Jump to content

Recommended Posts

 

Videoda gerekli bilgi var ancak dikkat etmeniz gereken şeyleri özetlemek gerekirse

1-Sadece araç dururken vites değiştirme yapılır.

2-Sürüş modunda hareket halindeyken asla vites değiştirilmemelidir aksi halde çok büyük hasar verir.

Tecrübeliler için küçük bir tavsiye, aracı dik yokuşlara park ederken önce boşa alın, sonra el frenini çekin , sonra ayak frenini bırakıp şanzımandaki yükün frenlere binmesini sağlayın. El freni çekiliyken Araba bir santim kadar kımıldayacaktır. Sonra aracı boştan park moduna alıp güvenle çıkabilirsiniz.

Bu işlemi yapmanızın sebebi araç yükünün şanzımana binmesini önlemektir. Aksi halde beş altı yıl sonra şanzımanda arıza çıkarabilir.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
2-Sürüş modunda hareket halindeyken asla vites değiştirilmemelidir aksi halde çok büyük hasar verir. 

Bu bilgi yanlış!

Örnegin dönüştürücü otomatik şanzımanda N'ye geçerken, tüm kaplinler açılır, bu nedenle daha fazla güç mümkün değildir. Bununla birlikte, yağ pompası devam eder, çünkü doğrudan şanzıman üzerindeki motor tarafından sürülür. D konumuna geri dönüldüğünde uygun vites için debriyaj kapatılır. Aşınma sınırlı olmalı ve normal vites değişiminden daha kötü olmamalıdır.

Yani, sürüş sırasında D'den N'ye geçiş mümkündür ve şanzımana zarar vermemelidir. Ancak bunu yapmak için hiçbir neden yok. Bu işlem sonucunda ne yakıt tüketimi ne de konfor artmıyor. Sadece iletimin ömrünü uzatmayan ek devreleri vardır.

 

 

Link to comment
Share on other sites

26 dakika önce, Kahin yazdı:
2-Sürüş modunda hareket halindeyken asla vites değiştirilmemelidir aksi halde çok büyük hasar verir. 

Bu bilgi yanlış!

Örnegin dönüştürücü otomatik şanzımanda N'ye geçerken, tüm kaplinler açılır, bu nedenle daha fazla güç mümkün değildir. Bununla birlikte, yağ pompası devam eder, çünkü doğrudan şanzıman üzerindeki motor tarafından sürülür. D konumuna geri dönüldüğünde uygun vites için debriyaj kapatılır. Aşınma sınırlı olmalı ve normal vites değişiminden daha kötü olmamalıdır.

Yani, sürüş sırasında D'den N'ye geçiş mümkündür ve şanzımana zarar vermemelidir. Ancak bunu yapmak için hiçbir neden yok. Bu işlem sonucunda ne yakıt tüketimi ne de konfor artmıyor. Sadece iletimin ömrünü uzatmayan ek devreleri vardır.

 

 

Bu akıllıya inanıp da böyle birşey yapmak isteyen var mı. Doğacak tüm hasarları bu kişi ödemeye razı oluyormuş.

Sigorta şirketinize bu yazıyı iletin , tüm masrafları kahin'den alsınlar.

Link to comment
Share on other sites

 

Bu akıllıya inanıp da böyle birşey yapmak isteyen var mı. Doğacak tüm hasarları bu kişi ödemeye razı oluyormuş. 

Alo birader, bu bilgi sadece bana ait değil, en büyük otomatik şanzıman üreticilerinden biri olan ZF de bu görüşte. Özellikle senin için internette araştırdım, 24. März 2020 um 16:33 tarihli yoruma bak. Orada ZF Firmasının cevabı var!

 

Sigorta şirketinize bu yazıyı iletin , tüm masrafları kahin'den alsınlar. 

Arabalar hakkında hiçbir fikrinin olmadığını bir kez daha kanıtladın. Bir sigorta şirketi asla şanzımanı hasara karşı sigortalamaz!

Şanzıman hasarı yalnızca garanti süresi boyunca veya kullanılmış arabalar için ek garanti kapsamındadır.

Link to comment
Share on other sites

4 saat önce, Kahin yazdı:

 

Bu akıllıya inanıp da böyle birşey yapmak isteyen var mı. Doğacak tüm hasarları bu kişi ödemeye razı oluyormuş. 

Alo birader, bu bilgi sadece bana ait değil, en büyük otomatik şanzıman üreticilerinden biri olan ZF de bu görüşte. Özellikle senin için internette araştırdım, 24. März 2020 um 16:33 tarihli yoruma bak. Orada ZF Firmasının cevabı var!

 

Sigorta şirketinize bu yazıyı iletin , tüm masrafları kahin'den alsınlar. 

Arabalar hakkında hiçbir fikrinin olmadığını bir kez daha kanıtladın. Bir sigorta şirketi asla şanzımanı hasara karşı sigortalamaz!

Şanzıman hasarı yalnızca garanti süresi boyunca veya kullanılmış arabalar için ek garanti kapsamındadır.

Motor forumunda senin gibi birinin cevabını kopyalamışsın.

zF den böyle bir cevap aldım demiş ama cevap vereni alıntılamamış, kaynak yok, kendi de yazmış olabilir.

İlerleyen cevaplarda tekrar D ye geçmek şanzımana zarar verir diyen de var. Veya şanzıman teknolojisi tekrar D ye geçmeme izin vermez diyen de var. Ve hatta bu forumda bu konuda teknik bilgi bulamadım diyen de var.

