kavak Konu tarihi: 23 saat önce Report Paylaş Konu tarihi: 23 saat önce Bilgi güçtür, diye çok yerinde bir özlü söz vardır. İslam hakkında ahkâm kesenler bazı verileri nedense hep hasıraltı etmeye uğraşırlar veya görmezden gelirler. Muhammed´i öve öve bitiremezler. Bu nedenle bunlarla karşılaşırsanız bilinmesi gereken bazı gerçekler var... İslam ile ilgili bilgilerin temeli Muhammed´in ölümünden en azından 100-150 sene sonra yazılan kaynaklara dayanır. Yani İslam´ın şekillenmesi bir bakıma 9./10. yüzyılda başlar. Bilmeyenler olabilir: Yine İslam kaynaklarına göre Muhammed, 8 Haziran 632 yılında Medine´de vefat etmiştir. Biyoĝrafiler: Es-Siret'ün-Nebeviyye (Muhammedin hayatı) : Ibn-Hišām (ölüm tarihi: 834), Ibn-Isḥāq´ın yazılarından esinlenir. Ki bu yazıların tümü kayıp. Kitāb al-maġāzī (Muhammedin savaşları): Al-Wāqidī ( ölüm tarihi: 822) Ṭabaqāt: Ibn-Saʿd (ölüm tarihi: 845) Annales, Ta’rīh: Al-Ṭabarī (ölüm tarihi: 922) İslam dünyasında genel kabul görmüş hadis yazarları: Al- Buḫārī, (ölüm tarihi: 870) Abū Muslim, (ölüm tarihi: 875) Abū Dawūd (al-Siǧistānī), (ölüm tarihi: 888) Al-Tirmiḏī, (ölüm tarihi: 892) Al-Nasā’i, (ölüm tarihi: 915) Ibn Māǧa, (ölüm tarihi: 886) Hasılı bu veriler bize şunu söylüyor: İslam´ın ilk devri bir hayli karanlıktır, çünkü elimizdeki bilgiler olayların yaşandıĝı iddia edilen tarihlerden çok sonraları kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alanların hiçbiri Muhammed´i görmemiş ve onun zamanında yaşamamıştır. Haliyle bu yazıtlardaki bilgilerin doĝruluk payı bir hayli güvensizlik barındırıyor, çünkü bunları İslam´dan baĝımsız olarak teyit edecek kaynaklar yok denecek kadar az. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 23 saat önce Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 23 saat önce Ibn-Hišām´ın "Es-Siret'ün-Nebeviyye" (Muhammedin Hayatı) eserinden küçük bir kesit. Buyrun kendiniz okuyun ve karar verin: Yemenlilerin ileri sürdüklerine göre Yemen'de bir mesele üzerinde anlaşamadıkları zaman aralarını bulmak için hakem yaptıkları bir ateş varmış . Bu ateş zalimi yakar mazluma tesir etmezmiş. Tubba'ın milleti putları ile ve dinlerine göre putlar ına sundukları kurbanhkları ile, iki yahudi haham ise kendi mukaddes kitapları boyunlarına asılı olduğu halde çıktılar. Ateşin çıkacağı yerin karşısında oturdular. Ateş çıkıp onlara doğru gelince ondan korkup önünden çekildiler. Orada hazır bulunan halk onları teşvik edederek ateşe dayanmalarını emrettiler. Bunun üzerine Yemenliler tahammül ettiler, ateş onları sardı getirdikleri putları ile sundukları kurbanlıkları ve bunları götüren Himyerlileri yaktı. İki haham ise boyunlarında kitapları ile alınları terleyerek zararsız ziyansız ateşten çıktılar. O zaman bütün Himyerliler Tubba'ın yeni dinine girdiler. Yahudilik Yemen'e işte bu şekilde girmiştir. İbn-i İshak der ki: Birinin bana anlattığına göre iki yahudi hahamı ile Himyerliler, ateşi çıktığı yere geri çevirmek hususunda iddiaya giriştiler ve hangisi bu işi başarırsa onun dininin hak dini olduğu kabul edilecek dediler. Bunun üzerine birkaç Himyerli, putları ile ateşe yaklaştı. Ateş onları yakmak için fışkırdı. Himyerliler korkup çekildiler; ateşi yerine geri çeviremediler. O zaman iki yahudi haham Tevrat'tan ayetler okuyarak ateşe yaklaştılar. Onlar okudukça ateş geri gitti. Böylece hahamlar onu çıktığı yere geri çevirmiş oldular; bunun üzerine bütün Himyerliler yahudi dinine girdiler. Bu iki rivayetten hangisinin vuku' bulduğunu ancak Tanrı bilir. Dipnot: Bu kitapta buna benzer akla ziyan çok hikaye mevcut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now