Jump to content

Recommended Posts

Dincilerin sıklıkla sarıldığı mükemmellik argümanı  ve tanrının varlığına delil olarak  ilk verdikleri cevap , bu harika doğa kendi kendine mi oldu?

Cevap evet , çünkü doğa mükemmel değil. Doğada bir çok sakat doğum var sadece insanlardan bahsetmiyorum tüm canlılar için böyle.

Doğada hiçbirşey kendi kendini aynen tekrar etmez. Her değişim ufak farklılıklar içerir. Ve böyle devam eder. Canlılığın oluşması da bu değişimin bir parçasıdır.

Eğer herşeyi tanrı yapıyorsa bütün kötülükleri de tanrı yapıyor. Bunu kabul etmek zorundasınız.

Bir dinciye göre tanrı mükemmeldir ve kendi kendine var olmuştur. Öyle ise mükemmel bir tanrı kendi kendine var olabiliyorsa biz kusurlu canlıların kendi kendine var olması daha kolaydır. 

Düşünsenize bir kere , Rolls Royce'un kendi kendine var olduğuna inanıyorsun ama at arabası kendisi var olmaz illa ki yapan biri var diyorsun. Bu saçmalık değil mi?

Mükemmel bir yaratıcı planlama yaparak yaratır. Ama dünyada tüm canlılar arasında su , gıda ve barınma savaşı hep var olagelmiştir.

Hayvanlar içerisinde yavrusunu besleyemediği için öldüren bir çok anne var. Su bulmak için savaşarak ölen bir çok canlı var.

 

Eğer bizi mükemmel bir tanrı yaratsaydı planlamayı dizgün yapardı. 

Bütün bunlar mükemmel bir yaratıcı olmadığını gösterir ispat eder.

Doğa planlama yapmaz.

Hiçbir şey birbirini tekrar etmez.

Hiçbir şey mükemmel değildir.

Mükemmel bir yaratıcı yoktur

Herşey evrenin bir parçası olarak vardır .

Link to comment
Share on other sites

hic bir sey oyle kendi kendine olmaz. Dogada bir sebep sonuc iliskisi vardir. Tanri bu isin neresinde diyorsan, Tanri, doga yasalarina tabidir. Doga yasalarini da yaratmamistir. Fakat kullanmistir. Tabii olayin tanri boyutu bir inanc. Dogru yada yanlis olabilir. Bildigimiz sey, dogadaki seyler yasalara gore hareket ediyor.

Link to comment
Share on other sites

2 saat önce, Cougar yazdı:

hic bir sey oyle kendi kendine olmaz. Dogada bir sebep sonuc iliskisi vardir. Tanri bu isin neresinde diyorsan, Tanri, doga yasalarina tabidir. Doga yasalarini da yaratmamistir. Fakat kullanmistir. Tabii olayin tanri boyutu bir inanc. Dogru yada yanlis olabilir. Bildigimiz sey, dogadaki seyler yasalara gore hareket ediyor.

Sebep sonuç olması için önceden planlanması gerekir.

Sebep sonuç geçmiş için geçerlidir. Daha önce denenmiş olması gerekir. Sebep sonuç Bizim zihnimizde yarattığımız bir kavramdır.

Evrende bir şey ilk kez olurken asla sebep sonuç diye bakamayız.

Evrendeki olaylar zincirinde rasgelelik vardır.

İnsanlar yaptıkları gözlemlerle bütün olayların entropi ve enerji akışı prensipleri içerisinde gerçekleştiği sonucuna varmışlardır. Bu prensipleri de yine insan üretmiştir.

 evrendeki sonsuz kütle ve enerji akışının içinde var olan sonsuz olasılıktan biri de canlılıktır.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...