Kovulmuş Üye Posted January 16 Report Share Posted January 16 Elektrikli Araçların da Ötesi Var, aküsüz elektrikli araçlar. Tabiki bunun için yolların yeniden yapılandırılması gerekiyor. Ama başlangıç için çok iyi bir fikir. Şarj sorunu ortadan kalkıyor. Menzili şu kadar bu kadar gibi sorunlar ortadan kalkıyor. Japonların geliştirdiği bir yöntem aşağıdaki videoda . https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/ondemand/video/2015292/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted January 17 Author Report Share Posted January 17 Elektrikli araç almakta acele etmeyin çok yakında yollara döşenen basit bir sistem ile kablosuz elektrik yoluyla aküsüz araçlar piyasaya çıkacak. Ödeme şekli ise kilometre başına hesaptan düşecek. Elektrik faturası yani. Akülü araçlar devletlerin pek işine gelmez. Çünkü ilerleyen teknoloji ile insanlar kendileri çok rahat üretmeye başlayacak , ucuza şarj edecek. Devletler bunu önlemel için karayolları elektriği adında araç sahiplerine satacaklar Link to comment Share on other sites More sharing options...
buddha Posted January 18 Report Share Posted January 18 Döşenen elektrik hattında enerji kaybı olmuyor mu? Kablosuz olunca daha çok enerji kaybı olur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted January 18 Author Report Share Posted January 18 15 dakika önce, pigeon yazdı: Döşenen elektrik hattında enerji kaybı olmuyor mu? Kablosuz olunca daha çok enerji kaybı olur. Kablolar çıplak değil. İndüksiyon ile akım oluşturuyor. Muknatıslanma yapıyor yani. Geçen okudum Amerika da başlamış böyle çalışmalara , bazı yollara kablosuz şarj ünitesi döşeyecekmiş. Araçla giderken beş on kilometre boyunca aküyü dolduracaksın. Durma beklemene gerek kalmayacak. Dünya nereye gidiyor ilerisi yine bir devrim olacak. Bizim yobazlar da tıpkı sanayi devrimine şeytan işi gavur icadı , deccaliyet diyip durdukları gibi buna da aynı zırvaları söyleyecekler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buddha Posted January 18 Report Share Posted January 18 1 saat önce, Bayram Tatili yazdı: Kablolar çıplak değil. İndüksiyon ile akım oluşturuyor. Muknatıslanma yapıyor yani. Geçen okudum Amerika da başlamış böyle çalışmalara , bazı yollara kablosuz şarj ünitesi döşeyecekmiş. Araçla giderken beş on kilometre boyunca aküyü dolduracaksın. Durma beklemene gerek kalmayacak. Dünya nereye gidiyor ilerisi yine bir devrim olacak. Bizim yobazlar da tıpkı sanayi devrimine şeytan işi gavur icadı , deccaliyet diyip durdukları gibi buna da aynı zırvaları söyleyecekler. Yüksek frekanslı dalgalı akımda havaya radyo dalgası gibi yayılır. Şarj eden olsun olmasın radyo vericileri gibi güç harcar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted January 18 Author Report Share Posted January 18 7 dakika önce, pigeon yazdı: Yüksek frekanslı dalgalı akımda havaya radyo dalgası gibi yayılır. Şarj eden olsun olmasın radyo vericileri gibi güç harcar. Bakarlar onun çaresine. Yolda araba yoksa kapatır otomatik olarak. Sensör koyarlar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted January 30 Author Report Share Posted January 30 Ben hayal ediyorum ki , radyo dalgaları ile şarj olabilen piller yapıp yolda şarj sorununu da çözecekler. Elektrikli araçlar için şuan erken. Ama nükleer piller günlük hayatta uygulamaya geçerse 50 yıl yetecek batarya ile de şarj sorunu çözülebilir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buddha Posted January 30 Report Share Posted January 30 21 dakika önce, Bayram Tatili yazdı: Ben hayal ediyorum ki , radyo dalgaları ile şarj olabilen piller yapıp yolda şarj sorununu da çözecekler. Elektrikli araçlar için şuan erken. Ama nükleer piller günlük hayatta uygulamaya geçerse 50 yıl yetecek batarya ile de şarj sorunu çözülebilir. Onlar çok güçlü yapılmıyor. Verimsizler ve ağırlar. Kilogram başına en fazla 5,4 watt. https://en.wikipedia.org/wiki/Radioisotope_thermoelectric_generator Togg 160kw motor gücü olana 160000watt/5.4watt =29629,62963 kg yakıt koyman lazım. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpinçayırı Posted February 15 Report Share Posted February 15 Dünya'da yavaş yavaş petrol bitiyor. Gelişmiş ülkeler, elektrikli arabalara çoktan geçtiler. Zaten petrol, doğayı çok kirletiyor. Bir de biyoyakıt olursa dünya, o zaman kurtulur. Umarım şu fosil yakıtlar bir an önce biter de dünya rahat bir nefes alır. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted August 10 Author Report Share Posted August 10 Türkiyede 16 milyon araç var. Bu araçların elektrikli olduğu varsayıldığında ülkenin elektrik kapasitesini 7 kat aşıyor. Tabiki her gün bütün araçlar trafiğe çıkmıyor. Bunların sadece 5 milyonu trafikte. Bu hesaba göre de günlük elektrik üretiminin tamamını tüketiyor. Yani ev işyeri elektrğine birşey kalmıyor. Bunu aşmak için üç nükleer santral yapılmalı. Başka çare yok. Yani elektrikli araçlar çevreci değiller. Türkiye'de nükleer santral yapılsın diye bastıran araba lobisidir. Aksi halde elektrikli araba bu ülkede satılamaz. Zaten çok da verimli ve kullanışlı değiller. 300 km ancak gidiyor klima ve kalorifer açmazsan tabiki. Her 300 km de bir durup 2 saat şarj olsun diye beklemek saçmalık. Hesap ortada , kışın içini ısıtmak için yine elektrik kullanacaksın. Bu durum km yı iyice düşürüyor. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Posted August 10 Report Share Posted August 10 Eksik altyapı ve elektrikli arabalardaki en büyük sorun pil ve yol alınacak mesafe. Bu nedenle bu arabalarla uzun mesefa kullanmak şimdilik mantıksız. Ben bunları tipik şehir arabaları olarak görüyorum. Büyük olmalarına da gerek yok. Smart gibileri yeterli aslında. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now