Jump to content

Recommended Posts

Mesaj tarihi:

Burada ezberin devam etmesi birey bilincine bagli degildir anlaminadir.

 

Yani birey bilinci olanin da ezberi sorgulanmazi olur.

 

Birey bilinci sorunu algilama olarak gereklidir, ama her birey bilinci olan da her sorunu algilamaz. Burada sorunun bilinci ve farkindaligi devreye girer.

.

Zaten sorunun bilinci ve farkındalığı birey bilincini sağlayan şey. Sorunun bilinci ve farkındalığı yoksa birey bilinci de olmaz. Birey bilinci olmayınca da sorunlar algılanmaz. Ama sen tam tersini söylemiştin.

Mesaj tarihi:

.

Zaten sorunun bilinci ve farkındalığı birey bilincini sağlayan şey. Sorunun bilinci ve farkındalığı yoksa birey bilinci de olmaz. Birey bilinci olmayınca da sorunlar algılanmaz. Ama sen tam tersini söylemiştin.

Yine oncelik tanimissin. Tersi de olabilir. Yani birey bilinci sorunun bilinc ve farkindaligini saglar. Aksine bananecilik, bencillik, egoizm, bireycilik v.s. de birey bilincidir. Burada sorunun bilinc ve farkindaligi yoktur, kisinin kendi benini one cikarmasi ve dusunmesi vardir.

 

O yuzden ters yuz erken bu algi meselesi sonucta biri birine baglidir.

Mesaj tarihi:

.

Yani, kişi ezberini aşmak ve bireyselleşmek için, ezberini bilimsel verilere göre sorgulama yapmalı. Oysa, sen bilimsellikten önce bireyselleşme gelir demiştin.

Yiine ayni indirgeme. Biri birinden once gelmez, hepsi biri birine baglidir. Ben o yuzden yazarken, bilimsel bil;issel  diye yan yana yazarim. Bunun oncesi sonrasi yoktur. Pekala bir bilim kisisinin bilimselligi birey bilinci olmadan da olur. Burada onemli olan bir seyi laikiyle verebilme acisindan gerekli olmasidir.

 

Yoksa oncelik sonralik yoktur.

Mesaj tarihi:

Yine oncelik tanimissin. Tersi de olabilir. Yani birey bilinci sorunun bilinc ve farkindaligini saglar. Aksine bananecilik, bencillik, egoizm, bireycilik v.s. de birey bilincidir. Burada sorunun bilinc ve farkindaligi yoktur, kisinin kendi benini one cikarmasi ve dusunmesi vardir.

 

O yuzden ters yuz erken bu algi meselesi sonucta biri birine baglidir.

.

Olmayan birey bilinci sorunun bilinç ve farkındalığını sağlamaz. Sen adım adım giden bir sarmaldan bahsediyorsun yanılmıyorsam. Bu sarmalın ilk başında bilinç ve farkındalık olmazsa birey bilinci kıpırdamaya başlamaz ve biri birine bağlı olarak birbirini tetiklemez. Bir de birey bilincinin bananecilik, bencillik, egoizm, bireycilik aşamasında, kendisi sorun olmuş gözüküyor. Bu zaten kendisi sorun olan bilinç nasıl sorun olan kendi bilincini aşıp da üst bilince geçsin ?

Mesaj tarihi:

.

Olmayan birey bilinci sorunun bilinç ve farkındalığını sağlamaz. Sen adım adım giden bir sarmaldan bahsediyorsun yanılmıyorsam. Bu sarmalın ilk başında bilinç ve farkındalık olmazsa birey bilinci kıpırdamaya başlamaz ve biri birine bağlı olarak birbirini tetiklemez. Bir de birey bilincinin bananecilik, bencillik, egoizm, bireycilik aşamasında, kendisi sorun olmuş gözüküyor. Bu zaten kendisi sorun olan bilinç nasıl sorun olan kendi bilincini aşıp da üst bilince geçsin ?

Neden toplumsal kisilige sahip ateistler yokmu? Teizmin bilincine vararak ateist olmustur. Ya da her milliyetci olmayan kisi birey midir?

 

Sonucta bir konu ve kavramin bilinci ile birey bilinci ayni degildir.

