Mempish Konu tarihi: 7 Ağustos Report Paylaş Konu tarihi: 7 Ağustos Beynimizin en karmaşık sistemi olan Limbik yapı içerisinde gelişen Küfür zihne nasıl yerleşmiştir. Çocuk yaşta çevreden algıladığımız davranış biçimleri ile birlikte hararetli sohbetlerde geçen Küfürü zihnimize neden kopyalarız. Sosyal Küfürler, Siyasal küfürler, Cinsel küfürler, Sizce ne kadar etiktir. faydası ve zararları nelerdir.? Genelde deşarj olurken kullandığımız küfür ile Din ilişkisi var mıdır. Din küfrün kaynağımıdır.? Aşağıdaki küfürler Kurandan Tevbe/28 Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir pisliktir. Onun için bu yıllarından sonra Mescid-i Haram’a yaklaşmasınlar. Bakara/65 İçinizden cumartesi günü azgınlık edip de, bu yüzden kendilerine: Aşağılık maymunlar olun! dediklerimizi elbette bilmektesiniz. Maide/60 De ki: Allah katında yeri bundan daha kötü olanı size haber vereyim mi? Allah’ın lanetlediği ve gazap ettiği, aralarından maymunlar, domuzlar ve tağuta tapanlar çıkardığı kimseler. İşte bunlar, yeri (durumu) daha kötü olan ve doğru yoldan daha ziyade sapmış bulunanlardır. Bakara/171 Kafirlerin durumu, sadece çobanın bağırıp çağırmasını işiten hayvanların durumuna benzer. Çünkü onlar sağırlar, dilsizler ve körlerdir. Bu sebeple düşünmezler. Cuma/5 Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Araf/179 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir. Furkan/44 Yoksa sen, onların çoğunun gerçekten (söz) dinleyeceğini yahut düşüneceğini mi sanıyorsun? Hayır, onlar hayvanlar gibidir, hatta onlar yolca daha da sapıktırlar. Araf/176 Dileseydik, onu ayetlerimizle üstün kılardık; fakat o, dünyaya meyletti ve hevesine uydu. Durumu, üstüne varsan da, kendi haline bıraksan da, dilini sarkıtıp soluyan köpeğin durumu gibidir. İşte ayetlerimizi yalan sayan kimselerin hali böyledir. Müdessir/50-51 Onlar sanki arslandan kaçan yaban eşekleridirler. Muhammed/12 Doğrusu Allah, inanıp yararlı işler işleyenleri içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyar. Durakları ateş olduğu halde kafirler, zevklenirler ve hayvanlar gibi yerler. Bakara/142 İnsanların beyinsizleri, “Yöneldikleri kıbleden onları çeviren nedir?” diyecekler; de ki: “Doğu ve batı Allah’ındır. O, dilediğini doğru yola eriştirir”. Kalem/10-14 ve 15 Yemin edip duran, aşağılık, daima kusur arayıp kınayan, durmadan söz taşıyan, iyiliği hep engelleyen, saldırgan, günaha dadanmış, kaba saba; bütün bunların ötesinde bir de soysuz olan kimseye mal ve oğulları vardır diye, sakın boyun eğme. Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman, “Öncekilerin masalları!” der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dersu uzala Mesaj tarihi: 7 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 7 Ağustos Din ile alakası yok. İnsanlar kızdıklarına birine birşey yapamadıkları için aciz oldukları için yapmak istediklerini hayal kurarak kendini avutuyorlar. Cinsel içerikli küfürlerde orgazm oldukları içinde onlar koşullu şartlanma ile alışkanlık hale dönüşüyor. Küfür etmek küfür eden kişiye zarar verir. Çok tekrar edilen şeyler zihinde kalıcı olarak kalır. Zihinleri sürekli küfürler ile meşgul oldukları içinde bu kişiler yeni bilgiler öğrenmekte zorlanırlar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantılı Mesaj tarihi: 7 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 7 Ağustos 1 saat önce, Mempish yazdı: O, dilediğini doğru yola eriştirir Bu kısım dikkatimi daha çok çekti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 7 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 7 Ağustos Tamamen çevreye ve aileye bağlı olan bir şey. Dinle imanla hiç alakası yok. Yeni doğan çocuğun beyni tamamen boştur, temizdir, saftır. Onu kirleten ve gereksiz bilgilerle dolduranlar yetişkinlerdir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mempish Mesaj tarihi: 10 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 10 