Índio do Buraco Konu tarihi: 2 Haziran Report Paylaş Konu tarihi: 2 Haziran İnternet de gezinirken sıklıkla şu argüman üzerinden Atatürk e saldıran ve bunu çemkirme yöntemi ile yapan alamancı kapalı kadınlara rastlıyorum Kullandıkları argüman ise o dönemde Almanya nın otomobil sanayisinde ne kadar gelişmiş olduğu fakat Atatürk ise halifeliği kaldırmak şapka devrimi ve kamuda kadınların türbanlı gezmelerine müsaade etmemek ike meşgül olup bu insanları cahil ve ahlaksız hale getirmesi bu onların savı Bu arada Atatürk ün de kendi ataları olmadığını osmanlı torunu olduklarını vurguluyorlar Gerçekte ise padişah dış borç ile saray yaptırırken anadolu insanları yoksulluktan kırılıyordu https://eksiseyler.com/osmanli-devletinin-cokus-yakinken-yaptirdigi-satafatli-saraylar Atatürk ise bu cahil insanların yakındıgı devrimleri ve inkılapları kayseri uçak fabrikası gibi atılımların önünü açmak için yaptı Bugün Japon otomobil sanayisini herkes bilir https://tr.wikipedia.org/wiki/Rüzgâr_Yükseliyor Şu animeye bir göz atın bende kısa zaman önce izledim Animenin konusu 2.dünya savaşınfa kullanılan Japon avcı uçagının nasıl ortaya çıktığı Bizi ilgilendiren kısmı ise o dönemde biz uçak ihraç ederken Japonların bile bizinki kadar gelişmiş bir uçak sanayisi olmamasıdır Peki bu fabrikayı bahsettiğim videolarda ki çemkiren cahil yobazların akıl hocaları kapatıp bizi Amerika'ya bagımlı hale getirip yçak sanayisini bitiren ciasal islamcılar değil mi Bugün bu ciasal islamcılar sebebiyle dünya lideri bir uçak sanayimiz olmamasına ise değin mez ler Olayın beni ırgalayan kısmı ise ciasal islamcıların gerçekte hain olmaları bir de üstüne cahilce yada art niyet ile bu insanlar ile mücadele edip ülkesi için çalışan Atatürk gibi bir adama çemkirme leri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 2 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 2 Haziran Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Mesaj tarihi: 2 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 2 Haziran Ciasal islamcılar başta fetöcülerdir. Bu hainliklerini de din ile savunmaya kalkıyorlar. En ufak bir itirazda hemen " dinimize saldırıyollaaaaa" , "kızlarımız sokakta çıplak mı gezsin" diye çığırmaya başlarlar. Ama asıl olan şey , kendilerinin bir ihanet çetesinin maşası oldukları gerçeğidir. Arabın dininden bize ne ki , islamın ırzına geçen geçmiş zaten. Türklerde kadına seks kölesi gözüyle bakılmazdı. Kadın sosyal hayatta değerli görülürdü. Ama arabın dinini bize dayatan ciasal İslamcılar sayesinde evlilikler bile kadından yararlanma etkinliğine dönüştü. MHP, AKP ve Fetö elebaşları geçmişte hep aynı karede yer almalarının sebebi budur. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 2 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 2 Haziran Ciasal İslamcı ne bre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 2 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 2 Haziran 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saturn Mesaj tarihi: 4 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran On 02.06.2024 at 13:54, kavak yazdı: Ciasal İslamcı ne bre? Fetöcüler kastedilmiş. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 4 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran On 02.06.2024 at 13:13, Max Stirner yazdı: İnternet de gezinirken sıklıkla şu argüman üzerinden Atatürk e saldıran ve bunu çemkirme yöntemi ile yapan alamancı kapalı kadınlara rastlıyorum Kullandıkları argüman ise o dönemde Almanya nın otomobil sanayisinde ne kadar gelişmiş olduğu fakat Atatürk ise halifeliği kaldırmak şapka devrimi ve kamuda kadınların türbanlı gezmelerine müsaade etmemek ike meşgül olup bu insanları cahil ve ahlaksız hale getirmesi bu onların savı Bu arada Atatürk ün de kendi ataları olmadığını osmanlı torunu