Jump to content

Recommended Posts

İnternet de gezinirken sıklıkla şu argüman üzerinden Atatürk e saldıran ve bunu çemkirme yöntemi ile yapan alamancı kapalı kadınlara rastlıyorum

Kullandıkları argüman ise o dönemde Almanya nın otomobil sanayisinde ne kadar gelişmiş olduğu fakat Atatürk ise halifeliği kaldırmak şapka devrimi ve kamuda kadınların türbanlı gezmelerine müsaade etmemek ike meşgül olup bu insanları cahil ve ahlaksız hale getirmesi bu onların savı

Bu arada Atatürk ün de kendi ataları olmadığını osmanlı torunu olduklarını vurguluyorlar

Gerçekte ise padişah dış borç ile saray yaptırırken anadolu insanları yoksulluktan kırılıyordu

https://eksiseyler.com/osmanli-devletinin-cokus-yakinken-yaptirdigi-satafatli-saraylar

Atatürk ise bu cahil insanların yakındıgı devrimleri ve inkılapları kayseri uçak fabrikası gibi atılımların önünü açmak için yaptı

Bugün Japon otomobil sanayisini herkes bilir 

https://tr.wikipedia.org/wiki/Rüzgâr_Yükseliyor

Şu animeye bir göz atın bende kısa zaman önce izledim 

Animenin konusu 2.dünya savaşınfa kullanılan Japon avcı uçagının nasıl ortaya çıktığı

Bizi ilgilendiren kısmı ise o dönemde biz uçak ihraç ederken Japonların bile bizinki kadar gelişmiş bir uçak sanayisi olmamasıdır

Peki bu fabrikayı bahsettiğim videolarda ki çemkiren cahil yobazların akıl hocaları kapatıp bizi Amerika'ya bagımlı hale getirip yçak sanayisini bitiren ciasal islamcılar değil mi

Bugün bu ciasal islamcılar sebebiyle dünya lideri bir uçak sanayimiz olmamasına ise değin mez ler

Olayın beni ırgalayan kısmı ise ciasal islamcıların gerçekte hain olmaları bir de üstüne cahilce yada art niyet ile bu insanlar ile mücadele edip ülkesi için çalışan Atatürk gibi bir adama çemkirme leri

 

Link to comment
Share on other sites

Ciasal islamcılar başta fetöcülerdir. Bu hainliklerini de din ile savunmaya kalkıyorlar. En ufak bir itirazda hemen " dinimize saldırıyollaaaaa" , "kızlarımız sokakta çıplak mı gezsin" diye çığırmaya başlarlar.

Ama asıl olan şey , kendilerinin bir ihanet çetesinin maşası oldukları gerçeğidir.

 

Arabın dininden bize ne ki , islamın ırzına geçen geçmiş zaten.

Türklerde kadına seks kölesi gözüyle bakılmazdı. Kadın sosyal hayatta değerli görülürdü.

 

Ama arabın dinini bize dayatan ciasal İslamcılar sayesinde evlilikler bile kadından yararlanma etkinliğine dönüştü.

MHP, AKP ve Fetö elebaşları geçmişte hep aynı karede yer almalarının sebebi budur.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 02.06.2024 at 13:13, Max Stirner yazdı:

İnternet de gezinirken sıklıkla şu argüman üzerinden Atatürk e saldıran ve bunu çemkirme yöntemi ile yapan alamancı kapalı kadınlara rastlıyorum

Kullandıkları argüman ise o dönemde Almanya nın otomobil sanayisinde ne kadar gelişmiş olduğu fakat Atatürk ise halifeliği kaldırmak şapka devrimi ve kamuda kadınların türbanlı gezmelerine müsaade etmemek ike meşgül olup bu insanları cahil ve ahlaksız hale getirmesi bu onların savı

Bu arada Atatürk ün de kendi ataları olmadığını osmanlı torunu olduklarını vurguluyorlar

Gerçekte ise padişah dış borç ile saray yaptırırken anadolu insanları yoksulluktan kırılıyordu

https://eksiseyler.com/osmanli-devletinin-cokus-yakinken-yaptirdigi-satafatli-saraylar

