Jump to content

Kur'an´daki Enbiya 30. ayetin açıklaması nedir?


dogukan

Recommended Posts

açıklaması şu ; ayetler birbiri ile tutarsız.baska yerde de: topraktan, balçiktan, spermden vs. yarattik diyor.tanrinin kafasi karişik olmali.

Hem her şeyin sudan oluştuğu da bilimsel bir iddia filan değildir.Her canli şey sudan yaratilmiş ifadesi yanlıştır. İnsan sadece su molekülünden ibaret değildir.Vucudumuzda hemen hemen her elementten eser miktarda vardır.

Fazla uzatmaya da gerek yok aslinda, herkesin bildiği gibi canliliğin temel yapi taşi hücredir.Hücrelerin yapi taşlari ise " aminoasit" lerdir.öyle sudan yaratilma olayi yok.mitolojik öğeler bunlar.sudan, ateşten,havadan, topraktan yaratilma filan fantastik kurgular işte.kısaca ; mucize filan yoktur.ifade yanliştir. 

Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Röpteşambırlı Uzaylı yazdı:

açıklaması şu ; ayetler birbiri ile tutarsız.baska yerde de: topraktan, balçiktan, spermden vs. yarattik diyor.tanrinin kafasi karişik olmali.

Hem her şeyin sudan oluştuğu da bilimsel bir iddia filan değildir.Her canli şey sudan yaratilmiş ifadesi yanlıştır. İnsan sadece su molekülünden ibaret değildir.Vucudumuzda hemen hemen her elementten eser miktarda vardır.

Fazla uzatmaya da gerek yok aslinda, herkesin bildiği gibi canliliğin temel yapi taşi hücredir.Hücrelerin yapi taşlari ise " aminoasit" lerdir.öyle sudan yaratilma olayi yok.mitolojik öğeler bunlar.sudan, ateşten,havadan, topraktan yaratilma filan fantastik kurgular işte.kısaca ; mucize filan yoktur.ifade yanliştir. 

Müslümanların (evrime inanan) ideasıda zaten vücudun sudan yaratılması değil suyun içinden evrimleşerek bu hale gelmemiz ve ayette evrimi kast etmesi

Link to comment
Share on other sites

40 dakika önce, dogukan yazdı:

 

O kâfir olanlar, görmediler mi ki, göklerle yer bitişik bir halde iken biz onları ayırdık. Hayatı olan her şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmıyorlar mı?

Adem islamda bildiğim kadarıyla topraktan yaratılmış 

bu birinci çelişki 

Evrim ise hayatın suda başladığı fikrine sahip 

göklerle yer bitişik bir halde derken neyi kast etmiş onu anlamadım 

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, dogukan yazdı:

Müslümanların (evrime inanan) ideasıda zaten vücudun sudan yaratılması değil suyun içinden evrimleşerek bu hale gelmemiz ve ayette evrimi kast etmesi

Ayette sudan diyor, suyun içinde demiyor.

Evrim tüm dinlerle çelişir.Evrimin olduğu yerde tanrıya gerekte yoktur.adi üstünde evrim.

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, dogukan yazdı:

 

O kâfir olanlar, görmediler mi ki, göklerle yer bitişik bir halde iken biz onları ayırdık. Hayatı olan her şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmıyorlar mı?

nerede görmüşüz yerle göğün ayrıldığını? sanki yer gök ayrıt edilirken ordaymişizda görmüşüz gibi yazilmiş.

burda kastedilen yer küre ve gök küre ise bunlarin başlangıçta bitişik olduğunun kaniti nedir?neden inanalim bitişik olduklarina.zaten dünyanin oluşumuna bakarsan gaz ve toz bulutlari oluşturuyor dünyayi.yani;bitişecek yer gök yok ortada, başlangiçta.

Link to comment
Share on other sites

56 dakika önce, Röpteşambırlı Uzaylı yazdı:

nerede görmüşüz yerle göğün ayrıldığını? sanki yer gök ayrıt edilirken ordaymişizda görmüşüz gibi yazilmiş.

burda kastedilen yer küre ve gök küre ise bunlarin başlangıçta bitişik olduğunun kaniti nedir?neden inanalim bitişik olduklarina.zaten dünyanin oluşumuna bakarsan gaz ve toz bulutlari oluşturuyor dünyayi.yani;bitişecek yer gök yok ortada, başlangiçta.

Ufka bakınca yer ile göğün bitişik olduğunu görmüyor musun? :)

Link to comment
Share on other sites

11 saat önce, dogukan yazdı:

Enbiya 30 ayetindeki sudan yaratma ve birleşikken ayırma olaylarının açıklaması nedir?