olduklarını vurguluyorlar Gerçekte ise padişah dış borç ile saray yaptırırken anadolu insanları yoksulluktan kırılıyordu https://eksiseyler.com/osmanli-devletinin-cokus-yakinken-yaptirdigi-satafatli-saraylar Atatürk ise bu cahil insanların yakındıgı devrimleri ve inkılapları kayseri uçak fabrikası gibi atılımların önünü açmak için yaptı Bugün Japon otomobil sanayisini herkes bilir https://tr.wikipedia.org/wiki/Rüzgâr_Yükseliyor Şu animeye bir göz atın bende kısa zaman önce izledim Animenin konusu 2.dünya savaşınfa kullanılan Japon avcı uçagının nasıl ortaya çıktığı Bizi ilgilendiren kısmı ise o dönemde biz uçak ihraç ederken Japonların bile bizinki kadar gelişmiş bir uçak sanayisi olmamasıdır Peki bu fabrikayı bahsettiğim videolarda ki çemkiren cahil yobazların akıl hocaları kapatıp bizi Amerika'ya bagımlı hale getirip yçak sanayisini bitiren ciasal islamcılar değil mi Bugün bu ciasal islamcılar sebebiyle dünya lideri bir uçak sanayimiz olmamasına ise değin mez ler Olayın beni ırgalayan kısmı ise ciasal islamcıların gerçekte hain olmaları bir de üstüne cahilce yada art niyet ile bu insanlar ile mücadele edip ülkesi için çalışan Atatürk gibi bir adama çemkirme leri Alıntı 1857'de Tokugawa Şogunluğu'nun talebi üzerine , aralarında Hollandalı deniz mühendisi Hendrik Hardes'in de bulunduğu bir grup Hollandalı mühendis davet edildi ve yakındaki modern, Batı tarzı bir dökümhane ve tersane olan Nagasaki Yotetsusho (長崎鎔鉄所) üzerinde çalışmaya başladı. Hollanda'nın Nagasaki'deki Dejima yerleşim yeri . [7] Burası 1860 yılında Nagasaki Seitetsusho (長崎製鉄所) Nagasaki Demir (Çelik) Dökümhanesi olarak yeniden adlandırıldı ve inşaat 1861'de tamamlandı. 1868 Meiji Restorasyonunun ardından tersane, yeni Meiji Japonya Hükümeti'nin kontrolü altına alındı . İlk kuru havuz 1879'da tamamlandı. 1884 yılında Mitsubishi'nin kurucusu Yataro Iwasaki , Nagasaki Seitetsusho'yu Japon hükümetinden kiraladı, adını Nagasaki Tersanesi ve Makine İşleri (長崎造船機械工) olarak değiştirdi ve büyük ölçekte gemi inşa işine girdi. Iwasaki tersaneleri 1887'de doğrudan satın aldı. 1891'de Yokohama Dock Company, Ltd olarak "Mitsubishi Heavy Industries - Yokohama Machinery Works" kuruldu . Ana işi gemi onarımlarıydı ve buna 1897'de gemi servisini de ekledi. Çalışmalar, 1893'te Mitsubishi Goshi Kaisha'nın Mitsubishi Tersanesi olarak yeniden adlandırıldı ve 1896 ve 1905'te ek kuru havuzlar tamamlandı . "Mitsubishi Heavy Industries - Shimonoseki Tersanesi ve Makine İşleri" 1914 yılında kuruldu. Endüstriyel makineler ve ticari gemiler üretiyordu. [9] https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Heavy_Industries Onlar önce başladı. Hammadde yedek parça üretimini bitirdikten sonra montaja geçtiler. Bizimkiler montajdan başladı direk. Dışa bağımlısın. Yedek parça gelmeyince kapandı fabrika. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 4 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran 37 dakika önce, MrBean yazdı: Onlar önce başladı. Hammadde yedek parça üretimini bitirdikten sonra montaja geçtiler. Bizimkiler montajdan başladı direk. Dışa bağımlısın. Yedek parça gelmeyince kapandı fabrika. Sonuçta biz uçak satarken Japonların uçagı yoktu Yanlış mıyım Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 4 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran 1 saat önce, Max Stirner yazdı: Sonuçta biz uçak satarken Japonların uçagı yoktu Yanlış mıyım https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_military_aircraft_of_Japan burada ki listeye göre olduğu yazıyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Yokosuka_Ro-go_Ko-gata bu 1918 model deniz uçağı. 