Jump to content

kodoman

Members
  • İçerik sayısı

    19
  • Kayıt tarihi

  • Son ziyareti

Sitemizdeki itibarı

1 Neutral

Son profil ziyaretçileri

Son ziyaretçiler bloğu devre dışı bırakıldı ve diğer kullanıcılara gösterilmiyor.

  1. Polemiğe de başladık ya... Burada, şahsım tarafından yapılan şey bir ad-hominem değil, bir tespit. Nasıl ki, bir tartışma sırasında, yalan söylediği tespit edilen birine "sen yalan söylüyorsun" demek bir tespitse, burada yaşanan da budur.
  2. Facebook üzerinde "Evrim Ağacı" diye bir grup var, belki duymuşsunuzdur. ODTÜ'lü öğrencilerin bir grubu imiş. Ödüllü bir makale yarışması düzenlemişler... https://www.facebook.com/treeofevolution
  3. Dürüst olmak gerekirse, müziğin evrimdeki konumunu çözebilmiş değilim. Neden varolsun, nasıl bir süreç, insan beynini bu tür seslerden "zevk" almasına neden olacak şekillendirmiş olabilir ki? Herhangi bir fikri olan?
  4. Evrensel-insan, her ne yapıyorsak bunun adı tartışma değil. Karşı tarafı laf kalabalığına boğup, sonra da cevap beklemen görgüsüzlüğün daniskanısı. Kitap okumak istersem, birikimine daha çok güvendiğim insanları tercih ederim. Sana başarılar diliyorum.
  5. Sizin yaptığınız başlıca yanlışı izah etmeye çalışayım. Siz, geçen yüzyılın başlarından kalma pozitivizm ve amprizm savunusu yapmaktasınız. Ancak günümüzde bilim ve bilim felsefesi dünyasında bu iki kavram varlığını ve değerini korumakla birlikte, akım ve paradigma olarak terkedilmiş, "obsolete" durumuna düşmüştür . Bilim rasyoneldir zira hipotez üretir, teorilendirir. Bilim ampiristtir, zira hipotezleri gözlemler. Bilim rasyoneldir, zira bilimsel kuramlar yanlışlanabilmelidir; Fact olan bir şeyin yanlışlanabilir olması, onu yanlışlayabilecek yolu düşünebilmenizden, yani rasyonelite edebilmenizden geçer. Tümden gelim veya tümden varım, özünde bunlar ayrıntıdır. Deneycilik sabitliğe ve kesinliğe açılmaz, elde edeceğiniz tüm deneysel gözlemler, sonuç itibari ile varoluş biçiminizi ve şartlarınızı tanımlar. İşte bilime bu çerçeveyi çizenin kendisi de bizzat zihniniz ve rasyonelitedir. Ne kadar kaçarsanız kaçın, zihnin gölgesindedir bilgi.
  6. Her ne kadar gitmiş olsanızda, meramımı anlatmaya çalışayım. Mustafa Kemal birileri tarafından hedef alınmış olabilir, ona yalan yanlış şeylerle "saldırılıyor" olabilir. Bilmem, konu bu da değil. Konu: Dinlerin, İslam'ın, Muhammed'in ve Allah'ın tartışılabildiği, hatta çoğu zaman teşvik edildiği ortamda, bu olanağın sağlandığı ortamda; Mustafa Kemal'in tartışılamamasıdır. Bir takım insanlar dinlerini kutsal olarak görürlerken ve tartışılmasından rahatsız olurken: Bunu tartışmakta ne sakınca var dersin, ama konu Mustafa Kemal olunca, etmediğin lafı bırakmaz, kişisel olarak saldırır ezer, susturursun. Bunun adı ikiyüzlülüktür. Bir saldırı varsa, saldırıların cevabını verirsin, ya da ciddiye almaz geçersin. Külhanbeyliği yapıp, karşındakine saldırmak, susturmakta neyin nesi oluyor?
  7. Sen külhanbeyliği yapıp, racon keseceksin... sonra da gelen ilk direnişte sen kim oluyorsun diyeceksin!.. Pişkinliğin bu kadarı. Sen ne yaptığının farkında mısın? Yaptığın dengesizliğin? Birilerini sindirmeye kalkarsan, elbette direnişle karşılaşır, alırsın ağzının payını. Adabınla takılacak mısın, tartışacak mısın; Yoksa racon mu keseceksin. Tutarlı ol. Şu tartışmaya girebilecek birikim var mı ki sen de? Ettiğin şu lafa bak. Şu lafı eden biri bu tartışmayı ne kadar sürdürebilir ki? Hee, özgürlük hakların neci olduğuna göre değişir; Mesela ben müslüman değilim ya, müslümanlara türban özgür değildir. Ama müslüman olsaydım, o zaman türban özgür olur, bu seferde alkol yasak olurdu. Şintoist olsaydım misal, o zaman ne olurdu hiç bilmiyorum. Şaka gibisin..
  8. Şu densizliğe, şu haddini bilmezliğe bakın! Gelmiş külhanbeyliği yapıp, racon kesiyor... Sanane?! Sanane?! Millet senden destur mu alacak konuyu tartışmak için? Ha öyleyse bilelim, ona göre tutumunuzu belirleyelim.
  9. Demagoji ve ajitasyonlarla yapamayacağını söyleyebilirim... Ağlar mısın bilmem ama, üzülmelisin. İslamla ilgili başlıca eleştirilerin başında gelir "ezilen kadın"lar. Ama, senin nefretin gözlerini öylesine bağlamış ki, kadın yerine "türbanlı" dendiğinde refleksif bir şekilde saçmalıyorsun. Belli ki, sözkonusu videoyu izlememişsin... Başlıkta "türban" kelamını gördün ya, nefretinle birlikte gelmişsin. İslamiyet kadını ezer, islamiyet kadını kapanmaya zorlar; Bu nedenle islamiyetin ezdiği kadınların kapalı ve türbanlı olması kadar doğal bir şey yoktur. Türbanlı kadınlar, yani müslüman modeli kadınlar ezilmiyor iddiasında isen bu tartışma farklı bir boyut kazanır. Sözlerimin neresinde kemalist kelamı geçti? Tartışmanın hangi noktasında kemalistleri hedefledim? Sözlerimin, neresinde ben türbanlı kadınların ezilişinin faturasını kemalistlere kestim? Şablonlarla tartışıyor, okuduğunu anlayamıyor, resmen saçmalıyor, ajitasyon yapıyorsun. Tekrar etmem gerekirse, ben nerede çok eşlilik demişim? Ben nerede kadın dövme yasağı(ki yok böyle bir şey... ancak boşanma gerekçesi olabilir) demişim? Bir özgürlüğün, özgürlük olduğu tespit veya iddiasına bile tahammülü olmayan zavallı bir şeysin. Demagoji ve ajitasyondan ibaretsin.
  10. Ben tartışıyoruz zannediyordum, ancak gördüğüm kadarıyla siz makale yazmak için durumu bahane ediyorsunuz. Söylemediğim, kastetmediğim şeylere yanıt veriyorsunuz... Bilim, varlık kökenine varır iddiasında olmadığım halde, siz bir şeyler anlatmışsınız. Söyledikleriniz doğru veya yanlış önemli değil, şu nokta da cevap niteliği taşımıyor. Ama yine de sözlerinize kısaca bir değineyim: bilimi ampirizme indirgiyorsunuz ki, bu yanlış. Bilim ampirizm rehberliğinde rasyoneldir aynı zamanda.
  11. Anladığımdan çokta emin değilim ama, anladığım haline cevap vermeye çalışayım. Metafiziki varlığa inanç ve bu teolojiyi destekleyici unsur olarak bilimi kullanmak problem değil. Bu en basit haliyle, anlamsız bir çaba olur; Ancak, metafiziki varlığa olan inanç ile bilimsel bilgi ve bulgu ayrımındaki bilinç, bilim adına bir kazanımdır. Bilimi dejenere etmek için de metafizik şart değildir. Örneğin, materyalist oldukları malum olan marksistlerin "bilimsel sosyalizm" diye bir lafzanları vardır ki, bilime karşı çok büyük bir tecavüzdür. İnsanlar elbette ideoloji ve inançlarında bilimi rehber edinmeli, ama bilim ile ideolojinin ayrımını yaparak.
  12. kodoman