Varan 4. konu.

Hep aynı taktik. Buyur sen söyle!

Sen derken, müslümanlar şöyle böyle diyor falan filan başlama. Senin dürüstçe kendi açıklaman nedir?

Öyle ya; müslüman olmadıĝını iddia etmiştin.

Evet;  bu sefer pür dikkat seni dinliyoruz. Bakalım nereye ve hangi mucizeye baĝlayacaksın.

Link to comment
Share on other sites

31 dakika önce, pigeon yazdı:

Ufka bakınca yer ile göğün bitişik olduğunu görmüyor musun? :)

görsem ne görmesem ne kardeşim.zaten gözlerim eskisi gibi görmüyor, dişlerim dökülüyor, kulağımda kaliriför tıslamasi, vucudum dökülüyor...ne ufkundayim ne yerinde, saldim artık.ufukta gördüğüm tek şey koca bir hiçlik 😅

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Röpteşambırlı Uzaylı yazdı:

görsem ne görmesem ne kardeşim.zaten gözlerim eskisi gibi görmüyor, dişlerim dökülüyor, kulağımda kaliriför tıslamasi, vucudum dökülüyor...ne ufkundayim ne yerinde, saldim artık.ufukta gördüğüm tek şey koca bir hiçlik 😅

Mucizelere inanırsan, cennet diye bir mekan varmış...mış. Orada yukarıda yazmış olduĝun şeyler yokmuş. Çıta gibisin orada.

Tabii buna canı gönülden inanmalısın.:D

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, kavak yazdı:

Mucizelere inanırsan, cennet diye bir mekan varmış...mış. Orada yukarıda yazmış olduĝun şeyler yokmuş. Çıta gibisin orada.

Tabii buna canı gönülden inanmalısın.:D

mucizelere inanacak yaşi çoktan geçtim dostum.benden bir asanin ejderhaya dönüştüğüne inanmami bekleme.veya baska ne vardi unuttum.hafizamda ayvayi yemiş anlaşilan 😅 

neyse 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

38 dakika önce, kavak yazdı:

Varan 4. konu.

Hep aynı taktik. Buyur sen söyle!

Sen derken, müslümanlar şöyle böyle diyor falan filan başlama. Senin dürüstçe kendi açıklaman nedir?

Öyle ya; müslüman olmadıĝını iddia etmiştin.

Evet;  bu sefer pür dikkat seni dinliyoruz. Bakalım nereye ve hangi mucizeye baĝlayacaksın.

Yerle göğün birbirinden ayrılması tevratta geçen bir olaydır tevrata göre başlangıçta sadece su ve tanrı vardı daha sonra tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırarak gök kubbeyi oluşturdu (gökyüzünün maviliği sudan kaynaklı sanılıyor) daha sonrada yerdeki suların altından karaları cıkardı günyüzüne bu anlatı kuranda kafiye ve şiir temasında olduğundan her konuda olduğu gibi yarım yamalak anlatıldığı icin bu kadar detaylı anlatılmıyor ancak tanrının suların üzerinde olduğu ve sadece tanrı ve su olduğu yada göğün ve yerin ayrılması tevrata olduğu gibi kurandada geçiyor

Sudan yaratma konusuna gelirseke bence burdaki kasıt karaların sulardan cıkması (karalar = canlıların yaşadığı yer) bu yüzdende canlı herşeyi sudan yarattık denildiğini düşünüyorum buraya bu konuyu acmamın sebebide zaten başkaları merak ederse cevap bulsun bu yazılardan ve başkalarının cevaplarınıda görmek 

Link to comment
Share on other sites

17 dakika önce, dogukan yazdı:

Yerle göğün birbirinden ayrılması tevratta geçen bir olaydır tevrata göre başlangıçta sadece su ve tanrı vardı daha sonra tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırarak gök kubbeyi oluşturdu (gökyüzünün maviliği sudan kaynaklı sanılıyor) daha sonrada yerdeki suların altından karaları cıkardı günyüzüne bu anlatı kuranda kafiye ve şiir temasında olduğundan her konuda olduğu gibi yarım yamalak anlatıldığı icin bu kadar detaylı anlatılmıyor ancak tanrının suların üzerinde olduğu ve sadece tanrı ve su olduğu yada göğün ve yerin ayrılması tevrata olduğu gibi kurandada geçiyor

Sudan yaratma konusuna gelirseke bence burdaki kasıt karaların sulardan cıkması (karalar = canlıların yaşadığı yer) bu yüzdende canlı herşeyi sudan yarattık denildiğini düşünüyorum buraya bu konuyu acmamın sebebide zaten başkaları merak ederse cevap bulsun bu yazılardan ve başkalarının cevaplarınıda görmek 

Bu mevzu sadece Tevratta geçmez. Birçok mitlerde var. Babilonlardan tut, her tarafta İslam´dan evvel yeşermiş toplumların mitlerinde geçer bu tür anlatımlar.

