Jump to content

Etik Degerler Uzerinden Siyaset Yapilmaz!


evrensel-insan

Recommended Posts

Bugun dunyada ve gunumuzde, bir kisi dunyanin hangi cografya ve toplumunda dunyaya gelirse gelsin, ona o cografya ve toplumun tarihi etik degerleri uzerinden KIMLIK DEGERLERI verilir.

 

Iste kisi yasam ve iliskisini bu kimlik degerleriuzerinden yurutmek ister. Evrensel hukuk ve insan haklarinda da her bir kisinin kendi icin verilen ya da sectigi etik degeri onun kimlik degeri olarak hak ve ozgurlugudur.

 

Bu etik degerler genelde din, mezhep, milliyet, etnisite ana olarak kisinin kimlik degerleridir.

 

Bir kisi nasil kendini ismi ile tanistiriyor ve kimse buna karsi cikmiyorsa, kisinin basta dini mezhebi ve milli etnik degeri de onun kimlik degeridir ve bu tartisilmaz.

 

Iste burada dunyanin hangi ulke ve cografyasi olursa olsun, ulkesinde ve toplumunda Anayasasi, kanunlari, kurallari devleti kurumlari ve yasam ve iliskideki isleyisi ile herhangibir sekilde bu kimlik degerlerini politik olarak teklestirme, ayristirma, yok sayma ya da tek bir ETIK DEGER ALTINDA BIRLESTIRME hatasina duserse, iste o zaman emperyalist zihniyetin antiayrimci politikasina karsi koyamaz.

 

Soyle basta Orta dogu olmak uzere bir bakin; ulkeici tum cikislar bu ETIK DEGERLER uzerindeki savasimlardir.

 

Iste basta bu hak ve ozgurluklerin ulkece taninmamis olmasi, zaten emperyalizmin o ulkeyi ele gecirmedeki ve vatandaslarini bir birine dusurmedeki en buyuk silahidir.

 

TC de kuruldugundan beri hangi donem olursa olsun, iktidar/muhalefet savasimini hep bu etik degerler uzerine kurmustur. Genelde milli ya da dini/mezhebi teklestirme uzerine kurulan bu politik cekisme, ulke ve toplumunu da ister istemez ETIK KIMLIK SAVASLARINA donusturmustur.


Buradaki ana sorun, devletin de bu etik degerler politikasinda alet olarak kullanilmasi ve toplumun yasadigi ETIK KIMLIK FARKI sorunudur.


21. yuzyilda ulke ve toplumumuz artik her bir ferdin kimlik degerlerine saygi gostermeyi ogrenmeli ve etnik kimlik uzerinden baski zorlama v.s. temelli siyaset yapmamalidir.


Devlet te kendine bir etik kimlik secmemeli ve tum etik kimliklere esit mesafede olmali ve her bir etik kimlik farkini kurumlari ile korumalidir.


Unutulmamalidir ki, etik kimlik uzerinden ayrimcilik yapan her bir devlet ve ulke yikilmaya mahkumdur.


Ustelik bu savasi mikroayrimcilik temelinde koruklemek te emperyalist zihniyetin 18. yuzyildan beri yaptigidir.


Demekki devlet oyle bir yapida olmaliki hem etik kimlik farklarinin hak ve ozgurlugunu tanimali temsilini saglamali korumali ve birinin tarafinda olmamali hemde hukumetler olarak hic bir partiye iktidar ya da muhalefet olarak etik kimlik uzerinden politika yapmasina izin vermemelidir.


Dolayisi ile sorun devlet ve devletin ulkesini toplumunu ve farkli halklarini kucaklama sorunudur.


Bir devlet eger siyasetin gudumunde ise ustelik bu siyaset devleti etik degerler ustunden politika olarak orgutluyorsa, o ulke ve toplumu kendi birligini ve butunlugunu koruyamaz.


Iste tarihteki SSCB ve yugoslavya, Irak ve ve en son Libya'da olanlar ornektir.