 

Mesela bati da da doguda da isci hakki icin mucadele eder. Yalniz dogudakinde isci bilinci yoktur.

 

Bir konunun ya da kavramin bilinci ile kisinin birey bilinci ayni degildir. Bir kisi birey olmadan da ve genelde bilincalti zorlamasi ile konu ve kavramin bilincine varabilir.

 

Onlar benim verdigim ornekler. Dolayisi ile bir birey hangi duzeyde birey bilincine sahip oldugujnu kendisi de bilmeyebilir. Bir seyin bilinci baskadir, bir seyin bilincinde olmak baskadir.

 

Bir bilincin kendisinin sorun oldugu ancak onun bilincine varilirsa algilanir.

 

Sorun algisi bir farkindaliktir, bu farkindalik rahatsizlik verir ve cogu zaman sorun algilanmadan cozume yonelinir.

 

Bir bilincin sorun oldugunun bilincine varilmadan, tabi ki o bilince gecilemez.

 

Genelde birey bilincinin oldugunun gozlemi bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasidir. Halbuki toplumsal kisilik, karsi tarafa karsi cikar ve onun ile mucadeleye girer. Yani kendini o gorusun toplumsal temsilcisi gibi gorur. Kendi dogrularini karsiya vermeye calisir. Boylece konu ve kavram toplumsal kutuplasma otekilestirme ve distalama icerigine burunur. Burada bir kabul ettirme ikna etme soz konusudur.

Mesaj tarihi:

Pekala bir bilim kisisinin bilimselligi birey bilinci olmadan da olur. Burada onemli olan bir seyi laikiyle verebilme acisindan gerekli olmasidir.

 

Yoksa oncelik sonralik yoktur.

.

Önemli olan bilim kişisi olmak değil, bilimsel temelde sorgulama yapabilmektir. Bilim kişisi kendi ezberini bilimsel temelde sorgulamazsa elbette birey bilinci geliştiremez. Öncelik bilimsel temelde sorgulama yapabilme yeterliliği ve bu sorgulamaya karar vermek için rahatsızlık duymadır. Rahatsızlık duymanın bir çok sebebi olabilir ama bu birey bilinci değildir.

Mesaj tarihi:

Genelde birey bilincinin oldugunun gozlemi bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasidir. Halbuki toplumsal kisilik, karsi tarafa karsi cikar ve onun ile mucadeleye girer. Yani kendini o gorusun toplumsal temsilcisi gibi gorur. Kendi dogrularini karsiya vermeye calisir. Boylece konu ve kavram toplumsal kutuplasma otekilestirme ve distalama icerigine burunur. Burada bir kabul ettirme ikna etme soz konusudur.

.

" Kendi dogrularini karsiya vermeye calisan " kendi doğrusunu karşıya nasıl verecek ? Elbette, " bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasi " ile. O halde, " birey bilincinin oldugunun gozlemi bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasi "ise, toplumsal kisilik de birey bilincinin olduğu gözlemini veriyor demektir.

 

Buna göre, senin beni bu konuda ikna etmeye çalışman da sen de toplumsal kişilik olduğunun gözlemidir.

Mesaj tarihi:

.

" Kendi dogrularini karsiya vermeye calisan " kendi doğrusunu karşıya nasıl verecek ? Elbette, " bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasi " ile. O halde, " birey bilincinin oldugunun gozlemi bireyin konu ve kavramda kendi dusunce ve bilgisini ortaya koymasi "ise, toplumsal kisilik de birey bilincinin olduğu gözlemini veriyor demektir.

 

Buna göre, senin beni bu konuda ikna etmeye çalışman da sen de toplumsal kişilik olduğunun gözlemidir.

Beyninde kendince bildigi ne varsa, onu ortaya koyarak. Toplumsal kisilik ile birey bilinci, birisi kendi adina, digeri kendince toplum adina konusur. Toplumsal kisilik birey bilincinin oldugunu gostermez. Cunmku dav ranisinda hep karsi taraf vardir, ve de toplumu vardir; kendi yoktur.