218 adet üretmişler. https://en.wikipedia.org/wiki/Yokosuka_Ro-go_Ko-gata#/media/File:Yokosho_ROgou_KOUgata.jpg https://en.wikipedia.org/wiki/Nakajima_Aircraft_Company Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 4 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Jiro_Horikoshi https://airandspace.si.edu/stories/editorial/mitsubishi-a6m-zero-fighter Adam bu uçagı yaptığı sıralarda bizim uçak fabrikası kapanmak üzereydi Ama daha öncesinde uçak teknolojisinde biz daha ileriydik Rüzgar yükseliyor animesi nde ise bu uçagı yapabilmek için Japon halkının nasıl bir yoksulluk çektiğine de değinilir Bizde ise halk padişah saray yaptırdığı için yoksulluk çekiyor idi linkini attığın o Japon uçak sanayisinin dogduğu dönemde İnternette garip bir şekilde bu fabrikanın kapanması hakkında sağlıklı bir bilgiye ulaşamadım Ancak animeyi izlesen ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksın https://www.netflix.com/tr/title/70293674?source=35&preventIntent=true Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 4 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran @MrBean birileri bence ciasal islamcılar bu konuda ki gerçeklere ögren mem izi istemiyor Bu konuda hemfikir isek Şöyle düşünelim Alman uçak yada otomobil sanayisi yada attıgın linkler deki Japon uçak sanayisi dogduğu dönem ile padişahın dış borç ile saray yaptırdığı dönemler birbiri ile çakışır mı Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası ise birtakım hain yöneticiler tarafından kapatılmasa bugün hangi seviyede olurdu https://ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/kayseri-ucak-fabrikasi/?pdf=3540 Benim asıl anlatmak istediğim ise Atatürk e çemkiren bu kadınların torunu olduğu osmanlı padilahı yüzünden bir otomobil yada uçak sanayimiz olmamasına rağmen Atatürk'ün bu konuda nerdeyse ülkeyi yoktan var etmesine ve yine bir takım ciasal islamcılar tarafından ülkenin geri bırakılması gerçegi ortada olmasına rağmen Ülkenin ilerlemesinin önündeki engelleri inkılaplar ile ortadan kaldırdı diye Atatürk gibi bir adama çemkirmesi dir Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 4 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran 19 dakika önce, Max Stirner yazdı: @MrBean birileri bence ciasal islamcılar bu konuda ki gerçeklere ögren mem izi istemiyor Bu konuda hemfikir isek Şöyle düşünelim Alman uçak yada otomobil sanayisi yada attıgın linkler deki Japon uçak sanayisi dogduğu dönem ile padişahın dış borç ile saray yaptırdığı dönemler birbiri ile çakışır mı Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası ise birtakım hain yöneticiler tarafından kapatılmasa bugün hangi seviyede olurdu https://ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/kayseri-ucak-fabrikasi/?pdf=3540 Benim asıl anlatmak istediğim ise Atatürk e çemkiren bu kadınların torunu olduğu osmanlı padilahı yüzünden bir otomobil yada uçak sanayimiz olmamasına rağmen Atatürk'ün bu konuda nerdeyse ülkeyi yoktan var etmesine ve yine bir takım ciasal islamcılar tarafından ülkenin geri bırakılması gerçegi ortada olmasına rağmen Ülkenin ilerlemesinin önündeki engelleri inkılaplar ile ortadan kaldırdı diye Atatürk gibi bir adama çemkirmesi dir Almanların açtığı fabrikayla övünemem. Almanya savaşa girince yedek parça gelmeyince kapandı . Verdiğin yazıda her şey yazıyor zaten. Amerikan malı uçağı İrana hediye ediyorlar komedi denir buna.:) Suçu Menderese atıyorlar ama Atatürk ölmeden Amerikan yandaşı olmuşuz. Alıntı Ancak, fabrikada çalışan Alman işçi ve mühendislerin yüksek ücretlerinden doğan yüksek bakım maliyeti, şirket ortağı Junkers’in içerisinde bulunduğu malî bunalım ve anlaşma doğrultusundaki malî taahhütleri yerine getirememesi gibi nedenlerle 3 Mayıs 1928 tarihinde Türk-Alman ortaklığında kurulmuş olan Tomtaş şirketinin faaliyetine son verilmiştir. Mahkemeye intikal eden konu ile Hava Kuvvetleri Müfettişliği ilgilenmiş ve General Muzaffer Ergüder, Kayseri’de incelemeleri başlatmıştır. Junkers ile Milli Savunma Bakanlığı arasında bir protokol yapılarak tüm hisseler 520.000.