Jump to content

Ateist kaynaklar hükümet yüzünden mi azaldı?


dogukan

Recommended Posts

2020 ye kadar bir sürü Ateist içerik vardı. Müslümanların sözde* mucizelerini cevaplayan videolar olsun, yazılar olsun, bir sürü kaynak vardı. Şimdi hiçbiri yok ve bu yüzden 2020´ye kadar akın akın dinden çıkan gençler azalmış gibi. Acaba bu işin içinde hükümetin parmağı mı var?

Zaten bazı cemaatler aracılığıyla İslami YouTube kanalları fonlanıyor. Bu bir gerçek ama ekstra olarak sanki Ateist içerikler de yasaklanıyor gibi.

Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?

Link to comment
Share on other sites

Alıntı

2020 ye kadar akın akın dinden cıkan gençler azalmış

 

Ülkedeki yoksullaşma ile alakalı olabilir.

Bir ülke yoksullaşırken dindarlaşır, zenginleşirken dinsizleşir.

Tarih boyunca gerek ülkemizde gerek diğer ülkelerde böyle olmuştur bu.

Kısaca, insanlar yoksulluktan kafayı bozuyor diyebiliriz.

 

Link to comment
Share on other sites

Generasyon deĝişiyor/deĝişti. Dinden çıkanların sayısı azalmadı; sadece eskiye nazaran daha temkinli davranıyorlar, çünkü ifşa olmaktan korkuyorlar.

Ayrıca 2000 - 2015 yılları arasında aktif olanlar yaşlandı. Bir kısmı yazmaktan bıktı, bir kısmının ilgi alanı deĝişti ve bir kısmı harbiden ifşa olmaktan korktuĝu için pasifleşti. Bunun böyle olmasında mevcut hükümetin baskıcı siyasetinin büyük bir rolü var.

Link to comment
Share on other sites

  • moderator changed the title to Ateist kaynaklar hükümet yüzünden mi azaldı?

İnternette artık yazı yazdığımız  platformlar üye olmak için   gerçek kimlik ve telefon bilgilerini istiyorlar. 

Gerçek kimlikle de yazınca tehditler alıyorsun. 

https://haber.sol.org.tr/devlet-ve-siyaset/dini-elestirmek-yasaklanmak-isteniyor-haberi-49855

Birde bu aşağıdaki saçma sapan kanun yüzünden dinler hakkındaki  her eleştiri hakaret kabul ediliyor.

.

TCK m.216 şu şekilde kaleme alınmıştır:

(3) Halkın bir kesiminin benimsediği dini değerleri alenen aşağılayan kişi, fiilin kamu barışını bozmaya elverişli olması halinde, altı aydan bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@pigeon

Evet, haklısın. Bu saçma sapan kanunun etkisi bir hayli büyük. Bu kanun, resmen fikir özgürlüĝüne darbe vuruyor. 

En basitinden "Dinler yalan, tanrı yok!" söylemini Türkiye gibi ülkelerde âlenen sokakta söylemeyezsin. Hapis cezasını teget geçtim, oracıkta linç ederler.

Link to comment
Share on other sites

Türkiye de azalan tek şey ateist-dinsiz kaynaklar değil. Dinsiz sayısında da azalma var. (Son 7 senedir, her geçen yıl artacak şekilde.)

Hatta bu şekilde giderse 40 seneye şeriat dedikleri sistemi getirebilecek ortamı hazırlayabilirler.

"Dinsiz sayısının azaldığını nerden çıkardın?" Diye soracak olursanız, düzenli olarak ekşi sözlük okuyorum ve eğitimli kesimde İslam'ın yükseldiğini söyleyebilirim. 

Eğitimsiz kesim de ise radikal İslam'a yönelme var ama ne kadar ciddi olduğundan emin değilim. Belki de ben yanılıyorumdur, bilmiyorum. 