Yani olaĝandışı bir şey yok. Mitlerle ilgili bir konum bile var burada.

Cevabını bildiĝin soruları sormak saçmalık. Ben tatmin olmadım.

Link to comment
Share on other sites

9 dakika önce, kavak yazdı:

Bu mevzu sadece Tavratta geçmez. Birçok mitlerde var. Babilonlardan tut, her tarafta İslam´dan evvel yeşermiş toplumların mitlerinde geçer bu tür anlatımlar.

Yani olaĝandışı bir şey yok. Mitlerle ilgili bir konum bile var burada.

Cevabını bildiĝin soruları sormak saçmalık. Ben tatmin olmadım.

takıldığım konu kuranda tevratın aksine mantıklı bir çerçeveye oturtabilecek bir düzeyde bir anlatım var yine kitabın eksik yazılmasındanda kaynaklanıyor olabilir yada tesadüf de olabilir mesela bu meseleyi bilimsel islamcılar şu şekilde yorumluyor dünyanın sularla kaplı olduğu zaten biliniyor bu doğru yerle göğün mantıkken big bang e göre bir zamanlar iç içe olduğuda biliniyor sudan yaratma zaten onlara göre evrimle beraber olan birşey bunuda bilime uyduruyorlar ademin çamurdan yaratılma mevzusunuda çamurdan ve topraktan kasıt toprağın icindeki mineraldir vs diyerek bunlar insandada var insan bunlardan oldu diyerek bu meseleyide bilime oturtabiliyorlar mesela bu ayetler tevratta olduğu gibi tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırdı diye yazılsaydı bilimslel islamcıların söyledikleri boşa düşecekti ama tevrattan farklı yazılmış buda kuranın tevratın yanlışlarını düzeltmesidir diyebiliyorlar 

Link to comment
Share on other sites

12 dakika önce, dogukan yazdı:

takıldığım konu kuranda tevratın aksine mantıklı bir çerçeveye oturtabilecek bir düzeyde bir anlatım var yine kitabın eksik yazılmasındanda kaynaklanıyor olabilir yada tesadüf de olabilir mesela bu meseleyi bilimsel islamcılar şu şekilde yorumluyor dünyanın sularla kaplı olduğu zaten biliniyor bu doğru yerle göğün mantıkken big bang e göre bir zamanlar iç içe olduğuda biliniyor sudan yaratma zaten onlara göre evrimle beraber olan birşey bunuda bilime uyduruyorlar ademin çamurdan yaratılma mevzusunuda çamurdan ve topraktan kasıt toprağın icindeki mineraldir vs diyerek bunlar insandada var insan bunlardan oldu diyerek bu meseleyide bilime oturtabiliyorlar mesela bu ayetler tevratta olduğu gibi tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırdı diye yazılsaydı bilimslel islamcıların söyledikleri boşa düşecekti ama tevrattan farklı yazılmış buda kuranın tevratın yanlışlarını düzeltmesidir diyebiliyorlar 

Yazdıklarından bir şey anlamadım. Yazdıklarının başı ve sonu belli deĝil.

Dur tahmin edeyim.. Kur´an güzellemesi yapmaya meyilleniyorsun gibi.

Neyse; Tevratı beĝenmiyorsan ki öyle gözüküyor, sana diĝer mitleri  de işaret etmiştim. Olaĝandışı bir şey yok. Olamaz da, çünkü hepsi bizlerin eseri.

Sen müslüman deĝilim dedikçe, beni bir gülme tutuyor.  Tıpkı senin gibi konular açan ve sözde sorular soran başka birisini tanıyorum.:D

Dipnot: Daha evvel dedim ki, bana müslümanlar şöyle diyor falan filan başlama diye. Demek ki amacın belli. Tıpkı diĝer forumdaş gibisin. Kimbilir belki de aynı kişisin.

Link to comment
Share on other sites

4 dakika önce, kavak yazdı:

Yazdıklarından bir şey anlamadım. Yazdıklarının başı ve sonu belli deĝil.