-TL karşılığında Türk Tayyare Cemiyeti’ne devredilmiştir. 1930 yılında ise fabrikada yeniden uçak revizyonuna başlanmıştır. Amerikalıların, giderek Türk Havacılık Sanayii’ne girme girişimleri üzerine 1932 yılında da Milli Savunma Bakanlığı ile Amerikan The Curtiss Aeroplane and Motor Company Inc. firması ile bir sözleşme yapılmış ve “Curtiss Hawk ve Fledgling” uçaklarının üretimine başlanmıştır. Bu süreçte, Toplam 33 adet Curtiss Hawk ve 8 adet Fledgling üretilmiştir. Yine bu dönemde, fabrikada üretilen 1 adet Fledgling, Yzb. Enver Akoğlu (Em. General) tarafından Tahran’a götürülerek Türk Devleti’nin hediyesi olarak İran’a verilmiştir.Fabrikanın1933 yılında tamamen Milli Savunma Bakanlığı’na devredilmesi üzerine yeniden bir açılış yapılmış ve 1935 yılında Türkkuşu adına 3 ayrı tipte toplam 50 adet planör üretilmiştir. 1936 yılında Alman Gothaer Waggon Fabrik A G. ile lisans anlaşması yapılarak, 1937 yılından itibaren Gotha 145 uçaklarının üretimine geçilmiş ve toplam 45 adet Gotha 145 üretilmiştir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 4 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 4 Haziran Anafikri tekrar yazayım Cumhuriyetin ilk yıllarında bir otomobil yada uçak sanayisi olmaması padişah yüzündendendir Bu tür atılımlar yapılabilmesi içinde inkılap lar gereklidir Alıntılıdıgın yazının tamamını okuduysan bizimle aynı dönemde junker firması tarafından Polonya ve Rusya da bizim ki ile tamamen aynı şekilde oluşturulan uçak sanayisi ne kadar ilerlemiş görürsün Yine yazının devamı nda bu deneyim kullanılmaya devam edilse bugün hangi seviyede olurdu o da yazıyor Ve bu fabrikqnın kapanmasının arka planında yöneticilerin hainliklerine ve niteliksiz liği ne şahit olursun Kayseri'deki fabrikanın kapanması nın arka planındaki hainlikleri anlatan güvenilir bir kaynak yok Fakat Japonlar da dışarıdan yardım alarak uçak sanayisi kurmuş hatta bahsettiğim animede ünlü Japon sanayi casuslarını da görebilir sin Padişah saray yerine uçak sanayisi kuraaydı Atatürk de yok junker yok amerikan yok İngilizden yardım almaz idi Ana fikir bu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 5 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 5 Haziran 1. Dünya savaşı Osmanlı´ya çok şey kaybettirdi ve yeni kurulan Cumhuriyet´in sıcak para açısından büyük sorunları vardı, çünkü yıkılan Osmanlı (nam-ı diğer Atamanlı) İmparatorluğu geriye borçtan başka bir şey bırakmamıştı. Ona bakarsanız, ilk tren yollarını da Almanlar inşa etti. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 5 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 5 Haziran İşte can alıcı nokta 1940’lara gelindiğinde Türkiye Cumhuriyeti, yetişen teknik elemanlar, genç mühendisler, Kayseri ve Yeşilköy Makinist Mekteplerinde yetişen genç makinistlerle kendi uçağını kendisi yapabilir duruma gelmişti. 1941’de Ankara’da THK Etimesgut Uçak Fabrikası, 1947’de Ankara’da THK Gazi Uçak Motoru Fabrikası kuruldu. 1950’de Ankara Rüzgâr Tüneli tamamlandı. Sonra ne mi oldu? İddiaya göre Danimarka, 1953’te Türkiye’ye 26 uçak siparişi daha verdi, ancak bu siparişler üretilip teslim edilmedi. Olup bitenlerin tanıklarından Şükrü Er’in anlattığına göre o zaman “Uçak harp silahıdır, satılmaz, ihraç edilmez!” denildi. Uçağın üretimi durduruldu. (Yalçın, s. 149). İşin ilginç yanı, 1951’de Bakanlar Kurulu, THK Etimesgut Uçak Fabrikası’nda üretilen uçakların yurt dışına ihraç edilmesine karar vermişti. (BCA, 30.18.1.2/126.63.8, 16 Ağustos1951) Buna rağmen uçak fabrikaları kapatıldı, siparişler geri çevrildi. İsmail Yavuz, Şükrü Er’in kendisine defalarca, “Danimarkalılar, 1953 yılında tekrar sipariş vermek için gelmişlerdi, fakat bu sırada THK Uçak Fabrikası kapatılmıştı” dediğini