Link to comment
Share on other sites

On 20.07.2023 at 19:43, kavak yazdı:

En basitinden "Dinler yalan, tanrı yok!" söylemini Türkiye gibi ülkelerde âlenen sokakta söylemeyezsin. Hapis cezasını teget geçtim, oracıkta linç ederler.

Geçen gün selefi-vahhabi bir hocayı hapisten çıkardılar, adamın hapisten çıktıktan sonraki ilk videosu sadece ilk 9 saatte 300 bin izlendi. 

Türkiye'de İslam'ın yükseldiğini düşünüyor musunuz? Düşünüyorsanız, bu yükselme kalıcı bir yükselme midir? 

Benim görüşüm; Evrim Ağacı, Diamond Tema gibi kanalların çalışmaları işe yaramamışa benziyor. 

Edited by BillGates
ekleme
Link to comment
Share on other sites

Öyle veya böyle bu sürecin etkisi olsa gerek.

Şuradan da anlaşılabilir belki; mevzunun ağırlık merkezi şu an youtube kanalları, twitter ve twitter'daki space odalarına kaydı. Karşılıklı mücadele ve baya bir kaynak sunumu var. Ve nonteist kesimde öne çıkan hesapların ağırlığı evet bildiniz yurt dışı ikametli. Daha rahat hareket ediyorlar.

Ağırlık orada ve kimse bu forumların kıymetini bilmiyor. İçerik detay, kalite ve derinliği de hiçbir zaman bir zamanlar buralarda olduğu gibi değil. Ancak sürüm ve ulaşılan kişi sayısı daha fazla tabii..

 

**Bu arada dinsiz sayısının azaldığı görüşüne katılmıyorum. Bence aksine niceliksel artıştan ötürü, nitelikte düşüş var. Hani neredeyse tatlı su müslümanlarına benzer bir şekilde asgari düzey bilgi ve sezi+reflekslerle hareket eden non-teist bir kesim birikmeye başladı. Ve bu bence kötü bir şey değil.

Bu bir nevi sıradanlaşma belirtisi, o da olağanlaşmanın habercisi olabilir.

Link to comment
Share on other sites

On 7/20/2023 at 8:30 AM, dogukan said:

2020 ye kadar bir sürü Ateist içerik vardı. Müslümanların sözde* mucizelerini cevaplayan videolar olsun, yazılar olsun, bir sürü kaynak vardı. Şimdi hiçbiri yok ve bu yüzden 2020´ye kadar akın akın dinden çıkan gençler azalmış gibi. Acaba bu işin içinde hükümetin parmağı mı var?

Zaten bazı cemaatler aracılığıyla İslami YouTube kanalları fonlanıyor. Bu bir gerçek ama ekstra olarak sanki Ateist içerikler de yasaklanıyor gibi.

Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?

2020'ye kadar nerede ateist icerik vardi? Youtube'da mi? Yoksa forumlarda mi? 

Ben soyle dusunuyorum: Birincisi, eskiden sosyal medya denilen sey yoktu. Milletin cani sikilinca ugrar yazarlardi. Ama simdi baska sosyal platformlar var. Sanirim millet oralara bakiyor bos zamanlarinda. Ikincisi Turkiye'de cok buyuk ekonomik problemler var. Hayat ile ilgili, gelecek kaygilariyla ilgili, yasam mucadelesi ile ilgili mesela. Bu sikintilar insanin canini sikar. Yani bu tur problemler icinde kalkip bir forum sitesine girip "tanri var yada tanri yok yazsam ne olur, yazmasam ne olur, bana ne faydasi var" diye dusunuyor olabilirler. Ateist icerik derken dergi gibi bir yayimdan bahsediyorsan, oyle bir dergiye felan ben pek rastlamadim. felsefe dergileri var zaten. Ama onlar da genel yani. 

