buddha Posted February 9 Report Share Posted February 9 Örneğin bu emi filterin toprağını toprak hattına bağlamayınca filtre görevini yapmıyor. Şebeke hattından gelen bütün frekanslar geçiyor. Şaseye veya nötür hattına bağlamak sorunu çözmüyor. Uçaklarda uydularda topraklama nasıl yapılıyor? Bu sorunu nasıl çözüyorlar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovulmuş Üye Posted February 9 Report Share Posted February 9 Uçağı biyük bir kondansatör olarak düşün. İki ucu yalıtkan ile sonlanan bir iletken parça ile yapılıyor. Aşağıdaki makale sana yardımcı olabilir. https://www.eaa.org/eaa/aircraft-building/builderresources/while-youre-building/building-articles/electrical/electrical-grounding Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreiMalAli Posted February 11 Report Share Posted February 11 Önemli olan, sadece uçakta değil her makinada bulunan bütün elektrikli aygıtların bir ortak potensiyali olmasıdır. Bunun için bütün metal kısımlar, parçalar "toprak" dediğimiz yeşil-sarı kablo ile bağlanır. Bu amaçla ve büyük veya dağınık yerlerdeki makinalar için bir kaç yerde ortak potensiyel noktaları da gerçekleştirilir. "Toprak" kablosunun direncini düşük tutmak için kablonun kalınlığı mümkün olduğunca kalın tutulur. "Toprak" ve "ortak potensiyel" iki ayrı tanım olsa da "toprak" "ortak potensiyel"i de içerir. "Toprak hattı"nda hem "ortak potensiyel" gerçekleştirilir hem de gerçekten "toprağa" bağlanılır. Sevgiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now