Atatürk ise bu cahil insanların yakındıgı devrimleri ve inkılapları kayseri uçak fabrikası gibi atılımların önünü açmak için yaptı

Bugün Japon otomobil sanayisini herkes bilir 

https://tr.wikipedia.org/wiki/Rüzgâr_Yükseliyor

Şu animeye bir göz atın bende kısa zaman önce izledim 

Animenin konusu 2.dünya savaşınfa kullanılan Japon avcı uçagının nasıl ortaya çıktığı

Bizi ilgilendiren kısmı ise o dönemde biz uçak ihraç ederken Japonların bile bizinki kadar gelişmiş bir uçak sanayisi olmamasıdır

Peki bu fabrikayı bahsettiğim videolarda ki çemkiren cahil yobazların akıl hocaları kapatıp bizi Amerika'ya bagımlı hale getirip yçak sanayisini bitiren ciasal islamcılar değil mi

Bugün bu ciasal islamcılar sebebiyle dünya lideri bir uçak sanayimiz olmamasına ise değin mez ler

Olayın beni ırgalayan kısmı ise ciasal islamcıların gerçekte hain olmaları bir de üstüne cahilce yada art niyet ile bu insanlar ile mücadele edip ülkesi için çalışan Atatürk gibi bir adama çemkirme leri

 

Alıntı

1857'de Tokugawa Şogunluğu'nun talebi üzerine , aralarında Hollandalı deniz mühendisi Hendrik Hardes'in de bulunduğu bir grup Hollandalı mühendis davet edildi ve yakındaki modern, Batı tarzı bir dökümhane ve tersane olan Nagasaki Yotetsusho (長崎鎔鉄所) üzerinde çalışmaya başladı. Hollanda'nın Nagasaki'deki Dejima yerleşim yeri . [7] Burası 1860 yılında Nagasaki Seitetsusho (長崎製鉄所) Nagasaki Demir (Çelik) Dökümhanesi olarak yeniden adlandırıldı ve inşaat 1861'de tamamlandı. 1868 Meiji Restorasyonunun ardından tersane, yeni Meiji Japonya Hükümeti'nin kontrolü altına alındı . İlk kuru havuz 1879'da tamamlandı.

1884 yılında Mitsubishi'nin kurucusu Yataro Iwasaki , Nagasaki Seitetsusho'yu Japon hükümetinden kiraladı, adını Nagasaki Tersanesi ve Makine İşleri (長崎造船機械工) olarak değiştirdi ve büyük ölçekte gemi inşa işine girdi. Iwasaki tersaneleri 1887'de doğrudan satın aldı. 1891'de Yokohama Dock Company, Ltd olarak "Mitsubishi Heavy Industries - Yokohama Machinery Works" kuruldu . Ana işi gemi onarımlarıydı ve buna 1897'de gemi servisini de ekledi. Çalışmalar, 1893'te Mitsubishi Goshi Kaisha'nın Mitsubishi Tersanesi olarak yeniden adlandırıldı ve 1896 ve 1905'te ek kuru havuzlar tamamlandı .

"Mitsubishi Heavy Industries - Shimonoseki Tersanesi ve Makine İşleri" 1914 yılında kuruldu. Endüstriyel makineler ve ticari gemiler üretiyordu. [9]

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Heavy_Industries

Onlar önce başladı.  Hammadde yedek parça üretimini bitirdikten sonra montaja geçtiler. Bizimkiler montajdan başladı direk. Dışa bağımlısın.

Yedek parça gelmeyince  kapandı fabrika. :)

Link to comment
Share on other sites

37 dakika önce, MrBean yazdı:

Onlar önce başladı.  Hammadde yedek parça üretimini bitirdikten sonra montaja geçtiler. Bizimkiler montajdan başladı direk. Dışa bağımlısın.