AKP rejiminin tabii ki etkisi var ama bunun " elestirirsem basim belaya girer" dusuncesiyle pek ilgili oldugunu dusunmuyorum. Tabii ki oyle dusunen de vardir ama sosyal ve ekonomik yasamda yarattiklari olumsuzluklar icinde ben insanlarin bu konulara yogunlasmadigini dusunuyorum.

Bir de bikmis olabilirler. Surekli tanri var, yada tanri yok, dinler yalan gibi bir muhabbet yaptigini dusun mesela. Gece gunduz bu meseleleri konusmussun zaten. Daha ne konusacaksin. "Bos koyyyy, kafami mi yorucam ulan, bi de cevap mki verecem" diye dusunuyor olabilirler. 

Yani isin ozu; kimileri zaten diyecegini dedi, daha da kendilerini tekrar etmek onlara zevk vermiyor. Biktilar yani. Kimileri hayat/yasam mucadelesi veriyor, simdi kalkip tanriyla mi ugrasicam, millete cevap mi yetistiricem, bana ne diyebilir.  Kimileri de bos zamanalrini sosyal platformlarda harciyor. Buralarda milletle ugrasmanin bir faydasini gormuyorlar. Haksizlar mi, bir yerde haklilar.

Link to comment
Share on other sites

Ya, insanla ugrasmak zordur. Hele ki, belirli bir ideoloji ile gelmis, belirli dusunce kaliplarina sahip, kendi capinda fanatik, kimligi belirsiz insanlarla ugrasmak zordur. Laf anlatirsin, anlamaz, surekli cevap hakki dogurur, zamanini yer. Kimligi belirsiz, konustugu konudan habersiz, bazen saygisiz, kufurbaz, onyargili, negatif, kendi egosunu sisrir..Boyle oluyor yani. Bu insanlara cevap yazmaya ugrasmak, laf anlatmak zor oluyor. 

 

Link to comment
Share on other sites

8 saat önce, Cougar yazdı:

2020'ye kadar nerede ateist icerik vardi? Youtube'da mi? Yoksa forumlarda mi? 

Forumlarda Facebookta twitterde vardı. Gerçek kimlikleri ile yazmaları istenince yazmaz oldular.  Davalar açılınca bazıları yurt dışına kaçmak zorunda kaldı.

Yurt içinde kalanlarda sustular. 

https://www.ateizmdernegi.org.tr/ateist-gazete/

Ateizm derneğinin yayınlarıda  din hakkında görüşler içermiyor.  TCK m.216 kanunun etkiside var tabi. 

Türk toplumu artık  LGBT = Ateizm   olarak algılıyor.  Ateizmi tek tip içeriği boş birşey zannediyorlar.

Tarikat gibi para toplama derdindeler. Piknik toplantılarını paylaşıyorlar. :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, pigeon said:

Forumlarda Facebookta twitterde vardı. Gerçek kimlikleri ile yazmaları istenince yazmaz oldular.  Davalar açılınca bazıları yurt dışına kaçmak zorunda kaldı.

Yurt içinde kalanlarda sustular. 

https://www.ateizmdernegi.org.tr/ateist-gazete/

Ateizm derneğinin yayınlarıda  din hakkında görüşler içermiyor.  TCK m.216 kanunun etkiside var tabi. 

Türk toplumu artık  LGBT = Ateizm   olarak algılıyor.  Ateizmi tek tip içeriği boş birşey zannediyorlar.

Tarikat gibi para toplama derdindeler. Piknik toplantılarını paylaşıyorlar. :)

 

 

 

Ateizm derneginin videolarina baktim da ateizmden cok, daha farkli konularin islendigine tanik oldum. Yani amaci ateizmi tanitmak yada ateizmi tartismaktan ziyade, cesitli alanlardan roportaj yapma uzerine gibi duruyor. 
 

Ateist dernegi siyasi ve toplumsal baskilardan mi boyle oldu? 
 