Ağustos Bu topiki açarken aslında küfrün farklı bir açıdan bir yönünü tartışmaya açmak istedim. İnsan oğlu toplumsal egemenliği dayatma yöntemiyle sağlamaya çalıştığı dikkatimi çekti. Bu yöntem: -Kişi ye dayatma -belli bir guruba dayatma -karşı toplumlara dayatma Dayatılan fikir ne olursa olsun, Amaç hep aynı Dayatanın haklılığını empoze etmek. Karşının her itirazında ise dayatanın, dayatma dozunu hep bir adım sertleştirmesi ve psikolojik üstünlük kurması. Eski çağda Romalılar ve Yunanlılar savaşa gittiklerinde düşmanı yenmek için, önce düşmanı aşağılama, sonra da onlara saldırma ve savaş nidalarıyla yıpratma yöntemini kullanmışlar. Zaman içinde bu toplumların savaş sanatları biçimini almıştır. Başta Tatarlar, Kazaklar, Araplar, Persler ve bir çok toplum bu taktiği uygulamış ve savaşta karşılığını genelde almışlardır. Zaten kişisel olarak küfür karşıdaki erkek, kadın, çocuk olan kişiyi psikolojik olarak yıkmak dumura uğratmak ve pasifize etmek için yapılır. Yada alt yapıda amaçlanan budur. Örneğin bir insana "Gerizekalı" derken 1- Dayatan zeki oluşunu karşıya dikta eder. 2-Dayatılanın beceriksiz olduğunu ima eder. 3-Karşının Dayatana saygı göstermesini ister. 4-iş yada görev ise bunun bütünlüğünü sağlar. Bir başka örnekte ise Bir baba yada anne çocuk yetiştirme yöntemi ile hafif meşrep bir çok kelimeyi kullanırlar. Şunun gibi "Aptal" olma bunun gibi "salak" olma, Saygısız, sersem, şımarık, tembel, eşek, Köpek, Dangalak beyinsiz, Temelde hep Telkin vardır. Bu küfürler hep dayatan kişinin çıkarına hizmet eder. Karşıyı disiplinize etmek yada pasifize etmek amaçlıdır. Tarihsel süreç içerisinde küfür egoya dayalı olarak güncel hayatın içine girmiş bir faşizan bir argüman yöntemine dönüşmüştür. -konuyu yorumlarınıza göre açmaya devam edeceğim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mempish Mesaj tarihi: 10 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 10 Ağustos Şimdi Devam edelim kaldığımız konudan.. Bir başka açıdan bakarsak küfrün bizde orijinliği yoktur. Çünkü bize ait olmadığı için Kullandığımız küfür genel ısmarlama küfürler niteliğinde dir. Örneğin "Hayvan oğlu hayvan" dediğimizde bunun tescili bize ait değildir. Bu da ortaya argo bir sentezi somutlaştırmış oluyor. şöyle ki; Kısaca başkasının Bağırsağındaki Gazı ısmarlama alıp kendi bağırsağınıza koyarak yellenmiş oluyorsunuz. Bu deşarj yöntemi midir? Evet Ama Yaşam kalitesini düşürüyor mu Maalesef EVET. Buna hayır diyecek arkadaşların o küfre maruz kaldığında kendi içsel liğinde çokta normal karşılayacaklarını sanmıyorum. Bundan sonraki yazımda din konusuna geleceğim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mempish Mesaj tarihi: 11 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos Dinde küfür kaba karşıyı hep aşağılamak babında kullanılmıştır. Yezit, Münafık, Gavur soyu, Hayvan, Maymun, Yaban eşeği, Pislik, Cenabet,Puşt, pislik, kahpe ve buna benzer bir çok aşağılama içeren lügat kullanılmaktadır. Dinde aşağılamanın amacı dinden çıkmayı caydırmak yada dinden çıkmışlara gözdağı vermektedir. Beni küreyza ve beni nadir kabilelerin katliamında yukarıdaki aşağılayıcı küfürlerin bazıları Yahudilere bizzat peygamber tarafından söylenmiştir. Din bir inanç misyonudur. En çok kullanılan argüman ise telkindir. Telkin kişinin misyoner tarafından bilinç altına hedeflenen bir yöntemidir. Telkin de amaçlanan 1- Mesaj 2-Ödül 3-Ceza dır. Dinde cezalandırma kişiyi aşağılama, çaresiz bırakma, caydırma ve korkutmadır. Dini argümanları kişi tartışamaz bile. Çünkü etrafına katı kurallar çizilmiş ve yoruma kapatılmıştır. Küfür; inkâr, reddetmek, yok saymak, görmezlikten gelmek, hakaret gibi anlamlara gelir. İstilahi anlamda dinden çıkaran söz, iş veya davranışları tanımlar. İslam'a göre inanç esaslarını reddeden kişiye kâfir, Müslüman iken bu davranışları gösteren kişiye ise mürted denir. Din küfre karşı gibi görünmekle birlikte aslında