Yedek parça gelmeyince  kapandı fabrika. :)

Sonuçta biz uçak satarken Japonların uçagı yoktu 

Yanlış mıyım

Link to comment
Share on other sites

1 saat önce, Max Stirner yazdı:

Sonuçta biz uçak satarken Japonların uçagı yoktu 

Yanlış mıyım

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_military_aircraft_of_Japan

burada ki listeye göre olduğu yazıyor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yokosuka_Ro-go_Ko-gata

bu 1918 model deniz uçağı. :) 218 adet üretmişler.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yokosuka_Ro-go_Ko-gata#/media/File:Yokosho_ROgou_KOUgata.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Nakajima_Aircraft_Company

Link to comment
Share on other sites

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Jiro_Horikoshi

https://airandspace.si.edu/stories/editorial/mitsubishi-a6m-zero-fighter

Adam bu uçagı yaptığı sıralarda bizim uçak fabrikası kapanmak üzereydi 

Ama daha öncesinde uçak teknolojisinde biz daha ileriydik

Rüzgar yükseliyor animesi nde ise bu uçagı yapabilmek için Japon halkının nasıl bir yoksulluk çektiğine de değinilir

Bizde ise halk padişah saray yaptırdığı için yoksulluk çekiyor idi linkini attığın o Japon uçak sanayisinin dogduğu dönemde

İnternette garip bir şekilde bu fabrikanın kapanması hakkında sağlıklı bir bilgiye ulaşamadım

Ancak animeyi izlesen ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksın

https://www.netflix.com/tr/title/70293674?source=35&preventIntent=true

Link to comment
Share on other sites

@MrBean birileri bence ciasal islamcılar bu konuda ki gerçeklere ögren mem izi istemiyor 

Bu konuda hemfikir isek 

Şöyle düşünelim Alman uçak yada otomobil sanayisi yada attıgın linkler deki Japon uçak sanayisi dogduğu dönem ile padişahın dış borç ile saray yaptırdığı dönemler birbiri ile çakışır mı 

Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası ise birtakım hain yöneticiler tarafından kapatılmasa bugün hangi seviyede olurdu

https://ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/kayseri-ucak-fabrikasi/?pdf=3540

Benim asıl anlatmak istediğim ise Atatürk e çemkiren bu kadınların torunu olduğu osmanlı padilahı yüzünden bir otomobil yada uçak sanayimiz olmamasına rağmen

Atatürk'ün bu konuda nerdeyse ülkeyi yoktan var etmesine ve yine bir takım ciasal islamcılar tarafından ülkenin geri bırakılması gerçegi ortada olmasına rağmen

Ülkenin ilerlemesinin önündeki engelleri inkılaplar ile ortadan kaldırdı diye Atatürk gibi bir adama çemkirmesi dir

Link to comment
Share on other sites

19 dakika önce, Max Stirner yazdı:

@MrBean birileri bence ciasal islamcılar bu konuda ki gerçeklere ögren mem izi istemiyor 

Bu konuda hemfikir isek 

Şöyle düşünelim Alman uçak yada otomobil sanayisi yada attıgın linkler deki Japon uçak sanayisi dogduğu dönem ile padişahın dış borç ile saray yaptırdığı dönemler birbiri ile çakışır mı 

Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası ise birtakım hain yöneticiler tarafından kapatılmasa bugün hangi seviyede olurdu

https://ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/kayseri-ucak-fabrikasi/?pdf=3540

Benim asıl anlatmak istediğim ise Atatürk e çemkiren bu kadınların torunu olduğu osmanlı padilahı yüzünden bir otomobil yada uçak sanayimiz olmamasına rağmen

Atatürk'ün bu konuda nerdeyse ülkeyi yoktan var etmesine ve yine bir takım ciasal islamcılar tarafından ülkenin geri bırakılması gerçegi ortada olmasına rağmen

Ülkenin ilerlemesinin önündeki engelleri inkılaplar ile ortadan kaldırdı diye Atatürk gibi bir adama çemkirmesi dir

Almanların açtığı fabrikayla övünemem. 

Almanya savaşa girince yedek parça gelmeyince kapandı . 

Verdiğin yazıda her şey yazıyor zaten. 

Amerikan malı uçağı  İrana hediye ediyorlar komedi denir buna.:) 

Suçu Menderese atıyorlar ama Atatürk ölmeden Amerikan yandaşı olmuşuz. 

