Jump to content

Aralıklı tekrarlama yöntemi nedir?


MrBean

Recommended Posts

Aralıklı tekrarlama bir öğrenme yöntemidir. Önceden öğrenilen malzemenin artan aralıklarla müteakip şekilde tekrar görülmesi ve psikolojik ara verme etkisinden faydalanılması üzerine kuruludur. Aralıklı prova, genişleyen tekrarlama, büyüyen tekrar, tekrar boşluğu, tekrar arası, aralıklı alma ve genişletilmiş alma gibi alternatif isimleri de vardır.

Bu prensip birçok konuda yararlı olsa da, aralıklı tekrarlama genellikle çok sayıda nesnenin kazanılmasında ve hafızada saklanmasında uygulanır. Bu nedenle, sözcük dağarcığı edinmede ve ikinci dil öğrenmede uygun bulunmuş bir yöntemdir.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Aralıklı_tekrarlama

640px-Leitner_system_alternative.svg.png

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

https://tr.wikipedia.org/wiki/Unutma_Eğrisi

561px-ForgettingCurve.svg.png

Sizce okullarda ders programları bu unutma eğrisi ile uyumlu mu?

Bence değil.

Ertesi gün aynı dersleri tekrar yapmak yerine ayrı başka  dersler başlıyor. 

Birde büyük parçalar halinde bilgi aktarılıyor. Bu kısıtlı süre içinde sayfalarca sözleşme kağıdını imzalamanızı istemek gibi birşey. İçeriği okumadan imzalıyoruz genellikle.:)

Link to comment
Share on other sites

 

Spaced-repetition-with-flashcard-learnin

Leitner sistemi ilk gün için nasıl çalışılacağı  belirtmemiş. 1 gün sonra,3 gün sonra,1 hafta sonra,1 ay sonra, 6 ay sonra diye gidiyor.

Pimsleur ise  ilk gün öğrenme aşamasında yapılan tekrarları belirtmiş.

 

Alıntı

The intervals published in Pimsleur's paper were: 5 seconds, 25 seconds, 2 minutes, 10 minutes, 1 hour, 5 hours, 1 day, 5 days, 25 days, 4 months, and 2 years.


https://en.wikipedia.org/wiki/Spaced_repetition

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...