    Merhaba

    Burası gözümden kaçmış... Herkese merhabalar.
  13. İnanç veya ideolojisini karıştırdığının bilincinde ise, inanç veya ideolojisini bilim olarak adlandırmaya kalkışmıyorsa sakıncası yok.
  14. Ne dedinki sen şimdi? Bir iddiada mı bulundun, bir iddiamı mı çürüttün? Bunca laf salatası... bunca enerji, bunca depolama alanı boş yere tüketiyorsun.
  15. "Biz"den kasıt kimdir bilmiyorum ama... bu dediklerinin hiçbirini göremedim ben başlıkta. Ne görüğümü söyleyeyim: İslam nedeniyle ezilen türbanlı kadınların olduğu bir dizi fotoğraf asıp, türbanın ne kadar da kötü bir şey olduğuna ikna etme çabası ile türnanı yasaklamayı meşrulaştırmak. Hani dincilerde yapar ya... bir dizi, alkolden kaynaklanan problemleri örnek gösterip, alkol yasağını meşrulaştırmaya çalışırlar aynı hesap. Başlıktaki soru ne... "Türban özgürlük mü?" diyor. Yani, bir insan iradesi ile türban giymeyi tercih edebilir mi demeye getiriyor. Ardından da türbanlı kötü örnekleri diziyor. Çocuk mu kandırıyorsun/uz?
×
×
  • Create New...