Küresel Vana Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 Report Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 E yukarıda saydıklarımın hangisinin Şeriat ile bağı yok ? Neden ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
evrensel-insan Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 Yazar Report Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 E yukarıda saydıklarımın hangisinin Şeriat ile bağı yok ? Neden ?Turk kavimleri zorla muslumanlastiktan sonra etik deger olarak neyin islamdan neyin turk kavminden geldigi bir tartisma konusudur. Mesela toresel namus temelli diri diri gomme hem tore de hem de dinde vardir. Kuma sadece alinan ek estir, bunun sayisi ya da resmi duzeyi v.s. farkli bir konudur. Nitekim tore olarak kocasi olen kadin direk kayinbiraderine es olarak verilir. O kisi evli ise bu kuma olur. Butun bunlasrin islam dinine gecmeden once var olup olmadiklari arastirma ve tartisma konusudur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Küresel Vana Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 Report Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 7, 2013 Ona bakarsan Anadolu kültürü binlerce yıllıktır. Yalnızca Türkmen kavimleri ile sınırlandırılamaz. Ayrıca, zorla Müslümanlaştırılanlar sonradan hanedan olanlardır. Şöyle ki, Orta Asya'da Emevilerle karşılaşan kavimlerden savaş sonucu alınan esirler Halifenin sarayında köle statüsünde asker olarak kullanılmak üzere ayrılmıştır. Bu Kölemen denen Türkmen kölelerden bir kesimi sonradan iktidarı ele geçirip Selçuklu hanedanı adını almıştır. Kendilerine bağlı Müslüman olmamış aşiretleri de otomatikman Müslüman yapıp devletin sınırlarında hem Doğu Roma'ya karşı hem de Müslüman olmayan Orta Asya kavimlerine karşı konuçlandırmışlardır. Anadoluyu ele geçiren Türkmenler Yesevilik ile Müslüman olanlardır. Dolayısıyla, Yavuzdan önce bu tür bir şeriat eğilimi yoktur. Şeriat anlayışı Yavuzdan sonra yerleşmiştir. Ayrıca, namus temelli diri diri gömmeden recmi kastediyorsan bu törede olan değil, tamamen şeriatta olan bir uygulamadır. Osmanlıda bir kere uygulanmıştır, o ayrı. Kuma olayının şeriata uyması önemlidir. Bahaneler hep uydurulur. Anadoluda kısas mantığı da şeriattan kalmadır. Zaten o nedenle serbest bırakılsa idam cezası kaldırılmak istenmezdi. Hatta şimdi diktatör teklif etse referandumla bu ceza geri bile getirilir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now