yazıyor. (Yavuz, s. 157). THK Gazi Uçak Motoru Fabrikası ise 1954’te traktör fabrikasına çevrildi. (Yavuz, s. 130; Yalçın, s.166) Bir zamanlar kendi uçak fabrikasında yerli uçak üretip ihraç eden THK şimdi yangın söndürecek uçağa muhtaç... https://www.sozcu.com.tr/danimarkaya-satilan-turk-ucagi-thk-5a-tc-thk-ay-wp7110686 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Adnan_Menderes#:~:text=Eskişehir tank fabrikası ve Kırıkkale,NATO standartlarına uymadıkları gerekçisiyle kapatıldılar. https://www.hurriyet.com.tr/egitim/ilk-ucak-fabrikasi-nerede-ne-zaman-kuruldu-ilk-ucak-fabrikasi-ne-zaman-kapandi-kim-kapatti-41831699 Sadece alıntıları değil linkler deki yazıların tamamen okursanız Atatürk'ün elinden geleni yaptığını Fakat ciasal islamcı hainlerin nasıl bu sanayiyi yok ettiğine tanık olursunuz Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 6 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 6 Haziran https://haber.aero/yazarlar/fahrettin-ozturk/thk-etimesgut-ucak-fabrikasi-nasil-kapatildi-bilmekte-fayda-var/ Uçak fabrikalarının içini gösteren resim filan bulursanız gönderin. Nasıl üretim yaptıklarını öğreniriz. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 6 Haziran Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 6 Haziran 28 dakika önce, MrBean yazdı: https://haber.aero/yazarlar/fahrettin-ozturk/thk-etimesgut-ucak-fabrikasi-nasil-kapatildi-bilmekte-fayda-var/ Uçak fabrikalarının içini gösteren resim filan bulursanız gönderin. Nasıl üretim yaptıklarını öğreniriz. Resimdeki uçaklar aynı Japon zero larına benziyor 🥲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saturn Mesaj tarihi: 15 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 15 Haziran Japonya 1900 yılında çok geri kalmış bir devletmiş. Nasıl başardılarsa 1939 da büyük devletlerin arasına girmişler. Uçak gemisi bile yapmış adamlar. Bir tane değil hem de. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 15 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 15 Haziran Şu an, Maddeci yazdı: Japonya 1900 yılında çok geri kalmış bir devletmiş. Nasıl başardılarsa 1939 da büyük devletlerin arasına girmişler. Uçak gemisi bile yapmış adamlar. Bir tane değil hem de. https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Heavy_Industries kuruluş tarihi 1896 https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi kuruluş tarihi 1870 https://en.wikipedia.org/wiki/Furukawa_Group kuruluş tarihi 1875 https://en.wikipedia.org/wiki/Sumitomo_Group kuruluş tarihi 1615 bu bayağı eski imiş. https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsui kuruluş tarihi 1876 https://en.wikipedia.org/wiki/Asano_zaibatsu kuruluş tarihi 1884 Fabrikalaşma birçok avrupa ülkesinden bile önce. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saturn Mesaj tarihi: 30 Haziran Report Paylaş Mesaj tarihi: 30 Haziran On 15.06.2024 at 19:17, MrBean yazdı: https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Heavy_Industries kuruluş tarihi 1896 https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi kuruluş tarihi 1870 https://en.wikipedia.org/wiki/Furukawa_Group kuruluş tarihi 1875 https://en.wikipedia.org/wiki/Sumitomo_Group kuruluş tarihi 1615 bu bayağı eski imiş. https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsui kuruluş tarihi 1876 https://en.wikipedia.org/wiki/Asano_zaibatsu kuruluş tarihi 1884 Fabrikalaşma birçok avrupa ülkesinden bile önce. Bak sen şu işe. Türkiye de TOGG kuruldu demek ki Türkiye çok gelişmiş ve sanayileşmiş bir ülke olmalı. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Índio do Buraco Mesaj tarihi: 17 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 17 Ağustos On 02.06.2024 at 14:10, ahmet yesevi yazdı: Bu konuya güncelleme gelmiş Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now