ğormoti Konu tarihi: Haziran 10, 2023 Report Paylaş Konu tarihi: Haziran 10, 2023 aksam oldugunda guneş irkalla 'ya gider (sumerian underworld) sumer yeralti oluler dunyasi nin ismi irkalla إركالا aksam oldugunda guneş erşetu 'ya gider (akkadian underworld) akkad yeralti oluler dunyasi nin ismi erşetu. akkadian erṣetu underworld. aksam oldugunda guneş duat 'a gider (egyptian underworld) misir yeralti oluler dunyasi nin ismi duat. aksam oldugunda guneş hades 'e gider (greek underworld) yunan yeralti oluler dunyasi nin ismi hades. yeraltinda olulerin yasadigi dunya kurgusuna oluler diyari demisler ve ortadoguda 4 komsu devlet, kendi kulturune gore isimlendirmis. wikipedia 'da ancient mesopotamian underworld sayfasini okuyun, kehf 86, yasin 38, bakara 187 ayetlerini aklinizda tutarak okuyun, anlarsiniz gunes nereye gidiyor ki gece oluyor, gunes nereden geliyor ki gunduz oluyor. betimlenmis mezopotamya mitoslarinda. 1, irkalla : sumer mitosunda yeralti olulerin diyarı ve yeryuzu gece iken أوتو utu / guneş in bulundugu mekan, yeryuzunde olmus insanlar, gallu, cin, zebani meskeni. 2, erşetu : akkad mitosunda yeralti olulerin diyarı ve yeryuzu gece iken شمش şamaş / guneş in bulundugu mekan, yeryuzunde olmus insanlar, gallu, cin, zebani meskeni. 3, duat : misir mitosunda ra/gunes, kayik tekne ile duat 'a gidince, gece olur yeryuzunde, ra'nin duat'da takip ettigi yol rotasi var tipki kehf 86, yasin 38, bakara 187 'de yazilan gibi. tek fark, misirda رع ra/guneş, duat'a gider iken, şamaş شمش 'in gecit olarak kullandigi camur, balcik, gevsek, bulanik toprak gecitini degil, nil nehrini kullanarak duat'a gidiyor. cografya insancil kulturu bicimlemis, cografyada ne bulduysa onu betimlemis insan, bu mitoslar malzeme olmuslar ayetlere. 4, hades : yunan mitosunda yeralti olulerin diyarı ve yeryuzu gece iken guneşin bulundugu mekan, yeryuzunde olmus insanlar, gallu, cin, zebani meskeni. arapca güneş شمس şems. akadca güneş شمش şamaş. arapca'nin atasi akkadca'da şamaş شمش guneş dir ve guneş'in gittigi, yeralti oluler diyari أَرْشتو erşetu boyunca rota 'da ilerleyerek (yasin 38de anlatilan), yeryuzıne tirmanip cikar ve guneşin dogu dan dogmasina sebep olur her sabah. quran 'da bakara 187, yeralti erşetu إركالا irkalla dan gelip yeryuzune cikarak gunduz oluşumunu anlatir, akkadlarin tanimladiklari gibi. kehf 86 bunun tersi dir. şamaş/şems, balcik toprak dan gecerek erşetu 'ya gidince yeryuzu 'nun her yerinde gece olur. butun dunya ayni saat suresince gece veya gunduz oldugu kurami, şamaş/guneş 'in, yeraltında veya yeryuzunde olmasi ile tanimlandigi icin, bu 3 ayetin (kehf 86, yasin 38, bakara 187) akkadlilarin tanimladiklari dunya mitosundan quran ayetlerine girdigi belli. cunku gunes, dunyamizi ayni aci ve konumda aydinlatmadigi icin, ayni tarihte gunduz ve gece zamanlari farkli, ve mevsimler farkli dir ama ayetlerde bu temel bilgi yok. 6 ay gunduz, 6 ay gece olan kutuplar bölgesi yakininda yasayan insanlardan habersiz allah+muhammed, oruc ve namazi, ortadogu iklimine gore farz eylemiş. kehf 86'da şamaş/guneşin erşetu'ya gitmesi-batmasi, gece nin tanimi, sabahlari tekrar yeryuzune cikmasi gunduz'un tanimi dir akkad mitosunda. yasin 38'de guneşin menzili, yeralti erşetu'da, sabaha dek ilerleyen guneşin rotasi anlatilir. bakara 187'de fecir/şafak ile guneş, erşetu dan gelerek, tekrar yeryuzune cikar-tirmanir ve gunduz olur tum dunyada. akkadlilarin, mevsimlerin farkli oldugunu ve gunduz ile gece zaman uzunlugunun farkli oldugunu bilmemeli, ayetleri yazan allah+muhammed+sahabelerin de bilmemelerine sebep olmuş. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountGiriş yap
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now