Jump to content

Erdoğan'ın Kanal İstanbul'a Karşı Çıkanlar Atatürk ve Cumhuriyet Düşmanıdır Sözü


alpinçayırı

Recommended Posts

Asıl Kanal İstanbul'u savunanlar Atatürk ve Cumhuriyet düşmanıdır.

Kanal İstanbul demek Montrö'nün ihlali demektir. ABD'nin de isteği budur çünkü ABD, Karadeniz'e giremiyor.

Sayın Cumhurbaşkanımız herhalde pudra şekerini fazla kaçırmış. Malum şahısın bize demediği bir bu kalmıştı. Ağza bak ağza, sanki bir mağaza. 

Link to comment
Share on other sites

@kavak

Kanal İstanbul, 1950'den beri ABD'nin Karadeniz'e girme pırojesidir. ABD, 1924'ten beri hala daha Lozan'ı tanımıyor. Dünya üzerinde her yerde üssü olan ABD'nin giremediği tek iç deniz, Karadeniz'dir. NATO'nun 1990'dan sonra Doğu'ya doğru en büyük genişlemesi 2004'te olmuştur. Kanal İstanbul; haliyle Karadeniz kıyısındaki Romanya ve Bulgaristan gibi eskinin Doğu Biloku, şimdinin NATO üyesi Doğu Avrupa ülkeleri için Amerikan çıkarları açısından çok önemlidir. Yakın zamanlarda en büyük NATO toplantısı Romanya'da yapıldı.

İlgili linkler:

1) https://cumhuriyet.com.tr/haber/kanal-istanbul-kimler-icin-ne-ifade-ediyor-1827854

2) https://tr724.com/kanal-istanbul-erdoganin-degil-abdnin-projesi/amp/

3) https://www.haberyuzdeyuz.com/m/gundem/kanal-istanbul-abd-projesi-cikti-h26274.html

4) https://veryansintv.com/abdnin-1950de-hazirladigi-plan-ile-kanal-istanbulun-ne-ilgisi-var/

 

 

Link to comment
Share on other sites

1936 Montrö Antlaşması Türkiye'ye Çanakkale Boğazı, Marmara Denizi ve İstanbul Boğazı üzerinde tam egemenlik veriyor. Anlaşma sivil ve askeri denizciliği düzenleyen 29 maddeden oluşuyor. Bu aynı zamanda ücretlerin düzenlenmesini, savaş gemilerinin tanımını ve toplam tonajı da içermektedir. Boğazlar, barış zamanında ticari gemilerin serbest geçişine izin veren uluslararası bir nakliye rotasıdır. Türk makamları ücret talep edebilir ancak geçişi yasaklayamaz. Savaş zamanlarında Türkiye ile savaş halinde olmayan devletlerin tüm ticari gemilerinin geçişine izin verilmektedir. Savaş gemileri için özel düzenlemeler geçerlidir: Barış zamanlarında, savaş gemisinin geçişinin Türk makamlarına diplomatik kanallardan önceden bildirilmesi gerekir. Karadeniz'e sınırı olmayan devletlerin savaş gemilerinin Karadeniz'de 21 günden fazla kalmasına izin verilmiyor. Bireysel istisnalar dışında, kıyıdaş olmayan devletlerin savaş gemilerinin tonajı toplam 15.000 tonu geçemez. Türkiye savaştaysa egemenlik Türkiye'nindir ama eğer mevcut durumda olduğu gibi Türkiye'nin dahil olmadığı bir savaş varsa savaşan ulusların savaş gemilerinin geçişini yasaklayabilir. Bunun istisnası ana limana dönüştür.

Link to comment
Share on other sites

@kavak

1991'de SSCB dağıldıktan sonra ertesi yıl 1992'de başta Karadeniz'e kıyısı olan altı ülke arasında Karadeniz Ekonomik İşbirliği(KEİ) Antlaşması imzalandı ve bu antlaşmaya Karadeniz'e kıyısı olmayan bazı ülkeler de dahil oldu. Günümüzde Karadeniz'e kıyısı olan altı devlet şudur: Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya ve Gürcistan. İnternette 1992 KEİ Antlaşması gereği Karadeniz kıyılarının kıyıdaş devletler arasında bölüştürülmesine bakabilirsin. Yukarıda dediğim gibi Romanya ve Bulgaristan, 2004'te NATO'ya girince ve NATO, 2008'de Rusya'ya karşı Gürcistan'daki Osetya'ya müdahale edince bu duruma Rusya, çok sert bir tepki verdi. İşte ABD'nin Kanal İstanbul'u yapma sebebi de buydu: Türkiye üzerinden Rusya'ya karşı Romanya'ya ve Bulgaristan'a daha rahat sevkiyat yapmak. Bir de işin Ukrayna ve Moldova meselesi var. 

Link to comment
Share on other sites

@kavak

1936 Montrö Boğazlar Sözleşmesi gereği İstanbul ve Çanakkale Boğazları tamamen Türk egemenliğine bırakıldı. Türkiye, Montrö Boğazlar Sözleşmesi gereği savaş durumlarında Boğazlardan geçen gemilerin tonajını kontırol etme yetkisine sahiptir. Montrö Antlaşması, 29 Maddeden oluşuyor. Karadeniz'e sınırı olmayan devletlerin savaş gemilerinin Karadeniz'de 21 günden fazla kalmasına izin verilmiyor. Bireysel istisnalar dışında, kıyıdaş olmayan devletlerin savaş gemilerinin tonajı toplam 15.000 tonu geçemez.

Link to comment
Share on other sites

Kanal İstanbul´un ABD ile alakası olduğunu zannetmiyorum, ABD savaş harici durumlarda diğer ülkeler gibi Karadeniz´e girebiliyor. Möntrö Antlaşması bunu yasaklamıyor. Savaş gemilerinin geçip geçmemesi yine sadece Türkiye´nin elinde. Bu nedenle Kanal İstanbul´un yapılma sebebi Boğaz güvenliğini tehlikeye atmadan daha fazla geminin geçisine olanak sağlamak. Yani bu kanal tamamen ekonomik sebeplerden ötürü inşa ediliyor.

Link to comment
Share on other sites

ABD Montrö'yü hükümsüz kılmadan Karadeniz'de üs kuramıyor. Romanya ve Bulgaristan üs kurulmasına talip. Yıllardır Karadenizde güvenlikle ilgili ciddi endişeleri olduğunu söylüyor. 30 yılı aşkın bir süredir, yeni değil. Türkiye Montrö'nün kendisinde sağladığı avantajları korumak için Karadeniz'de çeşitli güvenlik inisiyatifleri başlattı. Karadeniz Uyum Harekatı bunlardan biri. Bir ara da kıyıdaş ülkelerin katıldığı BlackSeaFor diye bir harekat vardı. Her şey iyi gidiyordu, ABD çomak soktu. O da bitti.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...