ZF nin verdiği cevap tek yönlü , yani tekrar D ye geçiş için olumlu konuşmuyor. Ve diyor ki bunu yapmanız için hiçbir neden bulunmuyor.

Buna kimse garanti vermiyor henüz.

Ben yaptım oldu diyenler de var. Hiçbir araba ireticisinin böyle bir tavsiyesi yok.

İşte orjinal cevap aşağıda ;

das Schalten im Fahrbetrieb von D auf N ist möglich und sollte das Getriebe nicht schädigen. Es gibt allerdings keinen Grund das zu tun. Weder Kraftstoffverbrauch noch Komfort verbessern sich durch die aktion. Sie haben lediglich zusätzliche Schaltungen die die Lebensdauer des Getriebes nicht verlängern.

MfG  Team PKW Kompetenzzentrum ZF

Link to comment
Share on other sites

11 saat önce, Kahin yazdı:

Alo birader, bu bilgi sadece bana ait değil, en büyük otomatik şanzıman üreticilerinden biri olan ZF de bu görüşte. Özellikle senin için internette araştırdım, 24. März 2020 um 16:33 tarihli yoruma bak. Orada ZF Firmasının cevabı var!

 Bende mercedesden aldığım mesaja göre şöyle yazıyordu

Saygıdeğer müşterimiz

Araçlarımız taşlı tarlada 200 km hızla gidecek şekilde tasarlanmıştır. Herhangi bir zarar gelmez.

Mercedes teknoloji geliştirme ekibi

Saygılarımızla

Orjinal mesaj aynen şöyleydi ,

Sehr geehrter Kunde

 Unsere Fahrzeuge sind für eine Geschwindigkeit von 200 km/h auf steinigen Böden ausgelegt.  Es wird kein Schaden entstehen.

 Mercedes-Technologieentwicklungsteam

 Grüße

Ben inanamadım , tavsiye değildir ama isteyen denesin sorumluluk kabul etmem,,🤣🤣🤣🤣

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Manuel vites araçlarda bile hızla giderken boşa alıp sonra tekrar vitese takmak tavsiye edilmez. Şansızmana bir saniyede 100 beygir yük bindirdiğin için dişliler arasında boşluk oluşur ve çekiş düşer. Bir daha da geri gelmez.

Otomatik araçlar için de yumuşak kalkış tavsiye edilir. Yine aynı sebepten.

İki vitesli özel şanzımanlı bir araç kullanmadığınıza göre hiçbir araba üreticisi hareket halinde boşa alıp tekrar vitese geçin demez.

İki vitesli özel şanzımanlı araçlar ikinci viteste 200 km hıza ulaşabilir. Bu arabalar ticari değildir. Spor amaçlıdır. Zamandan kazanmak için böyle tasarlanmışlardır. Ancak bir o kadar da çok yakıt harcarlar.

Link to comment
Share on other sites

@Bayram Tatili

Unsere Fahrzeuge sind für eine Geschwindigkeit von 200 km/h auf steinigen Böden ausgelegt. 

Türkçesi: Araçlarımız taşlı zeminde 200 km/saat hıza göre tasarlanmıştır.

Doğru çeviri şu şekilde olurdu: Unsere Fahrzeuge sind für eine Geschwindigkeit von 200 km/h auf steinigem Feld ausgelegt.

 

Şansızmana bir saniyede 100 beygir yük bindirdiğin için dişliler arasında boşluk oluşur ve çekiş düşer. Bir daha da geri gelmez. 

Arabamda sadece 60 beygir var, şimdi ne olacak? dişliler arasında boşluk oluşur mu? çekiş düşer?

 

İki vitesli özel şanzımanlı

Oha, iki vitesli şanzımanlı bir de özel! Nedir bu, yeni Terim?

DSG (Doppelkupplungsgetriebe = Çift kavramalı şanzıman) mı demek istiyorsun?

Tavsiyem: Burada insanları yanlış bilgilendirmeyi bırak. Otomobil senin alanın değil!

Link to comment
Share on other sites

41 dakika önce, Kahin yazdı:

Türkçesi: Araçlarımız taşlı zeminde 200 km/saat hıza göre tasarlanmıştır.

Mercedeste çalışan Türk cevap vermiş olmalı , tarla diye yazmış cevabı

 Olsun o da biyük bir iddia. Tarla diyorsa tarladır.

41 dakika önce, Kahin yazdı:

Arabamda sadece 60 beygir var, şimdi ne olacak? dişliler arasında boşluk oluşur mu? çekiş düşer?

Şanzıman kalitesi de aracın begir gücüne göre ayarlanıyor zaten. 60 begir de az bir yük değil.

41 dakika önce, Kahin yazdı:

Oha, iki vitesli şanzımanlı bir de özel! Nedir bu, yeni Terim?

DSG (Doppelkupplungsgetriebe = Çift kavramalı şanzıman) mı demek istiyorsun?

Tavsiyem: Burada insanları yanlış bilgilendirmeyi bırak. Otomobil senin alanın değil!

İlk iki vitesli şanzımanı Ford yaptı , piyasada bulmak zor. Özel yarış araçlarına takıyorlar.

https://www.autoweek.com/car-life/classic-cars/a35542917/what-was-the-final-us-market-car-with-a-two-speed-transmission/

65-impala-trans-1613612088.jpg?crop=0.50

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...