Alıntı

Ancak, fabrikada çalışan Alman işçi ve mühendislerin yüksek ücretlerinden doğan yüksek bakım maliyeti, şirket ortağı Junkers’in içerisinde bulunduğu malî bunalım ve anlaşma doğrultusundaki malî taahhütleri yerine getirememesi gibi nedenlerle 3 Mayıs 1928 tarihinde Türk-Alman ortaklığında kurulmuş olan Tomtaş şirketinin faaliyetine son verilmiştir. Mahkemeye intikal eden konu ile Hava Kuvvetleri Müfettişliği ilgilenmiş ve General Muzaffer Ergüder, Kayseri’de incelemeleri başlatmıştır. Junkers ile Milli Savunma Bakanlığı arasında bir protokol yapılarak tüm hisseler 520.000.-TL karşılığında Türk Tayyare Cemiyeti’ne devredilmiştir. 1930 yılında ise fabrikada yeniden uçak revizyonuna başlanmıştır. Amerikalıların, giderek Türk Havacılık Sanayii’ne girme girişimleri üzerine 1932 yılında da Milli Savunma Bakanlığı ile Amerikan The Curtiss Aeroplane and Motor Company Inc. firması ile bir sözleşme yapılmış ve “Curtiss Hawk ve Fledgling” uçaklarının üretimine başlanmıştır. Bu süreçte, Toplam 33 adet Curtiss Hawk ve 8 adet Fledgling üretilmiştir. Yine bu dönemde, fabrikada üretilen 1 adet Fledgling, Yzb. Enver Akoğlu (Em. General) tarafından Tahran’a götürülerek Türk Devleti’nin hediyesi olarak İran’a verilmiştir.Fabrikanın1933 yılında tamamen Milli Savunma Bakanlığı’na devredilmesi üzerine yeniden bir açılış yapılmış ve 1935 yılında Türkkuşu adına 3 ayrı tipte toplam 50 adet planör üretilmiştir. 1936 yılında Alman Gothaer Waggon Fabrik A G. ile lisans anlaşması yapılarak, 1937 yılından itibaren Gotha 145 uçaklarının üretimine geçilmiş ve toplam 45 adet Gotha 145 üretilmiştir.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Anafikri tekrar yazayım

Cumhuriyetin ilk yıllarında bir otomobil yada uçak sanayisi olmaması padişah yüzündendendir

Bu tür atılımlar yapılabilmesi içinde inkılap lar gereklidir

Alıntılıdıgın yazının tamamını okuduysan bizimle aynı dönemde junker firması tarafından Polonya ve Rusya da bizim ki ile tamamen aynı şekilde oluşturulan uçak sanayisi ne kadar ilerlemiş görürsün

Yine yazının devamı nda bu deneyim kullanılmaya devam edilse bugün hangi seviyede olurdu o da yazıyor

Ve bu fabrikqnın kapanmasının arka planında yöneticilerin hainliklerine ve niteliksiz liği ne şahit olursun

Kayseri'deki fabrikanın kapanması nın arka planındaki hainlikleri anlatan güvenilir bir kaynak yok

Fakat Japonlar da dışarıdan yardım alarak uçak sanayisi kurmuş hatta bahsettiğim animede ünlü Japon sanayi casuslarını da görebilir sin

Padişah saray yerine uçak sanayisi kuraaydı 

Atatürk de yok junker yok amerikan yok İngilizden yardım almaz idi 

Ana fikir bu

Link to comment
Share on other sites

1. Dünya savaşı Osmanlı´ya çok şey kaybettirdi ve yeni kurulan Cumhuriyet´in sıcak para açısından büyük sorunları vardı, çünkü yıkılan Osmanlı (nam-ı diğer Atamanlı) İmparatorluğu geriye borçtan başka bir şey bırakmamıştı. Ona bakarsanız, ilk tren yollarını da Almanlar inşa etti.

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

İşte can alıcı nokta

1940’lara gelindiğinde Türkiye Cumhuriyeti, yetişen teknik elemanlar, genç mühendisler, Kayseri ve Yeşilköy Makinist Mekteplerinde yetişen genç makinistlerle kendi uçağını kendisi yapabilir duruma gelmişti.

