kavak Mesaj tarihi: 14 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 14 Eylül Hafta sonu mayışıp durmayın... Sadece 4 düz çizgi çekerek tüm noktaları birleştirin. O O O O O O O O O Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 14 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 14 Eylül 16 dakika önce, kavak yazdı: Hafta sonu mayışıp durmayın... Sadece 4 düz çizgi çekerek tüm noktaları birleştirin. O O O O O O O O O Bu zor soru hep 5 çizgi oluyor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 14 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 14 Eylül 1 saat önce, buddha yazdı: Bu zor soru hep 5 çizgi oluyor. İyi düşün ve geniş düşün. 4 çizgi ile de mümkün. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deadanddark Mesaj tarihi: 14 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 14 Eylül 1 saat önce, kavak yazdı: Hafta sonu mayışıp durmayın... Sadece 4 düz çizgi çekerek tüm noktaları birleştirin. O O O O O O O O O Bunu biliyorum. İpucu. Çizgiyi uzatiyorsun 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreiMalAli Mesaj tarihi: 15 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 15 Eylül On 08.09.2024 at 18:16, buddha yazdı: Ortadaki levhanin eni, boyu, kalinligi ve metalinin cinsi biliniyor. A ve B uclarindaki gerilim dusumu nasil hesaplanir. Kaynak Bu soruda benim adım da geçmiş. Resimde ilk dikkatimi çeken hata: B noktasından 1 A'lik bir elektrik akımı çıkmaz ve dolayısı ile de tekrar metale girmez. Eğer çıkış noktası B ve karşılığı levhanın aynı seviyesinde değil, değişik seviyelerinde olsaydı, bir miktar elektrik akımı oluşurdu ama yine de 1 A olmazdı. A ve B noktaları levhanın değişik seviyelerinde oldukları için bu iki nokta arasında bir potensiyel farkı vardır. Fakat bu gerilimi hesaplayabileceğimi sanmıyorum. Bu ilginç soruyu 20 sene önce görmüş olsaydım, muhtemelen çözmeye çalışırdım. 😇 Sevgiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 17 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 17 Eylül Bu iki mekanizmanın çizdiği eğriler neden farklı? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deadanddark Mesaj tarihi: 17 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 17 Eylül 3 saat önce, buddha yazdı: Bu iki mekanizmanın çizdiği eğriler neden farklı? Aslında eğriler aynı. İlginç olan tepe noktaları kesişiyor olmasına rağmen eğrilerin üst üste binmemesi. Kalemler sabit ve düz bir şekilde hareket ediyor olmasına rağmen sanki bir eğri diğerinin üstündeymiş( üç boyutlu düşünün) gibi ilerliyor. Sebebini merak ettim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 18 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 18 Eylül 13 saat önce, Deadanddark yazdı: Aslında eğriler aynı. İlginç olan tepe noktaları kesişiyor olmasına rağmen eğrilerin üst üste binmemesi. Kalemler sabit ve düz bir şekilde hareket ediyor olmasına rağmen sanki bir eğri diğerinin üstündeymiş( üç boyutlu düşünün) gibi ilerliyor. Sebebini merak ettim. Biyel kolu boyu uzadıkça fark azalıyor, kısaldıkça fark artıyor. https://www.desmos.com/calculator/o0axovpokt?lang=tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 19 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 19 Eylül On 14.09.2024 at 14:50, kavak yazdı: İyi düşün ve geniş düşün. 4 çizgi ile de mümkün. On 14.09.2024 at 14:52, Deadanddark yazdı: Bunu biliyorum. İpucu. Çizgiyi uzatiyorsun ipucu vermeseydin çözemezdim. :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 19 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 19 Eylül On 17.09.2024 at 22:08, buddha yazdı: Bu iki mekanizmanın çizdiği eğriler neden farklı? https://www.desmos.com/calculator/o0axovpokt?lang=tr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deadanddark Mesaj tarihi: 19 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 19 Eylül 8 dakika önce, buddha yazdı: https://www.desmos.com/calculator/o0axovpokt?lang=tr Eğriler farklıymış, ben yanlış görmüşüm. Biyel kolu uzunluğu farklı, doğru söylüyorsun. Bu kol uzunluğu farkı İki tepe noktası arasında kalemin gidiş dönüş süresinde oynama yapması, yani hızlanıp yavaşlamaya neden