Dur tahmin edeyim.. Kur´an güzellemesi yapmaya meyilleniyorsun gibi.

Neyse; Tevratı beĝenmiyorsan ki öyle gözüküyor, sana diĝer mitleri  de işaret etmiştim. Olaĝandışı bir şey yok. Olamaz da, çünkü hepsi bizlerin eseri.

Sen müslüman deĝilim dedikçe, beni bir gülme tutuyor.  Tıpkı senin gibi konular açan ve sözde sorular soran başka birisini tanıyorum.:D

 

meseleyi bilimsel islamcılar şu şekilde yorumluyor dünyanın sularla kaplı olduğu zaten biliniyor bu doğru yerle göğün mantıkken big bang e göre bir zamanlar iç içe olduğuda biliniyor sudan yaratma zaten onlara göre evrimle beraber olan birşey bunuda bilime uyduruyorlar ademin çamurdan yaratılma mevzusunuda çamurdan ve topraktan kasıt toprağın icindeki mineraldir vs diyerek bunlar insandada var insan bunlardan oldu diyerek bu meseleyide bilime oturtabiliyorlar mesela bu ayetler tevratta olduğu gibi tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırdı diye yazılsaydı bilimslel islamcıların söyledikleri boşa düşecekti ama tevrattan farklı yazılmış buda kuranın tevratın yanlışlarını düzeltmesidir diyebiliyorlar ** 

Anlaşılmayacak birşey değil bence 

Asıl sen bana müslüman dedikçe beni gülme tutuyor ebu cehil gibi adamım bana müslüman diyosun inatla islam bi kere zaten müslümanlar arasında bir tutarlılık olmadığı için tanrıdan olamaz örnek birileri hadislere inanıyor birileri hadislere inanmıyor biri alevi biri bilmem ne vs vs gibi kendi içinde bile kural ve yükümlülük bakımından sıkıntılı bir kitap tanrının kanunu olan bir kitapta kanunlar doğru düzgün değilse zaten tanrıdan olamaz ben sadece mucize idealarına cok hakim olmadığım icin bu başlıkları açtım sende cevap veriyorsan ver vermiyorsan verme ikide bir de bana müslüman deyip durma ikna olman için gözünün önünde Allaha sövüp kuran yakmam falan mı lazım illa 

Link to comment
Share on other sites

1 dakika önce, dogukan yazdı:

meseleyi bilimsel islamcılar şu şekilde yorumluyor dünyanın sularla kaplı olduğu zaten biliniyor bu doğru yerle göğün mantıkken big bang e göre bir zamanlar iç içe olduğuda biliniyor sudan yaratma zaten onlara göre evrimle beraber olan birşey bunuda bilime uyduruyorlar ademin çamurdan yaratılma mevzusunuda çamurdan ve topraktan kasıt toprağın icindeki mineraldir vs diyerek bunlar insandada var insan bunlardan oldu diyerek bu meseleyide bilime oturtabiliyorlar mesela bu ayetler tevratta olduğu gibi tanrı yerdeki sularla gökteki suları birbirinden ayırdı diye yazılsaydı bilimslel islamcıların söyledikleri boşa düşecekti ama tevrattan farklı yazılmış buda kuranın tevratın yanlışlarını düzeltmesidir diyebiliyorlar ** 

Anlaşılmayacak birşey değil bence 

Asıl sen bana müslüman dedikçe beni gülme tutuyor ebu cehil gibi adamım bana müslüman diyosun inatla islam bi kere zaten müslümanlar arasında bir tutarlılık olmadığı için tanrıdan olamaz örnek birileri hadislere inanıyor birileri hadislere inanmıyor biri alevi biri bilmem ne vs vs gibi kendi içinde bile kural ve yükümlülük bakımından sıkıntılı bir kitap tanrının kanunu olan bir kitapta kanunlar doğru düzgün değilse zaten tanrıdan olamaz ben sadece mucize idealarına cok hakim olmadığım icin bu başlıkları açtım sende cevap veriyorsan ver vermiyorsan verme ikide bir de bana müslüman deyip durma ikna olman için gözünün önünde Allaha sövüp kuran yakmam falan mı lazım illa 

Geç bunları!

Sana cevap verdim ve dünyadaki diĝer mitleri işaret ettim. Hatta bu mevzu ile konu açmıştım, git bir zahmet oku!

Sen ne zannediyorsun? Bu anlatımlar gökten zembille mi indi?

Bu kadar saf olamazsın herhalde.