küfrü, kafire silah olarak kullanmıştır. İnsanlar güncel hayatlarında din kaynaklı bu küfürleri, dine rağmen kullanmaları dinin aslında bir küfür kaynağı olduğunun göstergesidir. Tanrı’nın ve insanların sevgisinden, ilgisinden yoksunluk. anlamına gelen "LANET" Kısaca Küfre karşı olduğunu söyleyen din küfrü teşvik etmiştir. Her küfrün bir orijini vardır. Lanet kelimesi Dinsel bir küfürdür. Aynı zamanda tüm dinlerde aşağı yukarı hepsinde mevcuttur. Lanet üzerinden bir çok küfür türetilmiştir. Günümüzde Hangi kişi lanet kelimesinden alınmaz. Çünkü Lanet günümüzde küfre dönüşen dinsel kelimelerden sadece biridir. Din Barış, iyilik, Huzur ve ebedi mutluluktan bahseden din "Argo kelime kullanmak anlamına gelen Küfür" kullanımının yolunu açmıştır. Dinin tasavvufi anlamda argo içermesi kendisiyle çelişen bir durumdur. Din dindara göre hayatın ve var olmanın doktrini olarak aldığı dinde tecavüz ve müstehcenliğe gösterdiği tepkiyi Argoya yani bizim bildiğimiz bildiğimiz anlamda küfre göstermemiştir. İşte bu nedenle Dolaylı olarak Küfrün kaynağında inançlar la birlikte din de vardır. Bu topikin başlığında Küfür Dinsel bir davranış mıdır? derken tam bundan bahsediyordum. Küfür kelimesini bizzat icat eden dindir. Ve insanlara davranış şekillerini benimseten Küfrün bizzat anlamıdır. Sözlükte temel anlamı “örtmek, gizlemek; nankörlük etmek” olan küfür kelimesi, dinî bir terim olarak imanın karşıtı anlamında kullanılmakta olup “Hz. Peygamber'i Allah'tan getirdiği hususlarda yalanlayıp, onun getirdiği kesinlikle sabit dinî esaslardan bir veya birkaçını kabul etmemek” manasına gelir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 11 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos Küfür Arapça bir kelimedir, da, dinle ilişkisini kuramadım. Birisine küfür etmenin, onu karalamanın veyahut lanetlemenin dinle alakası yoktur, çünkü bir insan kızınca karşısındakine her türlü olumsuz davranışı sergiler. Hem sözlü hem de fiziksel reaksiyon gösterebilir. Bu davranış taş devrinde bile vardı muhakkak. Daha sonra dinler ortaya çıkınca onların da bunu kullanması normal, ama çıkış noktası din değildir. İnsanların bir özelliğidir, dinle alakası yoktur bu özelliğin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saturn Mesaj tarihi: 11 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos 4 saat önce, kavak yazdı: Küfür Arapça bir kelimedir, da, dinle ilişkisini kuramadım. Bende ilişki kuramadım. Yalnız değilmişim, bunu okuduğum iyi oldu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saturn Mesaj tarihi: 11 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos On 07.08.2024 at 14:48, Mempish yazdı: Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Eşek çok sevdiğim sevimli bir hayvandır. Güvercinleri de çok severim. Bu ayetleri okuyan hayvan severler ne düşünüyor acaba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mempish Mesaj tarihi: 11 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos 5 saat önce, kavak yazdı: Küfür Arapça bir kelimedir, da, dinle ilişkisini kuramadım. Birisine küfür etmenin, onu karalamanın veyahut lanetlemenin dinle alakası yoktur, çünkü bir insan kızınca karşısındakine her türlü olumsuz davranışı sergiler. Hem sözlü hem de fiziksel reaksiyon gösterebilir. Bu davranış taş devrinde bile vardı muhakkak. Daha sonra dinler ortaya çıkınca onların da bunu kullanması normal, ama çıkış noktası din değildir. İnsanların bir özelliğidir, dinle alakası yoktur bu özelliğin. Sayın kavak Dinle ilişkisini kuramamak mümkün mü? Din Küfrü kurumsallaştırmış hatta tabu haline getirmiştir. Eğer İslamiyet olmasaydı Küfür kelimesi bu kadar anlamlı olmazdı. Çünkü Kuran gayet açık bir şekilde küfrü ayetlerde kullanmıştır. Al-i İmran Suresi, 176. ayet: Küfürde 'büyük çaba harcayanlar' seni üzmesin. Çünkü onlar, Allah'a hiçbir şeyle zarar veremezler. Allah, onları ahirette pay sahibi kılmamayı ister. Onlar