oluyor diyebilir miyiz. İlk kol düz ilerlerken ikinci kol aynı sürede hareketi tamamlıyor olmasına rağmen süreyi hızlanıp yavaşlama şeklinde alıyor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 23 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 23 Eylül 3 voltlluk bir pilin iç direnci 3 ohm olursa uçlarını 1 ohmluk dirençle kısa devre edersek pilde harcanan güç nedir? https://tinyurl.com/2cdd3oc7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 23 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 23 Eylül 5 saat önce, buddha yazdı: 3 voltlluk bir pilin iç direnci 3 ohm olursa uçlarını 1 ohmluk dirençle kısa devre edersek pilde harcanan güç nedir? https://tinyurl.com/2cdd3oc7 Çizmiş olduğun görsel kafa karışıklığı yapıyor. Tek bir tane 3V pil, bir tane 3 Ohmluk iç direnç ve ve bir tane 1 Ohmluk yük direnci olarak çiz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 23 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 23 Eylül 1 saat önce, kavak yazdı: Çizmiş olduğun görsel kafa karışıklığı yapıyor. Tek bir tane 3V pil, bir tane 3 Ohmluk iç direnç ve ve bir tane 1 Ohmluk yük direnci olarak çiz. https://tinyurl.com/278sdow4 resim kotam dolmuş. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 26 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 26 Eylül On 23.09.2024 at 20:19, buddha yazdı: https://tinyurl.com/278sdow4 resim kotam dolmuş. P = U*I I= 750mA U=2,25V P = 1,6875 W 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 27 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 27 Eylül 22 saat önce, kavak yazdı: P = U*I I= 750mA U=2,25V P = 1,6875 W Devre şemasında iç direncin üzerinde belli oluyor. Ondan kolay çözdün. Direnci üzerinde voltaj değeri zaten yazıyor. Aynı soruyu pilin iç direnci belli olmasaydı nasıl çözerdin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 28 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 28 Eylül 9 saat önce, buddha yazdı: Devre şemasında iç direncin üzerinde belli oluyor. Ondan kolay çözdün. Direnci üzerinde voltaj değeri zaten yazıyor. Aynı soruyu pilin iç direnci belli olmasaydı nasıl çözerdin? I = 0.75A U = 3V Ukl = 1 Ohm * I = 1 Ohm * 0.75A = 0.75V Uid = (U - Ukl) = 3V - 0.75V = 2.25V P = Uid * I = 2.25V * 0.75A = 1.6875W 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 28 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 28 Eylül Üç sayı düşünün, toplamı on dört olsun ve her biri yediden küçük olmalı. Bu üç sayı nedir? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 28 Eylül Report Paylaş Mesaj tarihi: 28 Eylül 3 saat önce, kavak yazdı: Üç sayı düşünün, toplamı on dört olsun ve her biri yediden küçük olmalı. Bu üç sayı nedir? 6+6+2=14 5+5+4=14 6+5+3=14 üç farklı sayı olursa bu oluyor. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 12 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 12 Ekim Düşük basınçlı lastikler sürtünme kuvvetini arttırır mı? Tekeri esnemeyen cisim gibi kabul edip kaldıraç formulunu uygularsam hata yapmış olur muyum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreiMalAli Mesaj tarihi: 13 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 13 Ekim Belki hatırlayan vardır: Bu, 90 dakikalık bir eski bir müzik kasetidir. Wikipedia'ya göre manyetik bantın/şeritin kalınlığı 9 mikro metre ve bant hızı yaklaşık 4,76 cm/s imiş. Maalesef boş makaranın yarı çapını (Resimde Ri olarak gösterildi)ve makaraların merkezleri arasındaki uzaklığı (Resimde D olarak gösterildi) bulamadım. Müzik çalarken bant bir makaradan diğerine aktarılıyor/sarılıyor ve iki sargı arasından uzaklık (Resimde L olarak gösterildi) zamanla değişiyor. Soru: L uzaklığının zaman ile değişimi fonksiyonu nedir? Not: Soru şimdi aklıma geldiği için ben hesaplamadım. (Cevabı sizlerden alırsam başka forumlarda havamı basarım. ) Bant kalınlığını hesaplarken Arşimet spirali mi kullansak, yoksa her döngüde yarı çapı artan/eksilen çember hesabı mı yapsak daha sağlıklı olur? Ben karar veremedim. Sevgiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 15 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 15 Ekim On 12.10.2024 at 