Jump to content

Muhammed ile söyleşi


cigi

Recommended Posts

  • 2 hafta sonra...

Peygamberlerin yasamadiklarina inanirim cünkü bir tanesinin dahi yasadigina dair kanit yoktur fakat konulara biraz genis ufuklu bakmaya calisirim.Muhammedle ilgili tabularin yikilmasi gerekmektedir.Onu konusturuyor olmak dahi müslümanlarin canlarini acitmakta ama gecis sürecine katkilarda bulunulmali diye düsünüyorum.

 

Örnegin ben muhammedi agzima alip elestirmem sadece kuran ayetleri ve allahla ugrasirim.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 ay sonra...
Ademden tutun Muhammed ve Ehli beyti(12 imamlar)dahil hepsi mefhumsaldır.(manadır).Ancak benim gibi düşünen ateist arkadaşlardan şu hususta ayrılıyoruz.Mefhumları insanlaştırarak anlatılan bu masallar(Doğmalar)Mefhumsal olduklarından zararlı değildirler.Mefhumların zararlı oldukları kadar yararlı yönleride vardır.Mesela aşk insanı rezilde eder vezirde keza kıskançlık salt kötü değildir.İnsanda düşünce ve ilerlemede yön çizdirir.Önemli olan bu masal kahramanlarının hangi mefhumlara tekabül ettiklerini çıkarabilmektir.Bunuda felsefe ile meşgul olanlar yada gerçek sofiler yapabilir.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 sene sonra...

muhammed, rab olabilir, zumer 10da rab, olasılıkla muhammedin kendisi. efendisi nden başkasına intisab'a kalkan köle, lağnete uğrar demiş muhammed. çevirilerde türkçe köle, kul kelimesi 'nin arapçası, abd, abid, ibad, ibadet dir ve tekil köle, çoğul köleler ayrımında dır. fatiha 5'de نَعْبُدُ nağbüdü ile zumer 10'da يَا عِبَادِ ya ğibadi aynı köleler anlamındaki kelimenin farklı çekimleri dir. muhammede göre bir köle'nin sahibine-efendisine itaat etmesi şart dır. allah, zumer 16 ve fatiha 5'de عِبَدِ ğibad istemiş yalnızca kendisine, muhammed zumer 10'da istemiş عِبَادِ ğibad-köleler'de itaati kendisine, peki zumer 10'da muhammed'in ya ğibadi يَا عِبَادِ diyerek itaat istemesi, hiyerarşi'de allah gibi olmasından mı, yoksa rab dediği sıfatın allah değil, muhammedin kendisi olmasından mı, net değil dir zumer 10'da rab sıfatı kimi belirttiği?

fatiha 5'de إِيَّاكَ نَعْبُدُ : iyyake nağbüdu "yalnızca sana köleyiz-ibadetçiyiz"
diyen muhammed, muhammed ağzı ile.

zumer 16'da يَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ : ya ğibadi fetteguni "ey ğabd'lerim-kölelerim, benden korkun"
diyen allah. muhammedin ağzı ile.

zumer 10'da يَا عِبَادِ اتَّقُوا رَبَّكُمْ : ya ğibadi itteku rabbekum "ey ğabd'lerim-kölelerim, korkun rabbinizden"
diyen muhammed, muhammed ağzı ile.

köle عبد ğabd anlamında, sahib رب rab anlamında, köleler عبيد ğibad anlamında, kölelerlik يعبدة ğibadet anlamında sınıflara hiyerarşik ilişki emreden allahın, düz yurtdaşı, vasıfsız insanı imtihan etmek göstertisi arkasında, siyasi amacını ve egosunu tatmin eden muhammed var idi. ilahiyatçı-siyasetçi kişilere otorite sağlayan din'in ilk amacı, kalabalıklaşan toplumu asayiş içerinde tutmak ve lugal-rasul-vekil insanlardaki vizyona-amaça, ortam ve destek sağlamak idi. toplumu denetim altında tutmak, kontrol etmek, siyasi amaça hazırlamak için din otoritesi - otoriter demokrasi gerekli idi 7.yüzyılda. araplar dan önce roma, hristiyanlığı kullanarak yapmıştı bu otoriter demokrasiyi. emevi ve abbasi lugal-rasul-vekil insanları da roma dan kopya çekerek yaptı. ezra'nın yahudilik, pavlus'un hristiyanlık projesi ne kadar tanrı dini ise, iyas qabisah 'ın islamı da proje din olarak aynı yordam dan ilerlemiş. tümü, siyasi egemenlik peşinde olmuş, peygamber sandığımız lugal-rasul-vekil insanlar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Giriş yap

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...