çin köle işgücüyle dünya üretim ve tedarik zincirini bir süre daha işletmeye çalışacak sanırsam.
 

Açıkça sapiens sapiens türünden insanlar varsa burada tavsiyem değerlerinizi metaller olarak tutun.
Debisi yüksek ve küçük akarsuların olduğu tercih edilmeyen ormanlar bulun.
Debili akarsu hem barınmada hem beslenmede işinize yarar. Güvenlik de sağlar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...