Link to comment
Share on other sites

6 saat önce, dogukan yazdı:

yerle göğün mantıkken big bang e göre bir zamanlar iç içe olduğuda biliniyor 

kardesim, böyle bir şey bilimsel olarak yanliş.aynı şeyi deyip duruyorsun.gökteki ve yerdeki elementler faklidir.yer kabuğundaki elementler ağır elementlerdir genelde ve bunlar ilkel evrende henüz yoktu.o yüzden başlangıçta yer vardı demek bir kere hatali.erken evrende gökte yok, yerde.olmayan şey nasil bitişik olsun?

Erken evrende ilk ortaya çıkan atomların yaklaşık olarak yüzde 75’i hidrojen, kalan yüzde 25’i helyum ve eser miktarda lityum iken hala yer gök bitişikti diye inanman manasiz.başlangiçta daha yer ve gökteki elementler oluşmamiş bile.bir kaçi dişinda.

https://www.kozmikanafor.com/genc-evrenin-ilkel-yildizlari/

Link to comment
Share on other sites

Ayy off Müslüman mısın teistmisin gizli bir şey misin havası da ne oluyor? Hepimiz kayseriliyiz yani oslo da büyümedik.

Ayette gayet açık net,

Yer gök bitişik halde toz gaz bulutu gibi bir halden magma, kıtalar, okyanus, atmosfer felan oluşuyor...

Bir gezegende hayat var mı dediğimizde neye bakarız su varmı hava varmı vb. Demek ki suyun varlığı yaşamın hayatın canlılığın kaynağı... 
 

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Rhodium yazdı:

Demek ki suyun varlığı yaşamın hayatın canlılığın kaynağı... 

 

tek başına suyun varlığı hiç bir anlam ifade etmez.bunlar kutsal kitaplarda anlatilan ancak gerçeklikle ilgisi olmayan mitolojik öğretilerdir.dna ya baktiğimizda su değil şeker görürüz.demek ki canliliğin asil kaynaği su değil şeker molekülleridir.yani ; canlılar şekerden oluşmuştur.

su olmazsa hayat olmaz demenin, şeker olmazsa hayat olmaz demekten hiç bi farki yoktur.bunlar bir bütündür.su tek basina canliliğin kaynaği değildir.

Link to comment
Share on other sites

4 saat önce, Rhodium yazdı:

Ayette gayet açık net,

Yer gök bitişik halde toz gaz bulutu gibi bir halden magma, kıtalar, okyanus, atmosfer felan oluşuyor...

kardesim ,ayette başlangıçta diyor.senin dediğin ise ortalarda olan bişiy.yani ;o dediğin toz ve gaz bulutu içe çökmeden ki halini diyorum.orda yerde yok, gökte.onun için ayet hatali.

Link to comment
Share on other sites

10 saat önce, Rhodium yazdı:

Ayy off Müslüman mısın teistmisin gizli bir şey misin havası da ne oluyor? Hepimiz kayseriliyiz yani oslo da büyümedik.

En başından söyleyeyim: Ben Kayserili deĝilim ve hiç oralı olmadım.:D

Kimin neye taptıĝı veya inandıĝı umrumda deĝil ancak konu sahibi gibi saĝ gösterip sol vurmaya çalışanlardan gına geldi. Halbuki sorduĝu tüm soruların yanıtını biliyor. Üşenmeden kendisine baĝımsız/tarafsız kaynaklar sunmamıza ve açıklamamıza râgmen, zaman ayırıp onları irdelemesi gerekirken ha bire sözde mucizevi(!)  pasajları buraya iliştiriyor. Böyle giderse mâlum kitaptaki tüm pasajları tek tek buraya iliştirmesi bile mümkün.

Her forumda var bunun gibileri. Üye olur olmaz sanki dünyada başka önemli ve hayati konu yokmuş gibi, ilk yaptıkları "Bakın mucize var, hadi açıklayın" minvalinde konular açmak.

Yine de şunu da dile getirmek lazım; yabancı dil bilmek şart, çünkü Türkçe kaynaklı verilerin çoĝu taraflı ve önkabullü. Mesela "Sorularla İslamiyet" sitesi bunların başında geliyor. Bu nedenle İngilizce, Fransızca veya Almanca dillere vakıf olmak bir hayli faydalıdır. Bu durumda farklı kaynakları kıyaslama imkanı olur.

Link to comment
Share on other sites

  • moderator başlığı Kur'an´daki Enbiya 30. ayetin açıklaması nedir? olarak değiştirdi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...