23:23, buddha yazdı: Düşük basınçlı lastikler sürtünme kuvvetini arttırır mı? Tekeri esnemeyen cisim gibi kabul edip kaldıraç formulunu uygularsam hata yapmış olur muyum? Alıntı Dağ bisikletleri için lastik basıncı, bisikletin türüne, sürücünün ağırlığına ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, dağ bisikletleri için lastik basıncı 1.5 ile 3.0 bar (22 ile 44 psi) arasında önerilir. Daha yumuşak zeminlerde (örneğin, çamur veya yumuşak toprak) daha düşük basınç kullanmak, lastiğin yüzeyle daha iyi temas etmesini sağlar ve daha iyi tutuş sunar. Sert zeminlerde ise daha yüksek basınç tercih edilerek yuvarlanma direnci azaltılabilir. En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir. Yarış bisikletlerinde lastik basıncı, genellikle 6.0 ile 8.5 bar (87 ile 123 psi) arasında değişir. Bu basınç aralığı, bisikletin türüne, lastik genişliğine, sürücünün ağırlığına ve yol koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Daha ince lastikler (örneğin, 23 mm veya 25 mm) genellikle daha yüksek basınç gerektirirken, daha geniş lastikler (örneğin, 28 mm) biraz daha düşük basınçla kullanılabilir. Yüksek basınç, daha az yuvarlanma direnci sağlar ve asfalt yolda daha hızlı sürüş imkanı sunar. Ancak, aşırı yüksek basınç, lastik patlamalarına ve sürüş konforunun azalmasına neden olabilir. En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir. https://duck.ai yapay zeka böyle cevap verdi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 15 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 15 Ekim On 13.10.2024 at 14:54, DreiMalAli yazdı: Belki hatırlayan vardır: Bu, 90 dakikalık bir eski bir müzik kasetidir. Wikipedia'ya göre manyetik bantın/şeritin kalınlığı 9 mikro metre ve bant hızı yaklaşık 4,76 cm/s imiş. Maalesef boş makaranın yarı çapını (Resimde Ri olarak gösterildi)ve makaraların merkezleri arasındaki uzaklığı (Resimde D olarak gösterildi) bulamadım. Müzik çalarken bant bir makaradan diğerine aktarılıyor/sarılıyor ve iki sargı arasından uzaklık (Resimde L olarak gösterildi) zamanla değişiyor. Soru: L uzaklığının zaman ile değişimi fonksiyonu nedir? Not: Soru şimdi aklıma geldiği için ben hesaplamadım. (Cevabı sizlerden alırsam başka forumlarda havamı basarım. ) Bant kalınlığını hesaplarken Arşimet spirali mi kullansak, yoksa her döngüde yarı çapı artan/eksilen çember hesabı mı yapsak daha sağlıklı olur? Ben karar veremedim. Sevgiler Soruyu hala çözemedim. Aradaki çizgiler eşit aralıklar ile işaretlenmiş. Doğrusal mı artıyor gerçekten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun Mesaj tarihi: 16 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 16 Ekim starship roketinin denge sensörleri nasıl çalışıyor? Serbest düşen asansörde altımızdaki terazide ağrlığımız sıfıra iniyor. @DreiMalAli ateistforumda açtığı konuyu bulamadım. Su dolu kovaya delik açıp atmıştım denemek için. akmamıştı. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreiMalAli Mesaj tarihi: 16 Ekim Report Paylaş Mesaj tarihi: 16 Ekim 4 saat önce, buddha yazdı: starship roketinin denge sensörleri nasıl çalışıyor? Serbest düşen asansörde altımızdaki terazide ağrlığımız sıfıra iniyor. @DreiMalAli ateistforumda açtığı konuyu bulamadım. Su dolu kovaya delik açıp atmıştım denemek için. akmamıştı. Video, daha doğrusu roketin manevra kabiliyeti harika. Ana iticiler hareketli olsa gerek. Çünkü gördüğüm kadarıyla alevlerin yönü değişiyor. Hem itiyorlar hem de yön ayarlıyorlar. Diğer küçük iticiler yön ayarı içindir. Ayrıca çok daha küçük bir kaç yön ayarı iticisi itici roketin gövdesinin ortasında ve gövdesine dik olarak yerleştirilmişler. Denge ve yön kontrolu için sanırım ivme sensorları kullanıyorlardır. Tabi 3 boyutlu ivme sensorları. En az bir tane mekanik jiroskop mutlaka vardır. Bunun haricinde elektronik ivme sensorları kullanmışlardır. Seneler önce, deneme amaçlı, üç-beş Avroya Çin'istandan aldığım ve fakat henüz devresini dahi yapmadığım 3 boyutlu elektronik ivme sensorlarını kullanmadıklarından eminim. Onlarınki kesinlikle çok daha hassas ve dayaklıdır. Sevgiler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now