için büyük bir azap vardır. Nisa Suresi, 46. ayet: Kimi Yahudiler, kelimeleri 'konuldukları yerlerden' saptırırlar ve dillerini eğip bükerek ve dine bir kin ve hınç besleyerek: "Dinledik ve karşı geldik. İşit, -işitmez olası- ve 'Raina' bizi güt, bize bak" derler. Eğer onlar: "İşittik ve itaat ettik, sen de işit ve 'Bizi gözet' deselerdi, elbette kendileri için daha hayırlı ve daha doğru olurdu. Fakat Allah, onları küfürleri dolayısıyla lanetlemiştir. Böylece onlar, az bir bölümü dışında, inanmazlar. Maide Suresi, 41. ayet: Ey peygamber, kalpleri inanmadığı halde ağızlarıyla "İnandık" diyenlerle Yahudilerden küfür içinde çaba harcayanlar seni üzmesin. Onlar, yalana kulak tutanlar, sana gelmeyen diğer topluluk adına kulak tutanlar (haber toplayanlar)dır. Onlar, kelimeleri yerlerine konulduktan sonra saptırırlar, "Size bu verilirse onu alın, o verilmezse ondan kaçının" derler. Allah, kimin fitne(ye düşme)sini isterse, artık onun için sen Allah'tan hiçbir şeye malik olamazsın. İşte onlar, Allah'ın kalplerini arıtmak istemedikleridir. Dünyada onlar için bir aşağılanma, ahirette onlar için büyük bir azap vardır. Yunus Suresi, 4. ayet: Sizin tümünüzün dönüşü O'nadır. Allah'ın va'di bir gerçektir. İman edip salih amellerde bulunanlara, adaletle karşılık vermek için yaratmayı başlatan, sonra onu iade edecek olan O'dur. İnkar edenler ise, küfürleri dolayısıyla, onlar için kaynar sudan bir içki ve acı bir azap vardır. Sad Suresi, 59. ayet: (Müşrik olan hakim güçlere:) "İşte bu(nlar) da sizinle birlikte (küfür ve zulümde) göğüs gerenlerdir. Onlara bir merhaba (bile) yok. Çünkü onlar ateşe gireceklerdir." (denilir). Bu ayetlerde geçen küfürle konu başlığı zaten aynıdır. Küfür kelimesinin dinsel anlamda orijini KURAN'dır. Argo yada Telkin anlamında bir ayırma yapmıyorum. Öğretinin empoze edilmesi anlamında bu kaynak Kuran dır. Zaten bizim aradığımızda topluma aksettirilen kurumsallaşmış küfür mekanizmasıdır. Batı dinlerinde küfür mecazi anlamdadır. Ama islamiyet te İbadette telkin, insanlara yapılan telkinde ise Küfür caydırıcı önleyici bir silah tır. İslamiyetin tarihsel sürecinde Ben-i Kureyza katliamında esir alınan halkın küfürle aşağılanması bunun en güzel örneğidir. Zaten başlıkta Arapça okunuşunu ekledim. Eğer Swear, Schwören, Jurarkelimelerini kullansaydım bir sorun yoktu. Dine karşı gelen anlamındaki küfür "Anlam" itibariyle dinsel davranışın argüman açısından dışında tutulması eşyanın tabiatına aykırıdır. Bu nedenle küfür anlamını s-e-k-ü-l-e-r bağlamda din kaynaklı görüyorum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavak Mesaj tarihi: 11 Ağustos Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos @Mempish, seninle anlaşamayağız. Dinler sonradan türedi. İslam en sonuncularından. Dinler yokken de gayet güzel küfür ediliyordu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mempish Mesaj tarihi: 11 Ağustos Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: 11 Ağustos 9 dakika önce, kavak yazdı: @Mempish, seninle anlaşamayağız. Dinler sonradan türedi. İslam en sonuncularından. Dinler yokken de gayet güzel küfür ediliyordu. Sayın kavak argoya takılıyorsun argo insanlık kadar eskidir. İnsanoğlu konuşmaya başladığı süreçte zaten argoyu kullanmıştır. Sadece argodan değil Küfür den bahsediyorum. İslamiyet kadar küfrü hangi din kullanmıştır. Ben sanmıyorum. Belki hiç yoktur. Ama İslamiyet'te küfür dinden çıkmak anlamına geliyor. Bu nedenle küfür kurumsallaşmış hem anlam itibariyle hemde mecazi anlamda yaygınlaşmıştır. Bu gün bu kelimeyi tartışıyor isek Halk arasındaki argoyu küfür yapısına katan tarihsel süreçtir. Aradğımız bağlam Din bezirganlarının küfür kapsamına argoyu katarak halkı dizginleme yada ateşleme eyleminde kullandıkları ve kuranda geçtiği içindir. Eğer ki Başlıkta Argo dinsel bir davranış mıdır? deseydik siz haklıydınız. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now