 

Ayrica benim seni bu konuda iknaya calismam senin algin,  sen soruyorsun ben de yanitliuyorum. Senin ikna olup lolmaman gibi bir derdim yok.

 

Yalniz senin boyle bir sey yapmasya calistigin, boyle dusunmenden belli.  

Mesaj tarihi:

sen soruyorsun ben de yanitliuyorum

 

Ben senin yazdıklarına göre çıkarım yapıyorum, yeni sorular üretiyorum. Kendi fikrimi yazmıyorum dikkat edersen. Dolayısıyla, senin tanımına göre ikna çabam yok. Var diyorsan, demek ki tanımın yanlış ! :)

 

Ayrıca, yine Senin yazdıklarına göre, sen beni ikna etmeye çalışıyorsun ve toplumsal kişiliğe sahipsin. Hayır diyorsun o halde, demek ki tanımın yanlış ! :)

Mesaj tarihi:

Ben senin yazdıklarına göre çıkarım yapıyorum, yeni sorular üretiyorum. Kendi fikrimi yazmıyorum dikkat edersen. Dolayısıyla, senin tanımına göre ikna çabam yok. Var diyorsan, demek ki tanımın yanlış ! :)

 

Ayrıca, yine Senin yazdıklarına göre, sen beni ikna etmeye çalışıyorsun ve toplumsal kişiliğe sahipsin. Hayır diyorsun o halde, demek ki tanımın yanlış ! :)

Ben neden benim yazdiklarima gore seni ikna etmeye calisayim, ayrica neye ikna edecegim. Soru soruyorsun, yanit veriyorum, Hayir diyorsan, her zaman oldugu gibi okudugun niyet yasnlis.

 

Ama aslinda kendin demekki boyle yapacagin icin, kendini ortaya koyusun, dogru.

Mesaj tarihi:

Ben neden benim yazdiklarima gore seni ikna etmeye calisayim, ayrica neye ikna edecegim. 

.

Yanlış anlıyorsun. Özellikle altını çizdiğim yerlere dikkat etmemişsin mesajımda. Ben senin tanımlarından hareket ederek bu sonucu çıkarıyorum. Gerçek bence de bu değil tabii ama gerçek olmayan bu sonuç benden değil, senin tanımının yanlışlığından. 

Mesaj tarihi:

.

Yanlış anlıyorsun. Özellikle altını çizdiğim yerlere dikkat etmemişsin mesajımda. Ben senin tanımlarından hareket ederek bu sonucu çıkarıyorum. Gerçek bence de bu değil tabii ama gerçek olmayan bu sonuç benden değil, senin tanımının yanlışlığından. 

Bence b u tamamen senin pesin hukumlu niyet oikumandan kaynaklaniyor. 

 

Bunca yillik forum yasamimda, hic kimseyi bir seye ikna etmek icin caba harcamadim; dusunmedim bile.

 

Ikna etmis olmak bana bir sey saglamaz ustelik kisinin kendi dusuncesine kendisinin set cekmesidir.

 

Ayrica tanimlar ...e gore temelinde bilgi bilinc farkindaligin getirdigi anlamlandirma ve iceriklendirmedir.

Mesaj tarihi:

Bunca yillik forum yasamimda, hic kimseyi bir seye ikna etmek icin caba harcamadim; dusunmedim bile.

 

Bence senin sorunun okuduğunu anlayamamak, buna kendi yazdıkların da dahil. :)

 

Bak ne demişim :

 

" Gerçek bence de bu değil tabii ama gerçek olmayan bu sonuç benden değil, senin tanımının yanlışlığından. "

Mesaj tarihi:

Bence senin sorunun okuduğunu anlayamamak, buna kendi yazdıkların da dahil. :)

 

Bak ne demişim :

 

" Gerçek bence de bu değil tabii ama gerçek olmayan bu sonuç benden değil, senin tanımının yanlışlığından. "

Dogrudur, ama senin gibi kendini goremiyenin kendi yazdigi hic olmadigindan, otomatikman geriye sadece benim yazdiklarim kaliyor.

 

Senin icin gercegin ne oldugu sadece seni baglar; sen varsan tabi ki :)

 

Benim tanimimin yanlisligi da senin kendi yorumundur.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...