1941’de Ankara’da THK Etimesgut Uçak Fabrikası, 1947’de Ankara’da THK Gazi Uçak Motoru Fabrikası kuruldu. 1950’de Ankara Rüzgâr Tüneli tamamlandı.

Sonra ne mi oldu?

 

İddiaya göre Danimarka, 1953’te Türkiye’ye 26 uçak siparişi daha verdi, ancak bu siparişler üretilip teslim edilmedi. Olup bitenlerin tanıklarından Şükrü Er’in anlattığına göre o zaman “Uçak harp silahıdır, satılmaz, ihraç edilmez!” denildi. Uçağın üretimi durduruldu. (Yalçın, s. 149). İşin ilginç yanı, 1951’de Bakanlar Kurulu, THK Etimesgut Uçak Fabrikası’nda üretilen uçakların yurt dışına ihraç edilmesine karar vermişti. (BCA, 30.18.1.2/126.63.8, 16 Ağustos1951) Buna rağmen uçak fabrikaları kapatıldı, siparişler geri çevrildi. İsmail Yavuz, Şükrü Er’in kendisine defalarca, “Danimarkalılar, 1953 yılında tekrar sipariş vermek için gelmişlerdi, fakat bu sırada THK Uçak Fabrikası kapatılmıştı” dediğini yazıyor. (Yavuz, s. 157). THK Gazi Uçak Motoru Fabrikası ise 1954’te traktör fabrikasına çevrildi. (Yavuz, s. 130; Yalçın, s.166)

 

Bir zamanlar kendi uçak fabrikasında yerli uçak üretip ihraç eden THK şimdi yangın söndürecek uçağa muhtaç...

https://www.sozcu.com.tr/danimarkaya-satilan-turk-ucagi-thk-5a-tc-thk-ay-wp7110686

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Adnan_Menderes#:~:text=Eskişehir tank fabrikası ve Kırıkkale,NATO standartlarına uymadıkları gerekçisiyle kapatıldılar.

https://www.hurriyet.com.tr/egitim/ilk-ucak-fabrikasi-nerede-ne-zaman-kuruldu-ilk-ucak-fabrikasi-ne-zaman-kapandi-kim-kapatti-41831699

Sadece alıntıları değil linkler deki yazıların tamamen okursanız

Atatürk'ün elinden geleni yaptığını

Fakat ciasal islamcı hainlerin nasıl bu sanayiyi yok ettiğine tanık olursunuz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra...
Şu an, Maddeci yazdı:

Japonya 1900 yılında çok geri kalmış bir devletmiş. Nasıl başardılarsa 1939 da büyük devletlerin arasına girmişler.  :)

Uçak gemisi bile yapmış adamlar. Bir tane değil hem de.  :)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Heavy_Industries

kuruluş tarihi 1896

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi

kuruluş tarihi 1870 

https://en.wikipedia.org/wiki/Furukawa_Group

kuruluş tarihi 1875

https://en.wikipedia.org/wiki/Sumitomo_Group

kuruluş tarihi 1615  :)  bu bayağı eski imiş.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsui

kuruluş tarihi 1876 

https://en.wikipedia.org/wiki/Asano_zaibatsu

kuruluş tarihi 1884

 

Fabrikalaşma   birçok avrupa ülkesinden bile önce.

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra...
On 15.06.2024 at 19:17, MrBean yazdı:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Heavy_Industries

kuruluş tarihi 1896

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi

kuruluş tarihi 1870 

https://en.wikipedia.org/wiki/Furukawa_Group

kuruluş tarihi 1875

https://en.wikipedia.org/wiki/Sumitomo_Group

kuruluş tarihi 1615  :)  bu bayağı eski imiş.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsui

kuruluş tarihi 1876 

https://en.wikipedia.org/wiki/Asano_zaibatsu

kuruluş tarihi 1884

Fabrikalaşma   birçok avrupa ülkesinden bile önce.

Bak sen şu işe. Türkiye de TOGG kuruldu demek ki Türkiye çok gelişmiş ve sanayileşmiş bir ülke olmalı.  :)

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...