Emperyalist zihniyeti "ulkemizi boluyor" v.s. diye suclamak ve sikayet etmek yerine; onlarin bu politikasini ortadan kaldiracak onlemleri almak bir ulkenin devletinin gorevidir.


Zaten boyle bir devlet yoksa, o devlet toplumun ve farkli halklarinin devleti degil; IKTIDARIN DEVLETI dir.


Iktidarin politikasi da etik kimlikler uzerindendir, cunku emperyalizm oyle buyurmakta ve iktidar da dun de bugun de boyun egmektedir.


Unutulmamasi gerekir ki, emperyalizm ulke temelindeki kaostan beslenir. En guzel kaos ta etik kimlik degerleri uzerindek yapilan mikroayrimciliktir.


Cunku her bir kisi kendi kimlik degerini korumak ve savunmak ister. Boyle bir olanagi yoksa da bunun icin orgutlenir.


Aslinda ulkke toplumu ve farkli halklari politik olarak etik degerleri uzerinden yapilan propagandaya kulak tikamasi icin etik kimligini yasam ve iliskide kullanabilir olmalidir. Bu yoksa zaten en ufak bir kiskirtma yeterlidir.


Devlet ne hukumetin ne iktidarin ne muhalefetindir ne de politik bir kullanim aygitidir. Devlet ulkenin toplumun ve farkli halklarinindir ve onlarin farklari ile birlikte yasam ve iliskileri icin vardir.

Link to comment
Share on other sites

Sayın Evrensel etik deyince ahlak anlaşılır biliyorum.Siz etik daha çok din olarak yorumlamışsınız.

 

Etigi ahlak olarak baz alırsak,etik degerler üzerinden siyaset yapılmalıdır.

Hayata soldan bakan bir insan olarak bir siyasetçide aradıgım en önemli kıstaslardan biri ahlak (etik) dır.

Dini inancını veya milliyetini herşeyin önüne koyan bir siyasetçinin dini siyasetten uzak tutması düşünülemez .Adam kendisinin varlık nedeni olarak dini veya milliyetini görüyor.Politik anlayışını da ona göre şekillendiriyor.

 

Dinin siyasete alet edilmesini etik bulmoyuruz diyen siyasiler çıkmaktaysa da bu onların siyasi körlügünden ,dine karşı dogru tutum alamamalrından kaynaklı olsa gerek.

Link to comment
Share on other sites

Hayir, sadece din ya da ahlak degil. Etik genelde "iyilik/kotuluk, dogruluk/yanlislik" temelli "insanoglu birarada nasil yasanir?" sorusu temelinde getirilen yonlendirim ve yaptirimlardir.

 

Bu yonlendirim ve yaptirimlar kisiye dogumdan itibaren verilir ve bu verilerin, onun kendisine kimlik ve kisilik degeri yapmasi ve savunmasi istenir. Bu savunu, sahiplenme ve sabitleme temelindedir ve bilincaltiolarak yerlesmis otomatiklesmis bir sekilde sorgulanmayan sorgusuz/sualsiz, kayitsiz/sartsiz kabullenilen ve teslim olunan deger veri ve tabulardir. Ingilizcedeki her konuda olan ve core faith denilen, her turlu ideolojik inancsal dogrulardir. Buradaki dogrulama inanc ile gerceklestirme arasindaki koprudur, bilissel ve bilimsel degildir, olgu degildir.

 

Etik degerler, veriler ve tabular; milli, dini, etnik, mezhepsel, geleneksel, toresel, sosyal, siyasal, kulturel,tarihi miras, ahlaki v.s. olarak siralanabilir.

 

Burada onemli olan etik degerlerin sorgulanmaz olmasi teslim almasi ve kisiyi yonlendirip yaptirima koymasi ve hatta cani pahasina savastirmasidir.

 

Kisaca insanoglunun sosyo-psikolojik yapilanisi ve sorunudur. Kisinin yasam ve iliskilerinikisinin bilincsizligi ve farkindasizliginda yonlendirir.

 

Kisi degerleri degil, degerler kisiyi kontrol eder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...