Ben bir hristiyanim. Istersen Isaya yanimda kufur et. Benim icin problem degil. Muslumanlarin biraz sakin olmasi gerekir. Kendi gibi dusunmeyeni taslamak normallesmis. Hangi devirde yasiyorlar bunlar ya! Oyle sacmalik olur mu. 
 

Birakin insanlar inansin, inanmiyorsa da inanmasin. Eger oyleyse toplumu gercekten terk etmek gerekir. Yazik gunah. Insanlarin hayatlarin mudehale etmek nedir ya! 

Link to comment
Share on other sites

On 20.07.2023 at 17:30, dogukan yazdı:

2020 ye kadar bir sürü Ateist içerik vardı. Müslümanların sözde* mucizelerini cevaplayan videolar olsun, yazılar olsun, bir sürü kaynak vardı. Şimdi hiçbiri yok ve bu yüzden 2020´ye kadar akın akın dinden çıkan gençler azalmış gibi. Acaba bu işin içinde hükümetin parmağı mı var?

Zaten bazı cemaatler aracılığıyla İslami YouTube kanalları fonlanıyor. Bu bir gerçek ama ekstra olarak sanki Ateist içerikler de yasaklanıyor gibi.

Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?

90 lar dan önce Aziz nesinden önce kimse ateizm nedir bilmezdi. Daha çok solcu ve komünist vardı. 

Komünistler halk nezninde ateizm de kapsayan daha geniş bir kitleydi. Yani her ateist aynı zamanda komünistti diye düşünülürdü.

Ateistler pandalar gibi nesli koruma altında gibi geliyor. İnsanların daha çok yönelimlerinin deizm olduğunu düşünüyorum. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Rhodium said:

90 lar dan önce Aziz nesinden önce kimse ateizm nedir bilmezdi. Daha çok solcu ve komünist vardı. 

Komünistler halk nezninde ateizm de kapsayan daha geniş bir kitleydi. Yani her ateist aynı zamanda komünistti diye düşünülürdü.

Ateistler pandalar gibi nesli koruma altında gibi geliyor. İnsanların daha çok yönelimlerinin deizm olduğunu düşünüyorum. 

 

 

Bende Turk halkinda buyuk bir deist kitle oldugunu dusunuyorum. Pekcoklari tanriyi dini umursamadan yasiyor. Bu konulari ciddiye almak istemiyor. Ama sorsan muslumanim diyorlar. Bazilari lata kaliyor. Siyasilerin dini kullanmasi da milleti biktirdi. Buradan da deizme kayan insanlar var. Ateizm cok uc nokta bana gore. Tipki teizm gibi. Yani KESIN bir YARGIN var kafanda. Bizim ateistler - en azindan forumlarda gordugum kadariyla- genelde agresif oluyor. Cok fazla kufur ediyorlar, cok fazla kiziyorlar, cok fazla EMINler. Ustelik tolerans duzeyi, medenice tartisma adabinda da iyi degiller. Pek coklari yeterince objektif arastirmiyir. Bunu teist de yapiyor, ateist de. Eger teistsen, genelde kendi argumanlarinin ustunde duruyorsun, cevap varsa bile o tarafi gormemeye calisiyorsun, karsi tarafin zayif noktasi neresi, ona yogunlasiyorsun. Ateistlerimiz de ayni. Karsi tarafin hangi noktada zayif oldugunu dusunuyorsan genelde o naktayi konusuyorsun. O zayif noktadan hareket ederek kendini hakli cikariyorsun. Bunu sadece tek taraf icin demiyorum, iki taraf da ayni.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ateizm derneĝinin ilk yıllarında forumu da vardı. Ancak yoĝun saldırı yüzünden kapatmak zorunda kalmışlardı.

Ayrıca bir ülkede 90 bin(!) civarında cami ve minare varsa ve her gün bir yenisi ekleniyorsa, orada dinsiz imansız olmak ve öyle yaşamak bir hayli zordur.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...