Jump to content

Tarihi Bilinclilik ve Algi Yanilgisi


evrensel-insan

Recommended Posts

Insanoglunun tarihi ve tarihsel her turlu metafizik, etik ve inancsal ve de felsefi/bilimsel yasam ve iliskilerini degerlendirirken, cok degerde, veride v.s. tarihi algi yanilgisi yasanmaktadir.

 

Din, ateizm, milliyetcilik, tanri ve bilimum aklin ortaya attigi kavramlar, tarihi bilinclilik olarak tarihte olmadigi donemlere algi yanilgisi olarak monte edilmektedir.

 

Insanoglu bu hatayi yaptikca da, neyin ne olarak ortaya ciktiginin bilinc ve farkindaligina varamamaktadir.

 

Butun bu ana kavramlarin tarihi ortaya cikislarina baktigimizda, yapilan hatanin kavram henuz ortaya cikmadan ve tarihi bilincini insanoglu ortaya koymadan, sanki o kavram insanoglunun yasam ve iliskisinde, duzeninde ve sistemninde daha once varmis gibi algilanmaktadir.

 

Buna bir ornek verirsek,mesela ortacagda bir savasta; gokten ucak ucurmak ne kadar mantiksal abeslik tasirsa, iste bu kavramlarin da tarihinden once tarihe maledilmesi o kadar mantiksal abeslik tasir.

 

Ana kavramlari ve insanoglu tarihindeki yerini alislarini siralayalim.

 

M.O. 4000 yilinda madde yoktu.

 

Kadin kolelesmeden, din ve dini uygulama bilinci yoktu.

 

Ronesans'a kadar bilimin bagimsizligi yoktu.

 

1500 lere kadar, dusunce ve ifade ozgurlugu ve dini uygulamalari uygulamama ve sorgulamama yoktu.

 

Schopenhauer'e kadar Tanri olumsuz ve negatif olarak sorgulanmamisti.

 

Darwin'e kadar tanri reddedilmemisti

 

Nietzsche'ye kadar, tanri oldurulmemisti, ben, bencillik, bireycilik, bananecilik bilinc ve farkindaligi yoktu. Herseyi insanoglunun ortaya koydugu aciklanmamisti.

 

Sosyal Darwinizme kadar, politik ve iktidar pesinde kosan ve duzen degisikligi oneren izmler yoktu.

 

Popper'a kadar Bilimsel Kuskuculuk ve sorgulanmazlarin sorgulanmasi yoktu. Felsefe ile bilim metafizigin temelindeydi.

 

1789'a kadar, burjuvazi, isci sinifi, milliyetcilik, milliyet, sekuleriti yoktu.

 

 

Derrida'nin deconstruction'ina kadar, dilin ve kavramin onemi ne felsefe ne de bilimde algilanamamisti

 

Qua felsefesine kadar, disaridan bakis acisi ve notr algi yoktu.

 

Hilafsiz her turlu verinin,degerin v.s. sorgulanmasi, anlam ve icerigi farkli algisi v.s. post modernizme kadar yoktu.

 

Umarim, bundan sonra; tarihi bir donemden bahsederken, o donemde mevcut olmayan, kavramlar ve anlam/icerigi, sanki o donemde varmis gibi bahsedilmez.

 

Eger bvu algi yanilgisina dusersek, hem kavramlarin ne oldugunu algilamamis, hem de kullandigimin kavramlarin ne oldugunun bilinc ve farkindaligina varamamis oluruz.

 

Sonucta bu tarihi yanilgi, herhangibir kavrami, o kavramin olmadigi bir tarihi donemdeki, bir karaktere, olaya, topluma v.s. maletmemiz yanilgisina sebep olur.

 

Oyuzden tarihi degerlendirirken, neyin ne zaman tarihte yer aldigini bilerek ve algilayarak degerlendirelim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dolayisiyle, dunyanin hangi cografyasinda ve toplumunda olursa olsun, hic bir dil yapilanisi ve kullanimi, kavram, anlam ve icerik; insanoglunda dogustan itibaren yoktur.

 

Ayrica, hilafsiz her dilin yapilanis ve kullaniminin her kavramin ve anlam icerigin insanoglu tarihinde bir baslangic donemi vardir ve bu tarihi baslangic doneminden once adindan bahsedilen her ne ise o, insanoglunun yasam ve iliskisinde, dusuncesinde ve davranisinda, sistem ve duzeninde yer almamistir.

 

Ayrica insanoglu,dil kullanim ve dil yaratim, kavram yaratimi olarak algi temelinde once POZITIFI ALGILAR VE KAVRAMLASTIRIR. Negatif ise bunun anlamsal ve iceriksel sorgulanmasi sonucu dogar.

 

Bu da bize hic bir kavramin negatif anlam ve iceriginin, POZITIFI OLMADAN MUMKUN OLAMAYACAGINI GOSTERIR.

 

Cunku insanogluna yansiyan herhangibir akilci yada gozlemsel olgu ya da kurgunun yansitilmasi ve ortaya konulmasi, once VAR ve POZITIF/OLUMLU olarak mumkundur.

 

Duyular ve duyumlar, once pozitif algilar ve sonra da bu pozitif algiyi anlam ve icerik olarak negatifler, ya da olumsuzlastirir.

 

Oyuzden ateizm, ne tanri olmadan, ne de dini uygulama olmadan kavram olarak ortaya atilmasi, ve anlam ve icerik verilmesi mumkun degildir.

 

Bir sey daha mumkun degildir, insanoglu tanriyi sorgulamadan, dini uygulamalarini sorgulamadan ve bu ikisini de negatif dusunce ve davranisa yasam ve iliskisinde tasimadan da ateizm bilinc ve farkindalik olarak mumkun degildir.

 

Bu da yukarida aciklanan insanoglu tarihsel donemidir ve bu donemden once de ateizm yoktur.

 

Tarihi donem oncesi dile gelen ifadeler, anlam ve icerikler o izlenimi verse de, o donemde ateizm bilinc ve farkindaligindan bahsedilemeyeceginden, ateizmden de bahsedilemez.

 

Bu her turlu kavram ve onun dusunce ve anlam/icerik olarak negatiflenmesi ve olumsuzlanmasi icin gecerligir.

 

Tez olmadan, antitez olmaz, antitez olmadan, sentez olmaz the olmadan anti olmaz, pro olmadan contra olmaz, the olmadan counter olmaz, is olmadan, non olmaz, SEYIN KENDISI OLMADAN, KARSITI VE DISI, DEGILI, OLMAYANI, KARSI KENDISI OLMASI DUYUSAL VE DUYUMSAL ALGI OLARAK MUMKUN DEGILDIR.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...